Nevědomost je největší dar na světě

Nevědomost je největší dar na světě

darek200Dárek je název nejnovější knihy oblíbeného autora psychothrillerů Sebeastiana Fitzeka, kterou vydalo nakladatelství Anag.

Příběh se rozjíždí, když Milan Berg stojí na semaforu a vedle něj zastaví vůz. Na zadním sedadle sedí zcela vystrašená dívka, která zoufale tiskne na okénko kus papíru. Milan Berg je analfabet a vzkaz nedokáže přečíst. Nedokáže na to však přestat myslet a společně s přítelkyní Androu se ji vydává hledat. Postupem času zjišťuje, že nic nebyla náhoda a mnohá odhalení jsou pro něj noční můrou.

Sebastian Fitzek si pro tuto knihu vybral velmi neotřelý motiv v podobě analfabetismu. V dnešní době mi přijde až nepředstavitelné, že takoví lidé existují a za takový vhled do jejich života jsem byla vděčná. Bylo zajímavé číst si o hrdinových postupech – jak zvládal pracovat jako číšník nebo prošel základní školou bez dovedností jako je psaní a čtení. A brada mi spadla také při čtení závěrečných Okolnosti a poděkování, které rozhodně doporučuji nevynechat.

Dárek bylo mým prvním setkáním s autorem a jsem si jistá, že ne poslední. Získal si mě už od prvních stránek, a to nejen tímto vtipem: „Máš v cele štěnici. Ten prcek je v pohodě. A ty máš štěstí. Zaručil se za tebe. Říká, že brečíš ze spaní. A že bys doopravdy mohl být Yetti.“ „Být co?“ „Nevinnej. Toho tady uvnitř vidíš tak často jako venku Yettiho.“ (str. 6) Moc mě bavilo, jak si s čtenářem hrál, servíroval mu vše po částech, zaváděl další a další postavy a přicházel s nejrůznějšími zvraty. To vše v krátkých kapitolách, které se četly téměř samy. Jen závěr bych si představovala trochu jinak, ale to nic nemění na tom, že se jednalo o dobrou knihu ze svého žánru.

Sebastian Fitzek se narodil 13. října 1971 v Berlíně. Studoval práva, pracoval jako šéfredaktor a programový ředitel pro několik rozhlasových stanic v Německu. Jeho první velká zkušenost s psaním byla s Jürgenem Udolphem jako jeho spoluautor. Od roku 2006 píše psychologické thrillery, ze všech se staly bestsellery. Byly přeloženy do 20 jazyků, některé by měly být i zfilmovány. V nakladatelství Anag vyšly psychothrillery Balíček, Terapie, Pacient, nejnovější Cesta domů a připravuje se titul zaměřený na pozitivní myšlení s názvem Ryby, které lezou na stromy – kompas pro velké dobrodružství jménem život. Sebastien Fitzek je ženatý od roku 2004, má tři děti a žije v Berlíně. Píše knihy a do novin a patří mezi nejúspěšnější německé spisovatele.

darek

Dárek
Autor: Sebastien Fitzek
Překlad: Martina Nováková
Žánr: psychothriller
Nakladatelství: Anag
Rok vydání: 2020
Počet stran: 360
Hodnocení: 85%

Arogance u mého focení nemá žádnou šanci

Spingl 200Davida Spingla (29) uchvátilo focení již při studiu na střední škole. Se svými kolegy se spolupodílí na projektu „Proč ne...?“, ve kterém fotí zajímavé tváře neznámých lidí na ulici. Tématem jeho nynějšího focení je „street swag“. Čím ho modelka zauj...

Kniha o silných ženách, co se nedaly

ženy co se nedaly úvodníŽeny, co se nedaly od Ivany Peroutkové přinášejí pětadvacet portrétů výjimečných dam, které ovlivňovaly českou společnost. Všechny nepostrádaly odvahu, a především silnou vůli jít si za svým cílem.

...

Zasmějte se u příhod veterináře

krava na strome 200Pokud máte chuť na nějakou odpočinkovou knihu, u které se zasmějete a proniknete do tajů záslužného povolání, sáhněte po Krávě na stromě obsahující Neuvěřitelné historky ze života zvěrolékaře.

...

More Than Just Theatre. Mezinárodní tvůrčí rezidenci v KD Mlejn završí work-in-progress taneční sci-fi performance

Oxy-Gen Embers. Foto Vojtěch Brtnický3 (2)More Than Just Theatre je název rezidenčního projektu, který vyhlásila produkční platforma ProFitArt společně s německým partnerem The Theater...

Dny Severu ukončilo finské drama

zaslouzim textSkandinávský dům již po šesté pořádal festival Dny Severu, který přibližuje kulturu skandinávských zemí pomocí filmových projekcí, besed a přednášek nebo setkání se spisovateli. Letošním ústředním tématem byly „hlasy menšin“ a ty zazněly ...