Praktická příručka pro silné a zdravé oči i tělo

restart pro oci perexSoučasný životní styl, pro nějž je typické umělé osvětlení, každodenní používání monitorů a displejů, nedostatek pohybu a dlouhodobý stres, vede k přetěžování některých funkcí lidského zraku, zatímco jiné schopnosti oka jsou oslabovány. Trénované a odpočaté oči jsou klíčem nejen k lepšímu vidění, ale také k lepší schopnosti koncentrace, k nárůstu energie a k celkově lepšímu pocitu ze života.

Kniha Restart pro oči nabízí množství osvědčených metod, jak udržet silné a zdravé oči i tělo. Text je doplněn fotografiemi a ilustracemi, které znázorňují účinná oční cvičení, dechové a meditační sestavy, relaxační cvičení na záda a zklidňující masáže očního okolí a celého obličeje. Jednotlivá cvičení v knize doplňují online videa přístupná pomocí QR kódu.

Mrkací výzva

Autorkou příručky, kterou u nás vydalo nakladatelství Jota, je certifikovaná zraková koučka Agnes Blessingová, oční optička s třicetiletou praxí. Specializuje se na vytváření regeneračních a relaxačních metod pro uvolnění očí při práci na počítači. Zabývá se irisdiagnostikou a oční kineziologií.

K celostní prevenci tzv. syndromu počítačového vidění nestačí oční kapky, poněvadž ty vedou pouze ke krátkodobému zlepšení. Je vhodné chodit například ráno do práce pěšky nebo si udělat krátké protahovací cvičení, čímž se povzbudí krevní oběh. Příjemná procházka na čerstvém vzduchu během polední přestávky může také pozitivně ovlivnit přirozenou produkci slz. Vzhledem k tomu, že se počet mrknutí při práci s počítačem sníží z dvaceti mrknutí za minutu na méně než pětkrát za minutu, snažte se pravidelně mrkat a častěji zívat. (str. 147)

Osobní plán optimalizace zraku

Díky celostnímu přístupu, který kromě výše uvedených metod zahrnuje rovněž optimální výživu (mimo jiné i určení způsobu výživy podle barvy oční duhovky, která je jakousi mapou lidského těla, a dalších faktorů) lze krok za krokem dosáhnout stavu celkové pohody a rovnováhy. Příručku je možné použít i jako pracovní sešit, poslední stránky obsahují nejen tréninkové obrázky, ale i tabulku k vytvoření osobního plánu optimalizace zraku. Nechybí ani praktická pomůcka na ostření vidění v podobě záložky s uvedením nejdůležitějších zásad, jejichž dodržováním prospějete nejen očím, ale i tělu a duši.

Vidět vědomě, zřít zřetelně

A jelikož nestačí něco jen vědět a znát, ale je potřeba to správně udělat a pravidelně používat, bude příručka Restart pro oči nejužitečnější právě pro ty čtenáře, kteří techniky a doporučení zahrnou do každodenní praxe, přijmou je za součást svého životního stylu nebo ten svůj dosavadní (třeba ne tak zdravý) radikálně změní. Samozřejmě k lepšímu.

restart pro oci

Restart pro oči
Originální název: Neustart für die Augen
Autor: Agnes Blessingová
Překlad: Eva Osinová
Vydáno: 2024, Jota
Počet stran: 208

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Kamenický Šenov

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...

Nahlédněte do světa bylinek

bylinky pro kazdeho200Bylinky pro každého je název nové knihy z nakladatelství Grada, ve které najdete plno zajímavých informací i receptů.

...

Zmrazeno – Případ Magnitského: Pravdivý příběh o praní špinavých peněz, vraždě a o tom, jak přežít Putinův hněv

big zmrazeno-tf4-502559 (2)Magnitského zákon se zabývá praním špinavých peněz, které si Putin a jeho oligarchové přepisovali na vlastní účty z Ruského státního rozpočtu. Po odhalení se Browder dostává na seznam nežádoucí osob pro Ruskou fede...

Slovácké divadlo uvede premiéru komedie Třináctkrát za svědka napsanou přímo pro ně

trinactkrat za svedka 200

Už tuto sobotu 4. února bude mít premiéru romantická komedie Třináctkrát za svědka, kterou přímo na míru uherskohradišťskému souboru napsal Jan Šotkovský. Režie se ujal Lukáš Kopecký.

...

Šarlatán získal pět nominací na Ceny české filmové kritiky

Sarlatan 200Příznivé přijetí nového českého dramatu režisérky Agnieszky Holland Šarlatán tuzemskými filmovými novináři stvrdilo první lednový týden pět nominací na Ceny české filmové kritiky, včetně těch v kategoriích Nejlepší film, režie a scénář. Své soš...