Rodinná pohádková klasika se opět vrací na plátna – Kráska a zvíře

Kraska a zvire film perexOd proslulé animované verze se na plátnech a obrazovkách objevilo několik dalších zpracování tohoto „pojmu“ v pohádkovém světě, avšak úspěšným a velice zdařilým se stal až snímek z letošního roku z dílny Walt Disney Studios. Kráska a zvíře, tak jak ji známe a pamatujeme si z dětských let, či sledování s našimi dětmi, v novém kabátu.

V hrané adaptaci animované klasiky Kráska a zvíře, jež je velkolepou filmovou oslavou jednoho z nejpopulárnějších příběhů vůbec, dech beroucím způsobem ožívají příběhy postav, které diváci znají a zbožňují. Kráska a zvíře popisuje pozoruhodný příběh dívky jménem Belle, bystrého a krásného děvčete, tak trochu nezapadajícího do maloměstského světa, kde je jí určeno žít, avšak dosti odvážného na to, aby se postavila děsivé nestvůře a zachránila tak svého otce před uvězněním. Navzdory strachu z neznámého prostředí i svého věznitele se postupem času spřátelí a Belle si uvědomí, že se pod obludným zvířecím zevnějškem může ukrývat něco více – vlídná duše skutečného prince. Velký zvrat však přichází, když se dozví, že se Gaston – marnivý válečný veterán, mající o Belle zájem, který téměř ovládá celé město – chystá zavřít jejího otce do blázince za to, že vykládá o nestvůře, která vězní jeho dceru. I když se již situace zdá velmi beznadějná, láska si svou cestu prorazí i přes všechna úskalí.

kraska a zvire film

Jako malou ochutnávku pro zvědavé fanoušky uvádím několik zajímavostí o podobnostech s animovanou verzí, či divadelní adaptací a jejich inspiracích:
•    Světla na terase a na schodišti zámku a na růžové kolonádě jsou odkazem na avantgardní film Jeana Cocreaua Kráska a zvíře z roku 1946, který byl pro Billa Condona zdrojem inspirace.
•    Některé z původních písňových textů, které napsal Howar Ashman pro původní animovaný film a nebylo jich použito, našly své uplatnění v této hrané adaptaci.
•    V erbu zámku Zvířete nalezneme lva, kance a iniciály WD (tyto iniciály mají zastupovat fiktivní postavu Williama Devereauxe, ale mohou být také vykládány jako iniciály Walt Disney)
•    Na ušití Krásčiných šatů bylo spotřebováno zhruba 55 metrů velmi lehké saténové organzy. Při jejich šití, které zabralo přes 12 tisíc hodin, se spotřebovalo celkem 915 metrů nití a k jejich ozdobení bylo použito 2160 křišťálů Swarovski.
•    Pro potřeby dekorací bylo při natáčení spotřebováno přes 8700 svíček.

kraska a zvire film 2

Snímek Kráska a zvíře, inspirovaný stejnojmenným animovaným filmem z roku 1991, zrežíroval Bill Condon, který má mimo jiné na kontě již filmy jako Twilight saga: Rozbřesk (1. a 2. část), scénář napsali Stephen Chbosky (Ten, kdo stojí v koutě, Série Divergence: Aliance) a Evan Spilitopoulos, producenty jsou David Hoberman, p.g.a. a Todd Lieberman, p.g.a. ze společnosti Mandeville Films, a vedoucími výroby jsou Jeffrey Silver, Thomas Schumacher a Don Hahn.

Hudbu k filmu složil Alan Menken, který získal dva Oscary (nejlepší původní soundtrack a nejlepší píseň) za hudbu k původnímu animovanému filmu, a soundtrack filmu zahrnuje nové nahrávky původních písní od Menkena a Howarda Ashmana, stejně jako tři zcela nové písně, jež napsal Menken společně s Timem Ricem.

Nádherné a velice impozantní zpracování oblíbeného příběhu z dětských let, které vás pobaví i rozpláče během 130 minut. Příběh vzdálený i blízký, pohádkový, ale přece pomocí metafor zprostředkovávající realitu. Scenérie plná světel, barev a kouzel ve vzduchu. Snímek schopný pohltit nejen děti. To vše a mnohem více. Více emocí, hudby, zážitků. To je Kráska a zvíře.

kraska a zvire film-plakat-orig

KRÁSKA A ZVÍŘE

REŽIE: Bill Condon
ŽÁNR: romantický, rodinný
PREMIÉRA: 16.3.2017
KAMERA: Tobias Schliessler, ASC
PŘÍSTUPNOST FILMU: neomezená
STOPÁŽ: 130 minut
HUDBA: Alan Menken, Howard Ashman, Tim Rice
SCÉNÁŘ: Evan Spiliotopoulos, Stephen Chbosky, Bill Condon
JAZYKOVÁ VERZE: český dabing, titulky
HRAJÍ: Emma Watson (Kráska), Dan Stevens (zakletý princ / zvíře), Luke Evans (Gaston), Kevin Kline (Maurice), Josh Gad (LeFou), Ewan McGregor (Lumiere), Stanley Tucci (Maestro Cadenza), Audra McDonald (Madame de Garderobe), Gugu Mbatha-Raw (Plumette), Hattie Morahan (čarodějka), Nathan Mack (Chip), Ian McKellen (Cogsworth), Emma Thompson (paní Konvičková)

HODNOCENÍ: 81 %