„Tato nepostradatelná pomůcka pro manažery, podnikatele, učitele, mediátory, kouče, rodiče a vůbec všechny, kteří pracují s lidmi, předkládá praxí ověřený metodický mix, který vám dovolí dosahovat významných zlepšení při řešení problémů s odpovědností tam, kde druzí selhávají, a soubor dovedností, s jehož využitím se stanete mistry vedení zásadních rozhovorů.“ To je část textu na záložce knihy v modrobílém obalu s velikým názvem Zásadní odpovědnost: a za dvojtečkou je menším písmem dopsáno Jak řešit nesplněné sliby a nepřijatelné chování.
Podívejme se konkrétněji:
Například hned v Úvodu je modelová situace: stojíte slušně ve frontě v obchodě a někdo vás předběhne. Co teď? Jak se s takovou situací vypořádat bez ztráty kytičky? A od takové situace se odvíjí spousta úvah a řešení. Není to jen a vůbec otázka vzteku. Je to především otázka komunikace, pochopení, vzájemných ústupků. Je to i otázka odpovědnosti. A o odpovědnosti se tady mluví často. Ale nejen o ní. Například také o tom, jak správně vést rozhovor, aby splnil to, co se od něj očekává, jak a hlavně proč se vyvarovat okázalým gestům, jak navodit u protistrany zvídavost, jak se vzájemně ctít, jak motivovat a proč nepoužívat sílu, jak je důležité být opatrní s odměnami, jak se zachovat, když ostatní kličkují, naříkají nebo trucují či jak řešit velké, neodbytné a komplikované problémy. To je zhruba průřez knihou, kterou jednou přečíst nestačí. Tohle je přesně ten druh literatury, ke které se můžete opakovaně vracet a pokaždé tam najdete něco nového.
Kdybych ji bývala měla v ruce dřív, jistě bych využila návod na to, jak si se svou nadřízenou co nejlépe a bez emocí vyjasnit, že mojí vlastní iniciativě a kreativitě neponechává ani ten nejmenší prostor. Kdyby ji bývala měla ona, jistě by lépe zvládala ukáznit pracovníka, který neustále chodil pozdě. Kdyby ji bývalo mělo několik mých kamarádů a známých, jistě by zabránili tomu, aby přišli o práci, povýšení, nebo přátele. Jenže to je kdyby. Takže knihu do ruky a začít znovu, lépe a hlavně efektivně. Budeme - li totiž umět ukočírovat své konání v určité situaci, nebudou se opakovat ty časté nepromyšlené dialogy dvou stran a bezduchá opakování nepřijatelného chování, jakým jsou výhrůžky, zloba, nepřiměřené emoce, urážky a podobně, jehož jsme často svědky. A ruku na srdce – tohle problémy s odpovědností nevyřeší. Po přečtení této jedinečné knihy budeme schopni nepřecházet porušený slib mlčením a klopením očí, nesmyslným trápením či hněvem, ale budeme schopni o něm správně promluvit.
Takový pokus jistě stojí za to, co myslíte?
Název: Zásadní odpovědnost: Jak řešit nesplněné sliby a nepřijatelné chování
Kolektiv autorů: Kerry Patterson, Joseph Grenny, David Maxfield, Ron McMillan, Al Switzler,
Žánr: Osobní rozvoj, kariéra/ Metodická příručka
Z anglického originálu přeložil: Michal Čakrt
Obálku navrhl: Petr Foltera
Sazbu zhotovil: Jaroslav Křikava
Vydalo: Nakladatelství Management Press, s.r.o., člen skupiny Albatros Media a.s., Praha 4
Rok vydání: 2014, vydání první, lepená
Počet stran: 242
ISBN: 978-80-7261-276-5
< Předchozí | Další > |
---|