Muzika hraje, Haně Zagorové a Štefanu Margitovi to společně ladí

konecne spolecne perexZajímavý hudební výlet učinili Hana Zagorová a Štefan Margita, kteří natočili album Konečně společně. Původně mělo doprovázet jejich megakoncerty v O2 Aréně, jež se ale kvůli šíření koronavirové infekce (kterou si mimochodem oba zpěváci prošli) letos nekonají. Na příští rok je plánován jediný – na 19. května. Jinak už zase každý půjde svou hudební cestou…

Hana Zagorová opakovaně zdůraznila, že společný hudební výlet se nebude opakovat. Album je tedy vzácnou příležitostí, jak si manželský pár užít ve společných písních. Mimochodem, není to poprvé, kdy spolu něco nazpívali, na albu je písnička Ave Maria (Vítězslav Hádl / Zdeněk Borovec), kterou jejich posluchači důvěrně znají. Dříve nazpívaným duetem je i Ztracená láska (Leonel Richie, Walter Afanasieff / český text Hana Zagorová).

Nový kabát
Známé jsou i další písničky, co je ale nové, je jejich interpretace, dostaly nový kabát. Kupříkladu píseň Sláva, je bál (Seweryn Krajewski / český text Hana Zagorová), kterou devítinásobná Zlatá slavice nezřídka zpívá na svých koncertech, zní coby duet zase trochu jinak. A moc hezky. Změněn je kousek jedné ze slok, kterou zpívá Štefan Margita: „Život, můj Bože, je štěstí i hoře…“.

Na albu se objevuje i nově provedená píseň Mží (Michal David / Zdeněk Borovec), kterou Hana Zagorová v minulosti nazpíval s Karlem Gottem. Nelze říct, jestli je hezčí původní verze, nebo ta se Štefanem Margitou, a nikdo asi ani takové hodnocení neočekává, každá má něco do sebe a je jiná. Osvěžující je Jesenná láska (Miroslav Žbirka / Miroslav Válek), známá z repertoáru Miroslava Žbirky, kdy Hana Zagorová část slok (ty, které nazpívala ona) upravila do češtiny.

Album uzavírá duet, který složila Radůza a Hana Zagorová jej sólově nazpívala na album O Lásce…, které vyšlo k jejím sedmdesátinám. Vstup Štefana Margity melodickou píseň okořenil, zůstaly jí grády a člověku se chce tancovat. Skvostem je píseň Adieu (Jena Pierre Quemere / český text Hana Zagorová), kterou znají posluchači z alba Hany Zagorové Zloděj duší. I ta zní ve dvou nově.

Z jedenácti písní, které album obsahuje, si každý z manželské dvojice nechal dvě jen pro sebe. Hana Zagorová písně Mít tě ráda (Patrick Bruel / český text Hana Zagorová) a Já nemá strach (Marek Ztracený), Štefan Margita Máma (Charles Aznavour, český text Jiřina Fikejzová) a Les temps des cathédrales (Ricardo Cocciante / Luc Plamondon).

Mimochodem, Štefan Margita se v jednom z četných rozhovorů nechal slyšet, že Mámu, nazpívanou Marií Rottrovou, si v jeho provedení stihla poslechnout nedávno zesnulá Jiřina Fikejzová, které se nové aranžmá i interpretace moc líbily. Album stojí za to a určitě navnadí na společný koncert, který se – pokud ho nezhatí covidová pandemie – snad už příští květen uskuteční.

konecne spolecne

Konečně společně
Hana Zagorová & Štefan Margita
Producent alba Luboš Kříž
Vydal SUPRAPHON a. s. ve spolupráci s WATERSTONE s. r. o. 2020
Foto Anna Kovačič, 2019
Design HMS design, 2020
Fotografie poskytl Tomáš Ságl, společnost SÁGL PRODUCTION s. r. o.

Hodnocení 90 %

Za časů ušatých čepic…

Jo, jo, to bývaly časy. Venku nasněžilo, mráz lezl za nehty, děti sáňkovaly a koulovaly se, oblečení samý sníh a boty promáčené, dobře bylo. Prý tehdy světem chodil medvědář, který na poutích a jarmarcích předváděl svého medvěda.
Jonathan Livingston

Krása vsakující se do míst, kde žijeme...

Začala bych duchem místa. Odkazem mých předků. Nalezením svých silných míst. A začala kolem sebe tvořit krásu, která se podle autorky bude vsakovat do místa, na kterém žijeme. Zamyslela jsem se. Znáte ty lidi, kteří umí udělat domov kdekoliv? U kterých je vám krásně, protože z ničeho udělali mnoho? Tak tady bych si byla jistá, že tito lidé vědí, kam náleží.
GRADA

Mít svůj „dream team“ je opravdu „dream“, říká zpěvačka Tereza Černochová

Cernochova perexŠiroké publikum ji prvně zaznamenalo, když se ještě vlnila v dívčím triu Black Milk. Později na sebe Tereza Černochová upozornila prvním sólovým albem Small Monstrosities, kde zpívala hlavně cover verze písniček z přelomu sedmdesátých a...

Sylva Lauerová: V románu Hodina zmijí své pokušení hrát si se čtenáři posouvám až k hranici dokonalosti

Fanoušci spisovatelky Sylvy Lauerové se po třech letech konečně dočkali a jejich radost může být hned dvojnásobná. Je to jen pár týdnů, co vyšla její sbírka poezie s názvem Klóketen a nyní se na knižních pultech objevil i nový román Hodina zmijí.

Život v kleci o fighterech smíšeného bojového umění

život v kleci 200Život v kleci popisuje Daniel Barták, jeden z trenérů MMA a sportovní novinář Libor Kalous. Věnují se v současné době jednomu z nejoblíbenějších sportů v České republice, jehož popularita vzrostla zejména v posledních letech.

Komédia Sladký domov na odozvu slovenského diváka ešte len čaká

Sladky domov 200V priestoroch Mestského divadla P. O. Hviezdoslava v Bratislave sa 5. mája uskutoční premiéra hry v slovenskom preklade Sladký domov od  maďarského autora Györgya Spiróa.

...

Kráčející skála se vrací domů

kracejici skala200Kráčející skála (2004) je film jako vystřižený ze staré akční školy. Kdysi dávno nebyly třeba lasery, umělá inteligence ani vesmírné bitvy s mimozemšťany. Akční zážitek uměl zprostředkovat i obyčejný mezilidský problé...