Únikovou hru Faust si můžete užít v prostoru Enigma Prague (Svornosti 18, Praha 5-Smíchov). Koncipována je tak, aby si hráči nejenom „zahráli“, ale dozvěděli se i něco z jednoho z nejstarších českých a pražských mytologických příběhů.
V roli Fausta se představuje její autor Petr Mikeska, herec, režisér, dramaturg a držitel Thálie. „Prvopočátek únikových her je v počítačových hrách,“ uvedl na setkání s novináři, které do děje Fausta uvedl. Zmáčkl knoflík a otevřel dveře - novináři se tak ocitli mimo realitu. Hovořil na ně Faust, který dával úkoly.
Hledali, co po nich žádal, úkoly plnili. „Pokud si lidé nevědí rady, máme mnoho nápověd, nejde nám o to je trápit, chceme, aby si to užili,“ řekl. Lidé stráví v místnostech, které je přenesou do dávných a mystických časů, hodinku, čeká je zdolání asi dvacítky úkolů. Pokud nesplní, mají se propadnout peklem, nikdo se však zatím nepropadl…
Ďábel Mefistofeles znovu roztahuje křídla
Víc už netřeba prozrazovat. Snad jen to, že lidé, kteří jsou na recepci, musí být stále ve střehu a pouštět nápovědy. Časový rekord, za který návštěvníci úkoly zdolali, je zatím 46 minut. Do místnosti může najednou až šest lidí, přičemž optimální počet je čtyři až pět. Pracují v týmu. Tým až pěti lidí zaplatí za hodinu dohromady 1200 korun, šest lidí 1500 korun.
„Hra Faust zavede účastníky do mystické historie slavného vědce a alchymisty, který psal svou duši ďáblu. Hráči musí Fausta „vyrvat“ ze spárů pekla a jít po stopách jeho příběhu. K Faustovu vysvobození vede jen jedna správná cesta. Čas však neúprosně plyne a ďábel Mefistofeles znova roztahuje svá křídla,“ láká Enigma Prague zájemce.
Lidé chtějí být přímými účastníky her
V Praze se hraje asi 20 až 30 únikových her, jinde třeba až 200. První úniková hra pod názvem Origin - Původ vznikla v San Francisku. Skupina programátorů se v roce 2006 nechala inspirovat dílem Agathy Christie. Země původu únikových her je ale Japonsko - hru Real Escape Game (Skutečná úniková hra) si zahrálo přes 200 tisíc lidí po celém světě.
„Co stojí za tak velkým úspěch této experimentální zábavy? Podle odborníků a psychologů jediný fakt: lidé se již nechtějí bavit jen tím, že pasivně sedí a dívají se na příběhy, ale chtějí být jejich přímými účastníky. Tento trend přesně zapadá do vývoje touhy lidského prožívání a poznávání směrem od virtuálních světů k realitě,“ uvádí Enigma Prague ve svých materiálech.
< Předchozí | Další > |
---|