Album prvňáčka – Můj první rok ve školní lavici

album prvnacka perexJasně si pamatuji, když šel můj syn do první třídy. Sama jsem byla asi víc nervózní a rozechvělá než on. Říkala jsem si: „Tak už mám doma školáka.“ Všechny výkresy jsem schovávala, všechny jeho školní pokroky jsem si zapisovala, na každou besídku jsem chodila s fotoaparátem a nad fotkami potom nostalgicky vzpomínala na svoje školní začátky. Je to zvláštní, i po pětatřiceti letech si pamatuji vůni šeberovské školy a jasně si vzpomínám, že naše soudružka učitelka nosila plášť, na kterém byly jahody a měl veliké kapsy. Ještě dnes bych mu o tom vyprávěla s úctou a láskou. Ale on v tomhle po mně není. Školu bere jako nutnost a o nějakém deníčku nemůže být ani řeč. Dneska je páťák a já si říkám, jak to strašně rychle uteklo.

Mého synovce Mikoláše jeho první školní (k)rok čeká za pár měsíců. A proto si myslím, že by mu právě tahle velká barevná knížka Album prvňáčka, s krásnými ilustracemi Josefa Pospíchala, mohla udělat radost. Už umí ta svoje písmenka, takže věřím, že na tu stránku, kde je předepsáno Toto album patří …si těmi svými velkými písmeny dopíše svoje jméno sám.

Ta další okýnka jako Narodil jsem se, Jmenuji se nebo Svátek slavím... mu tam určitě dopíše maminka. A pak mu tam dolepí fotografii a napíše, jaké má oči, vlasy a kolik měří. A možná taky ne, třeba mu bude jen radit, jak to má napsat a nechá ho, ať se o to pokusí sám. Ale jestli je to taková maminka jako já, tak jí bude líto, kdyby to měl pokazit a udělá to radši sama. A to je možná špatně. Ale to si musí každá mamka rozhodnout sama. Na stránce Otisk dlaně se chlapec určitě vyřádí, však to nebude dělat poprvé. Od malička má na zdi otisky ťapek (promiňte, dlaní a chodidel), a je jich už pěkná řádka. Co ale určitě udělá mamka, to je doplnění Rodokmenu rodiny. A synek pak namaluje obrázek do rámečku Tady bydlím. Po téhle nezbytné přípravě se dostanou ke stránce Můj první den mě do školy doprovázel... A to už bude prvňáček.

Následují stránky související se školou. Jak se jmenuje (ta škola), kde se nachází, může si sem nakreslit nebo vlepit její obrázek, do jaké třídy chodí, ve které lavici sedí a ak se jmenuje paní učitelka. Jak jde čas, oslaví se spolužáky svoje narozeniny. I na to je tady stránka. Samozřejmě, že těch školních stránek je tu víc. Takže tady bude mít zápisky o tom, které předměty se učí, co ho nejvíc baví, o jeho první vánoční besídce a o prvních Vánocích prvňáčka. A že se tady vyřádí. O tom není pochyb.

Jak trávím odpoledne po škole, Co dělám nejradši, Moje kroužky, i tady bude určitě obrázek za obrázkem. Je tady na ně místo. Jen pozor, obyčejné pastelky nebudou možná na křídovém papíře tak dobře držet, ale s tím už si rodiče určitě hravě poradí. Zajímavá je stránka Já a moje nálady, Můj nejveselejší den ve škole a pak Moje nejoblíbenější... A přichází řada i na kamarády. Opět samozřejmě fotka nebo obrázek. A protože už určitě zvládá i číst, může si vyplnit stránku První knížka, kterou jsem přečetl. Co se mi ve škole nejvíc povedlo je stránka skoro v závěru knížky. Po ní následuje Slavíme Den dětí a to už je červen. V červnu se jezdí na školní výlety. Takže První školní výlet je už téměř rozlučka s prvním školním rokem. Pak přichází doba školního focení a stránka Moje třída a hned ta vedlejší Podpisy a věnování spolužáků. A to už opravdu zavání prázdninami. Shrnutí na závěr školního roku v podobě Nejlepšího zážitku v první třídě, hned potom Loučení s první třídou a Moje první letní prázdniny.

Mně se to moc líbí! Pěkně barevné, čtení tak akorát a náš školáček má moře prostoru pro vyjádření pocitů z prvního školního roku. Přechod ze školky do školy je pro někoho lehký, pro někoho méně, ale rozhodně je to velká událost v životě dítěte. A já už vím, co můj synoveček dostane. Máte – li v okolí také budoucího prvňáčka, nechte se inspirovat a dopřejte mu pocit důležitosti, že si to může udělat sám svýma rukama a po svém. Zaslouží si to. Vždyť za tenhle jeden jediný rok ušel obrovský kus cesty!

album prvnacka
Žánr: Dětská/ poučná/ určeno pro děti od 6 let
Ilustroval: Josef Pospíchal
Obálka: Hana Adriana Dvořáková (Nakladatelství FRAGMENT)
Odpovědná redaktorka: Jitka Pastýříková
Technická redaktorka: Lucie Mikešová
Vydalo: Nakladatelství FRAGMENT, Praha 4
Rok vydání: 2014, 2631. publikace, 1. vydání, lepená s tvrdými deskami
Počet stran: 48
ISBN: 978-80-253-2029-7

Hodnocení: 100%

Za časů ušatých čepic…

Jo, jo, to bývaly časy. Venku nasněžilo, mráz lezl za nehty, děti sáňkovaly a koulovaly se, oblečení samý sníh a boty promáčené, dobře bylo. Prý tehdy světem chodil medvědář, který na poutích a jarmarcích předváděl svého medvěda.
Jonathan Livingston

Krása vsakující se do míst, kde žijeme...

Začala bych duchem místa. Odkazem mých předků. Nalezením svých silných míst. A začala kolem sebe tvořit krásu, která se podle autorky bude vsakovat do místa, na kterém žijeme. Zamyslela jsem se. Znáte ty lidi, kteří umí udělat domov kdekoliv? U kterých je vám krásně, protože z ničeho udělali mnoho? Tak tady bych si byla jistá, že tito lidé vědí, kam náleží.
GRADA

8. díl seriálu Březen, za kamna vlezem – nejlépe s knihou (tištenou, elektronickou, audio)

8 BMC perexBřezen býval měsícem knihy, starší ročníky si to dobře pamatují. Asi i v dřevních dobách býval touto dobou propad prodejů (i když se na ně asi tenkrát tolik nehrálo) a tak byl jarní měsíc vybrán jako vhodný ku čtení. Na nějaký čas nám, milovníkům...

Sylva Lauerová: V románu Hodina zmijí své pokušení hrát si se čtenáři posouvám až k hranici dokonalosti

Fanoušci spisovatelky Sylvy Lauerové se po třech letech konečně dočkali a jejich radost může být hned dvojnásobná. Je to jen pár týdnů, co vyšla její sbírka poezie s názvem Klóketen a nyní se na knižních pultech objevil i nový román Hodina zmijí.

Záhada hlavolamu láká i po letech

zahada-hlavolamu 2

Nakladatelství Albatros vydalo další z památných děl Jaroslava Foglara. Tentokrát se jedná o jedno z nejslavnějších, první díl Stínadelské trilogie s názvem Záhada hlavolamu.

...

Já, Zeus a banda z Olympu aneb Staré řecké báje a pověsti po modernu

ja zeus 200Staré řecké báje a pověsti byly mantrou na základní škole a znalost těchto příběhů u mě pak ještě podpořily seriály Herkules a Xena. Pak jsem se o ně nijak cíleně nezajímala, ale potěšilo mě vydání knihy s názvem Já, Zeus a banda z Olympu: Bohov...

Na podzim do divadla: A voda stoupá

200divO prázdninách divadla nehrají představení, ale připravují se na další sezonu. Díky nám si můžete vybrat, na co se v podzimních měsícíchzejdete podívat. V listopadu si můžete vyrazit do Divadla Rokoko na komedii A voda stoupá.

...

Hrdinové Země bez zákona nemají s prohibicí slitování

zeme bez zakona plakatPremiéra americké gangsterky Země bez zákona, odehrávající se ve 30. letech v čase vrcholící prohibice, nemohla do Česka dorazit ve vhodnější dobu. Hlavní protagonisté, bratři Bondurantovi, v ní české publikum pro...