Slave to Metamphetamine

Slave to Metamphetamine

Tisk

Tomáš Zavadil, který tvoří svojí hudbu pod přezdívkou Hermafrodit, se po roce ukazuje s dalším albem, tentokráte s názvem Slave to Metamphetamine. Pojďme si ho blíže prohlédnout v následujícím článku. Upozorňuji, že tento článek obsahuje sprostá slova a je jen pro otrlé.

 

 

Historie tohoto hudebního projektu začíná již v revolučních letech, kdy se ještě jmenoval Satanchrist, hrál brutal grind death a byl složen ze tří členů – Tomáš 'Thomas Torguemada' Zavadil, Pavel a Stanley, který se k nim přes inzerát přidal. Pavel se však v kapele moc dlouho neohřál, i když natočili společně několik demosnímků, přesto odešel. Po dlouhém hledání místo něj nastoupil za bicí soupravu Jirka „Zombie“ Hampl, který s sebou přivedl kytaristu Pavla Řezníka. S nově příchozím kytaristou natočili dva demosnímky a pak odešel na sólovou dráhu pod vlastním projektem Řezník. Z odchodu prvního člena se však ponaučili a hned jim byl při ruce nový člen Petr 'Drtič řitních věnců' Hampl.

V roce 1989 vznikl neveřejný brutalblackový demosnímek „Smrtelná hrozba náboženství“ řešící problém inkvizičního terroru a brutality armády spásy. Po 17. listopadu 1989 přišel na svět další neveřejný grindcorový projekt „Svět v hovnech aneb v demokracii“ a byl namířen, jak píší na svých stránkách, proti mladičké, prohnilé demokracii. O rok později, léta páně 1990, nahráli další neveřejné demo, které obsahovalo 666 skladeb s názvem „Hovenná devastace v Hondurasu“ a jak zmiňují: „Jeho cílem bylo popsat utrpení lidí, kteří se nemohou v klidu vysrat." Ten samý rok vyšly další dva neveřejné snímky „Svět je na bázi hoven“ a „Digression Gott“.

První veřejné demo bylo natočeno až o dva roky později a na podzim se rozhodli přejmenovat se na Hermaphrodit, z důvodu pomalu se vytrácejících protináboženských a politických aspektů. Tato témata byla nahrazena různými chorobnostmi. Jak sama skupina tvrdí na svých stránkách: "V našich textech se v žádném případě neobjevují stupidní fláky o mrtvolách. Kde jinde by se mělo pracovat s podobnou a morbidní extravagancí než právě v hudbě grind death? Nekopírujeme, snažíme se hrát vlastní styl a kritizujeme tzv. životaznalé spoluobčany, celou tuhle úchylnou společnost, která spěje k zániku. My jsme slušní kluci a naše hudba včetně textů je jakousi metaforou na prohnilou společnost."

alt

„Fekalgrindová“ kapela již pod jménem Hermaphrodit vydává první demo „Drtiči kacířských pohlaví“ a hrají jak můžou až do roku 1996. Toho roku Hermaphrodit klesá až na samé dno a snaží se všemi silami vyhrabat opět do svých starých, dobře zajetých kolejí. Naděje přichází v radikální změně, kterou provedl leader kapely Tomáš Zavadil. Změnil název na Hermafrodit a pouští se do nových nezajetých stylů, v tomto případě acid-trance-industrial-jazz. V roce 1997 vychází debut „Architektura ostrých hran“. Více informací o kapele na stránkách http://hermalive.webnode.cz/

Když jsem kývnul na to, že napíšu recenzi o této kapele, konkrétně o sólovém projektu Tomáše Zavadila Hermafrodit a jeho novém albu Slave to Metamphetamine, netušil jsem, jaký těžký oříšek (spíše pořádný ořech) mi přistál do rukou. Velmi obtížně jsem se snažil rozlousknout tu tvrdou slupku, abych ochutnal, co se pod ní skrývá. Jak jsem ovšem psal ve svém předchozím článku: „Nebraňme se prozkoumat i jiné než vyšlapané cesty…“

Nebudu vám zde rozsáhle vyprávět, že jsem nečekal, že budu někdy psát recenzi na hudební styl harsh/grind/breakbeat. Je sice pravda, že mě zde zaujal breakbeat, kterého jsem se i v některých písničkách dočkal. Co se týče bookletu, působí na mne dojmem přesně takovým, co bych mohl od tohoto alba očekávat. Je sice oproti předchozímu dílu Planet of Sexual Originality méně kontroverzní a odvážné, ale i tak má něco do sebe. Konkrétně z něho vyzařuje takové tajemno, lehce i deprese, což bylo cílem v názvu alba (v překladu: Otrokem metamphetaminu). Prostě přesně vystižený stav po této látce – deprese a přemýšlení o sebevraždě (nic proti). Text, jakým je psaný název a jméno autora už jen podtrhuje tu tajemnost a drsnost.

Deska je sama o sobě velice rozsáhlá, obsahuje 18 písniček, za kterými se podepisuje jeden jediný člen a tvůrce Tomáš Zavadil, což mne velice ohromilo. Zastavil bych se hned u první skladby Ying Yang Stinks, ve které je hodně prvků breakbeatů, ze začátku velmi propracovaným beatem, který se ale po půl minutě přemění na monotónní údery, které ovšem v tvrdých kytarových riffech zanikají. Ve třetí písni One Time One Place (Harsh Metal Mix 1) jsou junglové prvky, což se nejspíše odráží od předchozích Tomášových projektů. Sedmá stopa The Illusion of Social Society is Auto-Destructive ze začátku zní jako System of a Down, ovšem poté přechází v originální styl Hermafrodit, ale linky, které zazněly na začátku, se prolínají po celou dobu.

Poslední skladby v albu mne ovšem velmi překvapily, jelikož se odlišovaly od těch ostatních. V písni Responsibility jsem si připadal jako v brzkých začátcích kapely Prodigy, velmi zajímavě zpracovaný lámaný beat s rappem přecházejícím do „chrlení krve“ a chvíle ženského vokálu. Považoval bych ji za „tahouna“ této placky, společně s velmi zajímavou písní Hologram Holocaust.

Na závěr bych zmínil opravdu depresivní a chvílemi i strašidelné outro Emotional Imbalance, kde mi přišlo, jako by chtěl autor ztvárnit hudebně stav po požití metamphetaminu.

Když bych to měl shrnout, byla to pro mne zajímavá zkušenost okusit něco jiného, než na co jsem byl dosud zvyklý. Kapela si prošla mnohými nástrahami, i když se už velice změnila, i po tolika letech se stále drží v hudebním průmyslu a za to já jim tleskám. Poslední album je oproti předchozímu více experimentální a elektroničtější, což tomu neubírá na kvalitě. Takže pokud se chcete pořádně rozproudit nebo objevit něco nového, zkuste Hermafrodit – Slave to Metamphetamine.

alt

Slave to Metamphetamine
Interpret: Hermafrodit
Žánr: harsh/grind/breakbeat
Skladby: 1/ Yin Yang Stinks, 2/ Forget You Were Ever Human, 3/ One Time One Place (Harsh Metal Mix 1), 4/ Revival Of Yog Sothoth, 5/ Ignorance (Original), 6/ One Time One Place (Break Core – Mix 2), 7/ The Ilusion Of Society is Auto-Destructive, 8/ Ignorance (Old School – Mix), 9/ Emotional Ruminants, 10/ Hologram Holocaust, 11/ Won’t You Just Forot You Were Ever Human!, 12/ People Are Not Equal, 13/ Astral Backdoor, 14/ Slave to Metamphetamine, 15/ Free Fall To Nubiru (Punk Core – Mix), 16/ Responsibility, 17/ Not A Single Note Without Metamphetamine, 18/ Emotional Imbalance (Outro)
Stopáž: 68:33
Vydavatelství: Tomáš Zavadil + Vintage
Hodnocení: 70%

Zdroj foto/obálka: http://hermalive.webnode.cz




 
Banner

Přihlášení



Slavná herečka a její studentka. Která z nich si zahraje v nově otevřeném Národním divadle?

Eliška Pešková (Miroslava Pleštilová) je divadelní hvězda, úspěšná učitelka herectví a žena divadelního podnikatele Pavla Švandy ze Semčic. Otýlie Malá (Iveta Hlubučková) je zas mladá dívka, která ze všeho nejvíc touží stát se herečkou.

Začala jsem svým snům rozumět a vykládat je i druhým

Nejdříve psala básničky, které, jak sama přiznává, byly spíše jakési přetlaky emocí a jejího silného vnímání. Pak přišly novelky ze života, v nichž mohla uplatnit svoji fantazii, která pracovala na plné obrátky. Později si jen tak vydala básnickou sbírku Proudy, novelku Mimo prostor a čas a v roce 2021 již pod nakladatelstvím Albatros Media knihu Tajemství snů a jak ho rozluštit, na jejímž pokračování pracuje. Také má rozepsaných několik románů a jako šéfredaktorka vede internetový magazín Kultura21.cz.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Teď už jen sklízíme z bohaté úrody celoživotní inspirace

houser200Mám ráda české autory, ostatně, tohle už jsem říkala několikrát. Nejen proto, že domácí produkci tak nějak nejlépe rozumím, ale v neposlední řadě i proto, že jsem sama autorka. Ráda se nechávám inspirovat a obohacovat názory zkušenějších a úspěšných sp...

Tvrdý jak voda - varování před totalitou "kulturních revolucí"

Tvrdý jak voda je tvrdá politická satira, román, kde se mísí humor a emoce. Univerzální lidské drama o povaze moci, nebezpečí pýchy a síly touhy, jež se valí navzdory všemu a všem, jen směr nikdo z nás nezná. Román Tvrdý jak voda se odehrává v místech, kde se autor narodil, na Oradelské vrchovině uprostřed Číny. Je jaro roku 1968, zuří kulturní revoluce a hlavní hrdina, Kao Radboj odchází z armády, aby "přenesl plamen nového myšlení na rodnou hroudu".


Literatura

Dům a dokonalá vražda? V podání Simona Lelica ano!

dum 200Dům je místo, kam se po práci vracíme, kde trávíme život v kruhu rodiny a kde by nám mělo být dobře. V únoru vydalo nakladatelství Jota britský psychologický román Simona Lelica s názvem Dům, který nám ukáže, že ne každá nemovitost se může stát domovem....

Divadlo

Městské divadlo Mladá Boleslav reprízuje představení Je úchvatná!, příběh „královny kraválu“

je uchvatna200Od konce minulé sezóny uvádí Městské divadlo v Mladé Boleslavi úspěšnou komedii Petera Quiltera Je úchvatná! Jde o skutečný příběh Američanky Florence Foster Jenkins. I když je považována za nejhorší operní pěvkyni všech dob, přesto se jí po...

Film

TERRY GILLIAM VZPOMÍNÁ A BAVÍ

Gilliameska perexRežiséra (a předtím také herce) Terryho Gilliama snad není třeba představovat. Začínal jako člen legendární komediální skupiny Monty Python, podílel se – nejdříve animovanými vsuvkami - na všech jejích televizních i filmových počinech...