Hrabě Monte Carlo byl fascinující

Hrabě Monte Carlo byl fascinující

HrabeMC perexMěstské divadlo Zlín přeneslo své návštěvníky do město hazardu – Monte Carla, kde se na malém zapadlém náměstíčku rozjela napínavá komedie plná lásky.

Hru Hrabě Monte Carlo napsali Michaela Doleželová s Romanem Venclem, kteří spolu tvoří již osm let a v roce 2007 si také založili divadlo Do Houslí. Jedná se o dva mladé talenty naladěné na stejnou vlnu tak, že v konečném díle nerozeznají, co kdo psal. Vždy si jen ujasní charaktery hry, jejich mluvu a pustí se do díla. Napsání této komedie jim trvalo pouhých pět týdnů.

hrabeMC

Hrabě Monte Carlo byl napsán přímo pro herecký soubor zlínského divadla, což hře velmi prospívá. Michaela Doleželová s nimi dlouho hrála, a to jí jistě hodně pomohlo. Skvěle působí například chemie lásky mezi skutečnými manželskými páry (Zdenkěm a Romanou Julinovými a Petrou a Radovanem Královými) a celkově se všechny dialogy zdají velmi přirozené.

HrabeMC1

Děj komedie nás přenáší do Itálie, do místa dovolené a také boje se životní situací. Na malém náměstíčku, kde je několik kaváren, se odehrává laskavý příběh plný strachu o budoucnost, ale především vtipných okamžiků. Využívá se především slovního humoru prostřednictvím originálních hlášek („Alt+F4, babi, to je špatné!“), ale také různých komických situací. Svým osobitým způsobem dokázal vždy spolehlivě rozesmát Roman Blumaier, který se vystřídal hned v několika rolích – policisty, cyklisty, závozníka, bodyguarda nebo kolemjdoucího.

HrabeMC2

Herecky vyčníval zlínský živel - charismatická Hana Tomáš Briešťanská. Tato herečka se díky své výraznosti a výstřednosti na prknech nikdy neztratí. Hlavní role Fleur Malrauxové jí skvěle sedla – dokázala být rázná i něžná a vyřazovala z ní velká energie. Svou roli si skvěle zahrál a užil i mladý Marek Příkazký, který zde v roli Maxima prezentoval typického zástupce dnešní mladé generace závislého na počítači a internetu.

HrabeMC3

Pochvalu si zaslouží i divadelní scéna, kterou měla společně s kostýmy na starosti Hana Knotková. Na první pohled působila zeď a světlý prostor poněkud sterilně, ale vše vyrovnávaly barevné šaty dam. V levé části jeviště se nacházel i DJ s pultem, za ním byla stěna se starými plakáty, které evokovaly atmosféru útulných kaváren. Na scéně se dalo prohánět na skútru, prolézat kanály i plavat, takže opravdu palec nahoru!

Hrabě Monte Carlo je příjemná a nenáročná letní komedie, která vás upoutá a jistě naladí na vůnidálek nebo alespoň přiměje dát si partičku karet.

Hrabě Monte Carlo

Žánr: komedie
Uvádí (kde a které divadlo): Městské divadlo Zlín
Režie: Jakub Nvota
Dramaturgie: Michaela Doleželová, Roman Vencl
Hrají: Hana Tomáš Briešťanská, Luděk Randár, Pavel Leicman, Jana Tomečková, Petra Králová, Radovan Král, Zdeněk Julina, Rostislav Marek, Vlasta Hartlová, Romana Julinová, Marek Příkazký,Radoslav Šopík, Petr Vaněk, Roman Blumaier
Premiéra: 7. 12. 2013

( 11 hlasů )

ROZHOVOR: Radmila Zrůstková

Rozhovor 200Radmila Zrůstková patří mezi první české autorky, které napsaly knihu o raw food, živé stravě.  Vitariánství bylo do nedávné doby neznámým pojmem a tato žena pojala tento styl stravování velmi tvůrčím způsobem. Její kuchařka je jedním slovem úža...

Dušek se vrací na místo činu - Lávka Open Air Chocerady bude 21. – 27. června

lavka open air 200Již podruhé si budou moci vychutnat návštěvníci legendární divadelní představení Jaroslava Duška Čtyři dohody, Pátá dohoda a Vizita v rámci Lávka Open Air Chocerady. Vstupenky k dostání v síti Ticketportal.

...

Dobrodružství mývala Gianlucy začínají na půdě malířské dílny mistra Leonarda da Vinciho

Gianlucova dobrodruzstvi perex

Fantasy plná napětí, záhad a humoru, odehrávající se v renesanční Itálii, se sice tváří jako četba pro děti a mládež, ale vůbec tomu tak nemusí být. Autor knihy Adam ...

Cirkus Cirkör, Cahin Caha a Cirk La Putyka připravují pro Letní Letnou společný projekt Lacrimae

Unikátní představení, které se jindy a jinde nebude již opakovat, připravují pouze pro letošní Letní Letnou tři přední evropské soubory z oblasti nového cirkusu – Cahin Caha z Francie, Cirkus Cirkör ze Švédska a <...

Kontroverzní Bojovnice zanechá mnoho rozporuplných pocitů

bojovniceFilmů o neonacismu a skinheadské subkultuře bylo již na filmových plátnech několik. Některé byly více, některé méně úspěšné, ale vždy dokázaly šokovat i zaujmout určitou sortu diváků. S podobným záměrem přichází do kin i film Bojovn...