Nekonvenční „Druhá sezona“ v muzeu AMoYA
Kultura21.cz

Nekonvenční „Druhá sezona“ v muzeu AMoYA

david cerny gunsMuzeum AmoYA, věnované mladému současnému umění, představuje nejvýraznější osobnosti české tvorby z generace po roce ´68, stejně jako přední zástupce nejmladší generace českých i slovenských umělců. Umění je vystaveno v barokním paláci Colloredo-Mansfeld v těsném sousedství Karlova mostu, jehož prostory nabízejí šokující svědectví o stavebních úpravách historických památek, provedených za komunistického režimu.

 

Úspěšný projekt muzea AMoYA  "Druhá sezona" představuje několik výstavních projektů dohromady. Jsou tu k vidění prověřená díla předních domácích umělců z počátku devadesátých let minulého století i počiny mladých autorů doporučených kurátory uměleckých škol.

Bezesporu originální instalací je dílo Ivana Kafky s názvem Odnikud Nikam, průběžně vznikající za účasti návštěvníků. Je tvořeno 1000 šípy, z nichž polovina letí zleva doprava a dalších 500 zprava doleva. „Slavná díla současného českého umění, která již významně zazářila v mezinárodním kontextu, muzeum znovu představuje veřejnosti s nezměněnou aktuálností.“, uvedl Milan Salák, který koncepci Druhé sezóny kurátorsky připravil.

da second season ivan kafka

Nejprovokativnějším dílem v expozici se může jevit práce Ondřeje Brodyho a Kristofera Paetau Le Déjeuner sur l´Herbe. „Velkoplošná projekce díla, rozděleného opticky na dvě poloviny, ukazuje české pornoherce v mizanscéně slavného díla Edouarda Maneta Snídaně v trávě. Pravá část projekce ukazuje pornoherce při natáčení na modrém pozadí, v levé části je potom celá scéna naklíčována do slavného obrazu. Dialogy ve francouzštině dodávají na podivnosti hereckým výkonům a znepokojující atmosféře díla,“ uvádí autor Ondřej Brody.

Nezávislý výstavní projekt Leica gallery – New Inspiration, New Vision představuje ve spolupráci s muzeem AMoYA nejmladší generaci českých fotografů.

da kamera skura superstar

Zcela specifickým kurátorským projektem je výstava Byt šíleného sběratele. Osobní zkušeností ovlivněný výstavní koncept modelově staví výtvarné dílo do spojení s realitou využívání životního prostoru. Paradoxním východiskem prezentovaného názoru je fakt, že artefakt vyjmutý z výstavního prostoru se má šanci stát opět sušákem na lahve…  

Nově se muzeum otevřelo 13 špičkovým mladým kurátorům ze 7 vysokých uměleckých škol z České republiky a ze Slovenska, kde každý představuje svou vizi mladého umění ze své výtvarné akademie. Vzniká tím doslova souboj akademií a kurátorů, konfrontujících své mladé autory se stejnou generací vycházející z ostatních škol.  

Pro druhou sezonu fungováni AMoYA reprezentují jednotlivé vysoké školy tyto osobnosti:

Akademie výtvarných umění v Praze - Jiří Petrbok, vedoucí Ateliéru kresby a Petr Vaňous, odborný asistent Ateliéru kresby
Fakulta umení Technickej univerzity v Košiciach - Adam Szentpétery, vedoucí Ateliéru současného obrazu a Ján Vasilko, odborný asistent Ateliéru současného obrazu
Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem  - kurátorka Veronika Zajačiková
Fakulta umění Ostravské univerzity v Ostravě - Petr Lysáček, vedoucí Ateliéru intermediálních forem
Fakulta výtvarných umění VUT v Brně - Luděk Rathouský, vedoucí Ateliéru Malířství 2. a Martin Zet, vedoucí Ateliéru Videa
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze - Jiří Černický, vedoucí Ateliéru malby
Vysoká škola výtvarných umení v Bratislavě - Marek Kvetán, odborný asistent Ateliéru kresby

david cerny guns

Dlouhodobé výstavy:

Solo show – PISTOLE – David Černý
Solo show – SHARK – David Černý
Solo show – SUPERSTART – Kamera Skura 12.6.2011 – 31.10.2012
Solo show – PRINCEZNY V MLÍKU – Vojtěch Míča a Jiří Petrbok 12.6.2011 – 31.10.2012


Projekt "Druhá sezona" (Second Season)
16.4.2012 – 31.10.2012 Muzeum AmoYA, Karlova 2, Praha 1, otevřeno denně 10 – 19h  

Zdroj foto:  Muzeum AmoYA


 

Pro dobrou náladu...

Přihlášení



Soutěže

Bílá voda si zaslouží být knihou roku

Na jaře vyšla v nakladatelství HOST dlouho očekávaná kniha Kateřiny Tučkové s názvem Bílá Voda, která rozhodně stojí za to!
HOST

Pohádky z Kouzelného palouku si děti přečtou i samy

V nakladatelství Fragment vyšel unikátní Čtenářský systém, který má za cíl usnadnit orientaci v knižní nabídce pro začínající čtenáře. Soustředili se nejen na prvňáčky a druháčky, ale i na předškoláky a spolupracovali se zkušenou pedagožkou Kamilou Balharovou.
Fragment (Albatros Media)

Videorecenze knih

Rozhovor

„Cíl veškerých mých psavých snah je jediný – dělat dětem radost,“ říká s úsměvem spisovatelka Daniela Krolupperová


altDaniela Krolupperová je velmi pilná spisovatelka. V loňském roce vydala šest knížek ve čtyřech nakladatelstvích, letos k nim přidala další – dobrodružný příběh Společenstvo klíčníků. Protože její nová knížka m...

Hledat

Rozhovor s Ondřejem Neffem. Jak se mu vyhodnocovaly soutěžní povídky?

Ondřej Neff se stal patronem naší literární soutěže sci-fi a fantasy povídka, jejíž výsledky jsme nedávno vyhlásili. Osobně měl tu čest vybrat tři nejlepší povídky a my jsme měli tu čest s ním spolupracovat. Jak se mu povídky hodnotily, kterou svou knihu má nejraději a co pro své čtenáře chystá do budoucna?
Sledovat články Ondřeje Neffa můžete zde.

Z archivu...

Čtěte také...

KK3 Klub konkretistů zve na současné umění do Broumova

altOd  prvního do osmého června se ve východočeském Broumově koná festival Broumart Týden současného umění v Broumově. Hlavním organizátorem akce je KK3 Klub konkretistů. Zeptala jsem se koordinátorky KK3 paní J...


Literatura

Krycí jméno TESSERACT – z lovce „cílů“ „cílem“ lovců

kryci jmeno tesseract lovec tom woodJe nájemný zabiják a je dobrý. Moc dobrý. Možná nejlepší na světě. Téměř nikdo netuší, jak doopravdy vypadá, jak se jmenuje a kde žije. Asi proto ho nepřítel tak podcenil. On vystupuje pod mnoh...

Divadlo

Věřte nebo ne, sbalit ženu je jednoduché

jak sbalit zenu200V rámci zlínského divadelního svátku – festivalu Setkání Stretnutie 2019 do Zlína zavítalo také Divadlo pod Palmovkou se svým manuálem Jak sbalit ženu 2.0.

...

Film

Jak došlo ke zrození kinematografického času

zrozeni kinematograf casu perexPlynutím času ve filmu se v minulosti zabývala řada tuzemských badatelů: neznámější je rozhodně úvaha Jana Mukařovského, napsaná ve 30. letech, z pozdějších lze zmínit aspoň studie Stanislava Ulve...