Josef Jonáš, Jiří Kuchař: Svět přírodních antibiotik

Antibio perex„Bakterie jsou neuvěřitelné. Na Zemi byly už v prekambriu a patří k vůbec nejstarším organismům. Jejich předky byly podle všeho jednobuněčné organismy, které údajně žily na Zemi už před miliardami let. Pokud stáří naší planety skutečně odpovídá současným názorům, můžete si o jejich existenci na Zemi udělat jednoduchou představu: Kdyby odhadovaných 4,6 miliardy let představovalo pomyslných 24 hodin lidského vývoje, přišly by bakterie na svět někdy před sedmou hodinou ranní, zatímco celé lidské dějiny by se vešly do poslední vteřiny.“

Tak co myslíte? Kdo má nadvládu nad Zemí? My, mrzcí lidé, nebo mikroorganismy? Svět přírodních antibiotik je jako vzrušující výprava do dokonalého lůna přírody a rovnováhy naší planety. Myslím si, že více strhujícím způsobem už tato kniha napsat nešla. O moudrosti i obrovské síle přírody, o nějak skomírající moudrosti člověka, ale hlavně o jeho malosti v poměru ke všemu ostatnímu na Zemi.

Díky seznamu 88 léčivých přírodních prostředků, tak dostupných a jednoduchých, si tato kniha našla jedno z prvních míst na mé poličce první pomoci, hned vedle základního Domácího lékaře. Je to jedna z nejhodnotnějších knih na toto téma, jakou jsem kdy za poslední dobu četla.

První část pro mne byla velmi silná a strhující. Má atmosféru jako dokumentární film, ve kterém vše zapadá na své místo. Historie Země, mikroorganismů, jejich inteligence a vůle přežít, několikanásobně vyšší než lidská… Pokud si zcela odmyslíte děs a hrůzu, kterou v člověku všechna ta fakta budí (protože život lidský zdá se v tu chvíli nesmírně křehký a nedokonalý), je to výpravná publikace, která rozšíří vaše vědomosti způsobem více než fascinujícím. Ano, je to kniha – jak tvrdí autoři – nejen pro laickou veřejnost, alternativní léčitele, ale i pro uvědomělé lékaře. Informační hodnota knihy je obrovská díky preciznosti obou autorů, jejich touze ověřovat mýty a polopravdy, shánět informace a nebát se jít do vlastních zkušeností a praxe MUDr. Jonáše. A hlavně říkat věci tak, jak jsou – nebát se jít proti zmanipulovanému hlavnímu proudu. Sháněli informace díky svým kolegům a lékařským kapacitám i v zahraničí a vycházeli z dodnes velmi cenných knih Pavla Váni a jiných publikací na toto téma. A není to jen o antibiotikách. Mimo jiné se tu dozvíte něco o rizicíchočkování obecně, stejně jako o koloidním stříbru, které by jako parťák k antibiotikům bylo vysoce účinné. Ale jsou tu všechna ta „ale“, která znamenají ztráty finančního zisku pro farmaceutické firmy.

Čtenář si tak nějak udělá naprosto jiný obrázek o lékařské vědě, o jejím směřování a o fungování lidského těla a obrovské moudrosti nikoliv člověka, ale přírody samé.

Druhá část knihy už mne uvedla do klidu, protože tady je postupný seznam 88 přírodních prostředků, které můžeme s úspěchem použít pro samoléčení. Mnohé z nich jsou již pro své silné účinky známé (med, křen, zázvor), jiné jsou známé, ale netušíme, jak přesně je pro sebe využít (skořice, hřebíček, čekanka – cikorková káva, lopuch, merlík, papája…) a je tu i řada rostlin, které jsou u nás skoro neznámé, především z Indie a Jižní Ameriky (mutanba, picao preto nebo parijata). Dalo by se říci, že to je nadšené čtení pro každého milovníka rostlin a přírody, je tu množství zajímavostí i jiných způsobů využití rostlin. Navíc jednoduché recepty na tinktury nebo odvary se stručným návodem k použití přímo lákají k tomu, abychom opravdu ve chvíli nouze zkusili nejprve sáhnout do přírodní lékárny. Ať už ve formě mastí, čajů, koupelí, lihových nápojů či svařeného červeného vína s kořením, ale třeba i ve formě vonných olejů. Tady mne hodně zaujal antidepresivní a duši oživující účinek santalu.

Třetí část je rejstřík, ve kterém snadno a rychle najdete nejen konkrétní nemoc, která vás trápí, ale také konkrétní mikroorganismus. Následně si v knize snadno zpětně dohledáte ty pravé bylinky a přírodní prostředky, jež můžete s úspěchem použít.

O autorech:

MUDr. Josef Jonáš (lékař a léčitel) a Jiří Kuchař (nezávislý publicista) společně napsali knihy Zdraví v ohrožení – Hořká pravda o sladkém cukru a Tak chutná štěstí, která obsahovala množství sladkých i slaných receptů bez použití rafinovaného cukru. S jejich články a příspěvky nejen na téma cukr, antibiotika, alternativní způsoby léčení a zdravý životní styl se můžete pravidelně setkávat na stránkách měsíčníku Regenerace.

antibio 900

Svět přírodních antibiotik
Autoři: J
osef Jonáš, Jiří Kuchař
ISBN: 978-80-7281-479-4

Hodnocení: 100 % (dokonalá precizní informační hodnota i čtivost!)

Jiří Vlček: „Zázrak je taková účinná zkratka.“

jiri vlcek 200Před Vánoci jsme si pro vás připravili rozhovor nejen o zázracích. Mgr. Jiří Vlček, DiS. s nimi totiž pracuje cíleně a tvrdí, že se věci mohou změnit k lepšímu. A to ať už si přejeme cokoli. Jako psychoterapeut a kouč totiž lidem pomáhá p...

Road trip telepata, který prchá po smrti své ženy vstříc násilnému světu

pusta duseUž dlouho jsem nečetla knihu, ve které by bylo tolik syrového násilí. Násilí, které mi místy přišlo naprosto zbytečné, nedávající smysl a naservírováno čtenáři jen proto, že to prostě napsat jde. Také mnoho smutku, zoufa...

Fantasy ze světa knihomolů
neviditelnaknihovna 1Nakladatelství Omega přichází s novinkou přímo určenou všem knihomolům. Od toho se také odvíjí její název Neviditelná knihovna. Jedná se o první díl z velice zajímavé fantasy trilogie od britské autorky Genevieve Cogman.

Připravuje se nový, původní, český muzikál Doktor Faust

doktor faust200KVArt Production s.r.o. a Divadlo Na Maninách uvedou nový původní český muzikál Doktor Faust. Premiéra díla se uskuteční 16. září 2022 v pražském Divadle Na Maninách.

...

Jak cenzura dohlížela na filmaře i ve „zlatých“ 60. letech

vadi nevadi 200Kdyby nebylo studentských prací, zpravidla disertačních, obhajovaných na vysokých školách, řada důležitých, ba zásadních knih by jednoduše chyběla – mnohá nakladatelství tak vcelku levně získávají odborně kvalitní, a přitom čtenářsky atrakt...