Nevěsta ve sněhu
Kultura21.cz

Nevěsta ve sněhu

NevestaVeSnehu perexI policejní vyšetřovatelé mají svůj soukromý život. Robert Marthaler, hlavní komisař ve frankfurtské kriminálce má neustále spory se svým nadřízeným Herrmannem a také nevyjasněný vztah se svou přítelkyní Terezou, na kterou má na letišti čekat. Robert je vdovec, při přepadení spořitelny byla jeho žena postřelena a na následky zranění zemřela. I to byl důvod, že šel k policii a po dlouhých letech se seznámil s Terezou.

Ale pro Roberta v případě vyšetřování nového případu okamžitě jeho soukromý život přestává existovat. Místo na letiště odjíždí za případem mrtvé ženy, jejíž tělo vrah naaranžoval zvláště odporným obscénním způsobem. Na Terezu zapomněl. Mrtvá byla zubařkou a to bylo prakticky jediné, co se o ní dozvěděli v okolí i od jejího snoubence. Robert byl vždy přesvědčen, že každý nový případ je v něčem jedinečný a na ty zvláštnosti se zaměřoval. Žena byla mučena, ale nebyla znásilněna, jak mu vysvětlili na patologii, celý jeho tým i on se však přikláněli k názoru, že vše ukazuje na sadistického sexuálního vraha a rozjeli vyšetřování i tímto směrem. Jediné, co se ještě dalo zjistit, byly její vysoké dluhy.

Tereza se neozvala.

Do týmu mu byl i přes jeho nesouhlas přidělen strážmistr Toller, řečený Rambo, kterého před časem Robert navrhl na disciplinární řízení, ve kterém ale bylo tvrzení proti tvrzení a tím to bylo uzavřeno. Musel se tomu i s týmem podřídit. Protože se nenašly žádné použitelné stopy v životě zubařky Gábiny, rozhodl se hledat v její minulosti.

Tereza, s ním odmítá mluvit.

Navštívením stomatologického ústavu kde Gábina studovala, se mu podařilo zjistit adresu její spolužačky Stefanie. Vždy dbal na to, aby při poradách přesně informoval své kolegy, nikdy si nic nenechával pro sebe a tak to učinil i v tomto případě. Rozhodl se Stefanií zavolat a ohlásit svou návštěvu, během jejich telefonování došlo k jejímu přepadení. Přijel pozdě. Žena, která zemřela, však nebyla Stefanie, která byt přes agenturu pronajala a odjela na několik měsíců do Austrálie, po které se toulala bez jakéhokoliv spojení s e světem. Robert ale pochopil, že jí hrozí nebezpečí.

Tereza nemá pro něho čas.

Vyšetřování se zaměřuje na popud šéfa Herrmanna na jednoho fotografa. Při té honičce Toller zachránil Robertovi život, muže se však nepodařilo chytit. Richard nerad chodil na tiskovky s novináři, to šéf si v tom liboval. Ten ač to nebylo zvykem, vyzdvihl zásluhy Tollera a Richarda nečekaně před novináři potopil. Ten si to nenechal líbit a novináři hned měli o čem psát. Policejní prezident reagoval doporučením na delší Robertovu dovolenou. Mohl ale pracovat doma, vedení vyšetřování byl pověřen Herrmann. Toller při náhodném setkání Roberta seznamuje se svým kolegou Steinwachsem, se kterým byli první u případu mrtvé ženy. Robertovi se jeho otázky nelíbí, je z nich znatelné, že ho Toller o všem informuje.

Led s Terezou pomalu roztává.

Vánoční svátky tráví oba u rodičů on v Německu, ona v Čechách. Robert už opět může pracovat, aleřeší jiné případy. Policie pátrá marně mezi delikventy a nemůže najít uprchlého fotografa. Robert pomalu začíná věřit, že to byl on, kdo vraždil. Dětský hlas anonymně oznamuje nález mrtvé ženy. I tato žena zemřela stejně, jako Gábina, jen vrah byl brutálnější a vraždil za bílého dne. Bylo nutno najít tu telefonující dívku. Což se posléze podaří, ale ona nechce prozradit svého kamaráda Tobiho. Robert jí dává pro něho vizitku, aby mu zavolal. A rodiče Stefani oznamují její návrat. Ta po příjezdu potvrzuje domněnku, že Gábi se živila prostitucí a že jí dál nechala svůj byt. Domovní prohlídka v něm končí šokem pro všechny zúčastněné. Robert na poradě vyslovil nahlas domněnku, zda i druhá žena nebyla příležitostnou prostitutkou. Chtěl se poradit s bývalým pracovníkem Sexuologického ústavu. Ten vše posuzoval jako vědec „nehledejte žádnou bestií, ten žije naprosto nenápadně a chce pořád víc. Při zatčení se tváří, jako by se litoval, ve skutečnosti se vychloubá“.

Tobi zmizel, protože byl přesvědčen, že ho policie sleduje. Nakonec vyčerpán se objevuje u Roberta doma a vypráví, co se tehdy vlastně stalo a co zažil. Opět žádá, aby neprozradil nikomu, že je u něho. Tereza se ujímá domácnosti u Roberta.Jeho pracovní tým má pro něho překvapení, jeho kolegyně se stává volavkou. To se mu vůbec nelíbí a zdá se mu, že policie sama leze do pasti. Nechá se přesvědčit? Těch otázek je tam víc, na odpovědi si čtenář musí počkat, až na konec této knížky, jak to ke správně napínavé detektivce patří. A protože je to čtivé dílo, dozví se to velmi brzy.

Dvě části s 16 kapitolami a zajímavým přebalem drží čtenáře v neustálém napětí a ukazuje s jakýmiproblémy soukromými i pracovními, se musí vyšetřovatelé vyrovnávat.

Nevěsta ve sněhu

NevestaVeSnehu

Z německého originálu Die Braut im Schenee přeložila Iva Kratochvílová
Autor: Jan Seghers
Žánr: kriminální detektivka
Nakladatelství: Host
Počet stran: 383

obal Emmy Teglerové

Pro dobrou náladu...

Pyrografie aneb antistresové tvoření pro milovníky dřeva

V nakladatelství Grada vyšla kniha Vypalování do dřeva aneb Pyrografie pro každého, která potěší každého kreativně založeného milovníka dřeva.
Grada

Třešně v rumu jsem zhltla jako malinu

V nakladatelství Cosmopolis vyšla kniha novinářce Michaele Janečkové s názvem Třešně v rumu, která pojednává o její cestě na Kubu.
Cosmopolis (Grada)

Tereza Kadečková: Draků není nikdy dost

116339490 210826513650369 423286207714227236 nO dracích a lidech je název debutového románu mladé české autorky Terezy Kadečkové. Proč si zvolila zrovna tuto tématiku a žánr? Byl rozdíl v psaní povídek a p...

Pomalu nastává čas dovolených. Kde byste tu svou nejraději strávili?

O čmelácích vážně i nevážně

V nakladatelství Kazda vydali další knihu přírodovědce Dava Goulsona. Po Divočině v zahradě přichází Návrat čmeláků.
Kazda

Jiný pohled na “ženské patálie”

altPřichází každý měsíc, po několik desítek let – menstruace. Pro drtivou většinu žen je to “vopruz”, který je nutno přetrpět a není nutno se jím nijak hlouběji zaobírat. A právě tento pohled na menstruaci se snaží zvrátit kniha Mirandy Gray Rudý měsíc

Jedinečný nápad, dokonalý systém, skvělé ilustrace – to je Krasohled české poezie pro děti 19. století

hrapky-drapky-odpadky 200Petr Šrámek představuje všem, kdo mají rádi poezii a rádi nahlížejí do minulosti, verše literátů 19. století. Některé dobře známe – však jsme se s jejich díly potýkali od základní školy –, o jiných j...

1000 věcí, co mě serou aneb zůstaneme kamarádi?

1000veci uvodkaUž je to 865 hejtů, co se na síti objevil blog 1000 věcí, co mě serou. Moderně pojaté fejetony, kterými nás povedená trojice oblažuje a nebojí se pojmenovat věci, které štvou obvykle i nás ostatní, ale nikdy jsme je nedotvořili do „věč...

Platívalo, že životaschopná je jen naplánovaná kinematografie

naplanovana kinematografie academiaPo Hulíkově knize Kinematografie zapomnění, která mapovala dění na úsvitu normalizace, vydává nakladatelství Academia další obdobnou publikaci Naplánovan...