Laskavá literatura se vším všudy

Laskavá literatura se vším všudy

kavarna v kodani 200V listopadu 2018 odstartovalo nakladatelství Cosmopolis sérii Romantické útěky od spisovatelky Julie Caplinové a začalo tím éru pohodových příběhů s milou atmosférou plnou romantiky, lásky a dobrého jídla. První z řady příběhů nese název Kavárna v Kodani a pohltí nás pohodou hygge.

O autorce

Julie Caplinová ve svých deseti letech oznámila, že bude spisovatelkou. Od toho se trochu odklonila - pracuje v PR, mnoho let cestovala po Evropě spolu s nejlepšími novináři píšícími o jídle a pití a objevovala gastronomické skvosty v Itálii, Francii, Belgii, Španělsku, Kodani a Švýcarsku. Tyto cesty ji inspirovaly k psaní. Pod pseudonymem Jules Wake publikuje romance.

„Vítejte v útulné kavárně, kde to voní skořicí, horkou čokoládou a láskou“

Mladá a ambiciózní manažerka Kate bydlí s kamarádkou v malém bytě v Londýně a pracuje pro jednu prestižní PR agenturu; a co se týká osobního života, stýká se se svým kolegou. Ten ji ale pracovně vypeče a získá povýšení místo ní, ale Kate se nevzdává a hodlá dokázat, že si lepší pozici zaslouží. Podaří se jí přesvědčit velkého potenciálního klienta, že zvládne velkou zakázku, která se týká hygge a za tím účelem sezve skupinku novinářů a influencerů do Kodaně, aby nasáli krásy hlavního města a poznali dánský přístup k životu. Všem účastníkům to změní život, ze všech nejvíc právě naší hrdince Kate. Potká pravou lásku a zjistí, že úspěch nemusí znamenat vysněnou pracovní pozicí, ale práci, kterou člověk dělá ze srdce rád.

Ingredience se opakují, úspěch přesto zaručen!

Jak název této literární řady napovídá, Romantické útěky jsou o lásce, cestování a dobrém jídle. Autorka nám vždy představí hrdinku/hrdinu a překážky, jimž musí čelit, aby obstál jak v profesním, tak hlavně v milostném životě. To vše je okořeněno půvabnými zákoutími nejrůznějších míst po celé zemi, kvalitním jídlem a příjemným humorem. Škádlící se budoucí polovičky jsou příjemným zpestřením nejen v této uspěchané době, kdy lidé často zapomínají ocenit to, co mají.

Hlavně pohoda

Celá série prozatím sedmi knih přináší potěšení pro duši a odpočinek pro hlavu. Někomu se může zdát příliš přeslazená a plná klišé, ale když můžeme číst příběhy plné násilí a vražd, můžeme mít i protiváhu v pohodovém čtení, které se podobá pohádkám, nebo ne? Doporučuji všem čtenářkám, které si touží odpočinout a zasnít se u poklidného čtení plného příjemné nálady, romantiky a chutného jídla.

Název: Kavárna v Kodani
Autor: Julie Caplinová
Série: Romantické útěky 1.
Žánr: román
Originální název: The Little Café in Copenhagen (2018)
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání: 2018, paperback
Počet stran: 352

Rozhovor s Vlastimilem Vondruškou u příležitosti završení čtyřdílné Přemyslovské epopeje.

200rozJiž ve středu 25. září vyjde závěrečný čtvrtý díl Přemyslovské epopeje s podtitulem Král básník Václav II. a my všem příznivcům historické literatury a fanouškům přinášíme rozhovor s Vlastimilem Vondruškou!

...

Silný válečný příběh inspirovaný skutky Nicholase Wintona

Dítě na nástupišti 100Dítě na nástupišti britské autorky Gill Thompson nabízí fiktivní zápletku odehrávající se zejména během druhé světové války, v níž najdete řadu skutečných míst, osob i událostí. Podíváte se do koncentračních táborů, ...

Veselá kniha především pro ženy

zoufalky200Zoufalky aneb Rande jak cyp je název knihy od Ivany Hlubinkové Kožmínové. Pokud hledáte nějaké oddychové čtení a chcete se zasmát, tak si ji nenechte ujít!

...

Shakespeare v Mahenově divadle NdB
necozaneco perJe to skutečně záhada. Velký dramatik Shakespeare napsal spoustu nejlepší divadelních her, jaké kdy se objevily a taky několik velmi špatných her. Jako by v Shakespearovi byli dva autoři. Nebo že by Shakespeare, onen herec co utekl ke k...

Režisérka Ivanna Benešová s novým dokumentem procestuje svět!

benesova perexO autorce známého fiktivního dokumentu Zneužívaný nebylo v posledních měsících vůbec slyšet. Důvod byl však více než jednoduchý – pobyt v Austrálii. Vedle studia v „zemi klokanů“ asistovala n...