Armáda, její minulost, současnost i budoucnost. Kniha Pavla Juříka nabízí ucelený pohled na tuto tématiku

Armada perexVojenství je součástí historie lidstva už od starověku. První myšlenky na mírové soužití státu pocházejí ze staré Číny, ale množství ozbrojených konfliktů po roce 1945 ukazuje, že válečné hrůzy nevymizely ani ve 21. století.

Zajímá vás problematika armády? Sáhněte po knize Armáda: Od starověku po kosmické války, kterou vydalo Nakladatelství Universum. Nabídne vám přesný obraz vojenské vědy, přehled nejvýznamnějších stratégů, informace o struktuře armád, druzích vojsk, vývoji a současnosti jejich výzbroje, se zaměřením na moderní výzbroj. Pojednává i příčinách vzniku NATO, Varšavské smlouvy a OSN, o povinné vojenské službě, civilní obraně, mezinárodním válečném právu, stíhání válečných zločinců nebo o ochraně památek během ozbrojeného konfliktu.

O autorovi

Pavel Juřík pracuje jako manažer ve finančním sektoru. Jeho první knihy se zabývaly historií a budoucností platebních karet a bankovnictví, ale v posledních letech se věnuje zejména historii české a moravské šlechty. V roce 2021 napsal knihu Královna bitev, která objevuje dosud neznámé detaily zásadní armádní reformy, která se za Marie Terezie odehrávala u Týna nad Vltavou.

Komplexní publikace o armádě

Kniha je přehledně rozčleněna na dvě části. V té první nazvané Historie vojenství se autor zaměřil zejména na strategie a moderní armádu a její výzbroj, v té druhé s názvem Mezinárodní právo a válka se zas věnuje historii válečného práva, Mezinárodnímu červenému kříži, Ženevským konvencím, mezinárodnímu soudnímu dvoru OSN v Haagu a mezinárodnímu trestnímu soudu. Nechybí ani pasáže o současné válce na Ukrajině.

Protože cílem autora nebyly vyčerpávající popisy všech zmíněných témat, nýbrž sestavení komplexní publikace o armádě, o jednotlivých oblastech podává jen ty nejdůležitější poznatky doplněné množstvím fotografií, tabulkami a grafy. Čtenář si tak udělá o popsaných faktech lepší představu. Díky čtivému stylu psaní je kniha vhodná i pro laiky, které by nezáživný odborný text mohl odradit. Kromě toho jsou všechny informace podané srozumitelnou formou, což z knihy činí vhodnou volbu pro každého, kdo chce získat základní a zároveň ucelený přehled o problematice armády, na který může pak navázat četbou dalších souvisejících publikací.

Armada 1
ARMÁDA OD STAROVĚKU PO KOSMICKÉ VÁLKY
Autor: Pavel Juřík
Žánr: naučná literatura, historie, vojenství
Vydáno: Universum (Euromedia Group, a.s.), 2023
Počet stran: 280

Jsem občas tvrdohlavý a rád jdu proti proudu, říká Pavel Oparty

pave l oparty perexMalíř, grafik, fotograf a nyní i autor oděvní kolekce. To všechno je Pavel Oparty, který žije kousek od Ostravy. Má za sebou několik výstav, kde se prezentuje nápaditými variacemi svého výtvarného talentu. Známá je jeho voln...

Nenechte se zaskočit Divným počasím Joe Hilla!

divne pocasi 200V březnu vydalo nakladatelství Beta povídkovou knihu mladého amerického autora Joea Hilla, který svého otce Stephena Kinga nezapře, ba co víc- pořádně mu šlape na paty!

...

První den mého života – kniha o smrti, plná života

Prvni  den zivotaKdyž Napoleon kouká z Manhattan Bridge do chladné řeky, přemítá, jak je možné, že se dostal až sem. On, který jako výborný řečník a motivátor dává lidem naději. Říká jim, že stojí za to žít, a že jejich ži...

Velký bratr tě sleduje. Švandovo divadlo uvede inscenaci 1984, adaptaci slavného románu George Orwella

1984 200Jednu z nejdůležitějších knih 20. století, román 1984 George Orwella, uvede na divadelních prknech Švandovo divadlo v Praze. Adaptace a režie se ujme Dodo Gombár, který dříve u Švandů působil jako umělecký šéf. Inscenaci tak vytvořil přesně na míru smí...

Léto s Best film fest

altJiž podruhé se uskuteční ve čtyřech vybraných pražských kinech filmová přehlídka toho nejlepšího za posledního půl roku. Nejúspěšnější a divácky nejnavštěvovanější snímky budou na týden opět nasazeny do programů promítání a kdokoliv tak má možnost shlédnout to, c...