Malý intimní dekameron Ani Geislerové

Malý intimní dekameron Ani Geislerové

Nezabije200Je dobře, že slovo dalo slovo, věci se zřetězily a Aňa Geislerová začala psát a publikovat. Nejdříve se účastnila svými povídkami ve sbornících a teď debutuje samostatnou knihou. Deset již dříve vydaných a vyzkoušených povídek si to zasloužilo. Sbírka právem nese titul „Co tě nezabije“, protože ti, o nichž vypráví, se pohybují na samé hranici možností a je nejisté, jak to dopadne.

Se svým životem se nám postupně svěří nemilovaná dcera sobecké matky, autista, který pro sebe zvlášť bizarním způsobem nachází citové naplnění, pár, který nemůže mít dítě, osamělá žena, jež dokáže vynalézavě vyjít ze své samoty, dvě přítelkyně v zápletce nerovného vztahu, nemocná, která málem ztratí naději, učitelka postižená režimem, hledačka smyslového vyžití, dívka, jež se vzbouří proti ponižování, a herečka bojující s marností.

Skvěle pointované story životních outsiderů

Tento malý intimní dekameron, jehož komorní příběhy mají vždy jednoho hrdinu, je nám zprostředkováván do nejhlubších záhybů psychiky hlavních postav zasvěcené vypravěčky (některá čísla i jejich ústy), která má dar činit je nevyhnutelnými. Skvěle pointované story životních outsiderů, kteří si přes svůj nepříhodný úděl dokážou najít smysl života, jsou originální, poutavé a umějí zaujmout každého čtenáře. Všechny tyto profesionálně odvedené minuciózní miniatury se zapíšou do paměti vynalézavou prací s detailem při charakterizování svého hrdiny, který zjišťuje, že co ho nezabije, to ho posílí. S tím, že některé to posílí a jiné zabije.

Nezabije450

Co tě nezabije
Autor: Aňa Geislerová
Žánr: literatura
Nakladatelství: Ikar ve společnosti EUROMEDIA GROUP, a.s.
Rok vydání: 2023, pevná vazba
Počet stran: 208

Jenny Jeshko: „V mých modelech se mísí jak barokní zdobnost a luxus, tak i punkový, temnější a rockovější podtón“

jenny jeshko 200U příležitosti akce Sušice Móda a Řemeslo, kde se bude konat módní přehlídka udržitelné módy a také celodenní market plný českého designu a charitativní bazar, vám přinášíme rozhovor s návrhářkami, které se zde představí. Další z nich je Je...

Poznejte příběh osudové lásky

Cisarovna perexPíše se rok 1853. Alžběta Bavorská, přezdívaná Sisi, má jasno. Buď se dočká opojné romantické lásky, jakou zná z básní, nebo se nezamiluje nikdy. Nikdo z její rodiny však pro její ideály nemá pochopení.

Odložený vesmír se připomene sám

odlozeny vesmir perexZačneme pěkně zesyrova. Ono to vlastně je takové čtení. Do hloubky, pořádně do masa, až do morku kostí. Michal Čagánek toto umí a jako červená nit se jeho příběhy linou vlastní bolesti, křivdy, pokřivené svědomí či viny. ...

Studio Marta uvede inscenaci ve znakovém jazyce

denik divky200Dne 10. 11. 2022 uvedou studentky Ateliéru divadlo a výchova pro Neslyšící inscenaci Deník dívky. Dílo je adaptací deníků Ruth Maierové, oběti holocaustu, od jejíhož narození uplyne v den premiéry 102 let. Scénář zpracovala pedagožka Adéla ...

Hra na hraně – kvantitu nebo kvalitu?

200filmUž týden se prohání po našich kinech novinka režiséra Brada Furmana (Obhájce) se zpěvákem, hercem Justinem Timberlakem a budoucím netopýřím mužem, Benem Affleckem.

...