Život s Alim není jednoduchý

Život s Alim není jednoduchý

pubertacka perexHana Vondráčková pečuje o mámu v pokročilém stádiu Alzheimerovy choroby. Doma jí říkají Ali a je to nejvěrnější přítel, kterého kdy babi měla. Je paličatý i dobrosrdečný, dokáže být zlý stejně jako dobrák, bavič i prudič. S Alim je to jako na houpačce – prožijte s ním spoustu zmaru, bolesti, beznaděje, ale i humorných a roztomilých situací. Knižní zpracování blogu, který původně vznikl pro potřeby upouštění páry. Každý kotel má totiž takový pojistný ventil, aby nevybouchnul.

Recenze na blogu iDNES.cz (upraveno)
Blog Puberťačka před důchodem byl v roce 2022 nominován na cenu Magnesia Litera v kategorii Blog roku, a ze všech tří nominovaných blogů se stal pro mě největší srdcovou záležitostí. Hana píše velice humorné a čtivé články, ve kterých se objevuje pořádná dávka ironie a sarkasmu. Život s Alim není jednoduchý, takže se domnívám, že pro autorku je blog vlastně takovým uklidňujícím místem, kde se může plně ponořit do svých myšlenek a na chvíli si odpočinout. Jestliže nechcete, aby vás špatné věci dostaly na samotné dno, musíte se otřepat, zůstat při zemi a jít dál, popřípadě si z toho udělat srandu. Takto na mě působí Hanin blog. Pokud se budete utápět ve vlastní lítosti a problémech, nedojdete daleko. Puberťačka před důchodem je určitě skvělou inspirací pro mnoho lidí. Pro Hanu jsem hlasovala, doufala jsem v její výhru, ale myslím si, že i samotná nominace byla a je obrovským úspěchem.

Recenze na knižní zpracování
Nádherná obálka, krásné ilustrace, zápisky ve formě deníku, větší porozumění Alzheimerově chorobě a humor smíšený se smutkem. Právě jsem vám shrnula knižní zpracování Puberťačky před důchodem. Vše podstatné bylo řečeno na mém blogu iDNES.cz, ale přesto bych tuto recenzi doplnila o pár dalších poznatků. Hana je neskutečná bojovnice s tísnivým životem, který ji nijak nešetří a který si mnoho z nás nedokáže představit. Probouzí se s pocitem, že prožije den plný starostí, stresu a komplikací, avšak i přes tuto skutečnost dokáže udržet nervy na uzdě a vstát z postele, protože jí na babi záleží a chce se o ni co nejlépe postarat.

U kapitoly „Výživa mozku aneb Jedna paní povídala“ jsem si vzpomněla na influencery a jejich peníze ze spoluprácí se slavnými i méně známými značkami. Proč některé firmy nemohou nabídnout lidem, jako je Hana, pár svých produktů? Proč jim jde především o zviditelnění, a ne o pomoc, kterou by uvítala řada nemocných lidí? Nemusí se jednat zrovna o drahé boty či bezdrátová sluchátka, ale takové doplňky stravy nebo různé pamlsky by pacientům zpříjemnily těžké dny. Influenceři neustále mluví o lásce k bližnímu svému a pomoci druhým, tudíž by docela stálo za to, aby jejich kázání konečně nebyla jen prázdnými a prvoplánovými slovy bez odezvy a hlubšího zamyšlení.

Knihu hodnotím velmi kladně. Budete rádi za každý posun Haniny maminky, spiknete se proti Alimu, ale zároveň se s ním smíříte a začnete ho tolerovat, a v neposlední řadě vás i některé scény pobaví, neboť autorka píše svěže, otevřeně a bez zášti.

Doufám, že se dočkáme druhého dílu. Hana totiž v psaní svého blogu nadále pokračuje: pubertackapredduchodem.blogspot.com/

pubertacka
Puberťačka před důchodem
Autor: Hana Vondráčková
Žánr: Romány, česká literatura
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2022
Počet stran: 168

Hodnocení: 96 %

Ráda bych si zazpívala s Jaroslavem Svěceným

Zpěv ji okouzlil již v dětství. Studium na konzervatoři nevyšlo, touha po zpěvu ale zůstala a nakonec se na základě konkurzu dostala do operetního souboru Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde pak zpívala i v opeře. Po odchodu z angažmá v divadle nadále hostovala. Pak několik let vystupovala v Německu a skandinávských zemích. Po návratu do Čech působila ve finančnictví a nakonec se ke zpěvu Miriam Čížková vrátila. Dnes nejen koncertuje, ale také vede dětský pěvecký kroužek Svět kvítek.

Olomoucká Liška B. je inscenace půvabná a svébytná i díky silné hudební složce

Kdysi jsem viděl v hukvaldském amfiteátru operu Příhody lišky Bystroušky, což na mě natolik zapůsobilo, že jsem se stal milovníkem hudby Leoše Janáčka. Jenomže očekávaná premiéra inscenace nazvaná Liška B., která proběhla v pátek 19. ledna v Moravském divadle Olomouc, je přece jenom jiná písnička. Nicméně i hudební stránka nové inscenace je velmi silná.

Těší mě příležitost objevit se v takto velké a významné roli, říká herečka Markéta Haroková

marketa harokova200Zajímavý repertoár stejně jako kvalitní herce má od začátku ostravské Divadlo Petra Bezruče. Pokud bych měl připomenout třeba dva poslední úspěchy, tak musím zmínit třeba inscenaci Špinarka, ale také hru Venuše v kožichu, o které j...

Machiavelliho Vladař – cynik nebo realista?

Politika je umění, jak zacházet s mocí, aby se dosáhlo úspěchu. Má se zabývat tím, co je, nikoli tím, co by mělo být. V politice neexistují zcela bezpečné směry, obezřetnost spočívá ve výběru těch nejméně nebezpečných.

Nevěřila bych, že je hmyz tak fascinující

Planeta hmyzu 200Nakladatelství Kazda vydává spoustu knih o přírodě a musím na úvod říct, že mají můj obdiv při jejich výběru. Ještě jsem totiž nesáhla vedle a Planeta hmyzu od Anne Sverdrup-Thygesonové je toho dalším důkazem.

My Little Pony: Příběh podle filmu

My little pony200Nakladatelství Egmont Publishing ve společnosti Albatros Media přináší zejména nejmenším čtenářkám nový příběh oblíbených animovaných postaviček televizního seriálu My Little Pony.

Letní shakespearovské slavnosti v Praze, Brně a Bratislavě začínají, Ostrava zatím s otazníkem

shakespearovske slavnosti200V tomto týdnu se měly rozeběhnout Letní shakespearovské slavnosti na všech svých scénách v Česku a na Slovensku. Překotná rozhodnutí v Moravskoslezském kraji však aktuálně ostravskou část zastavily, další vývo...

Podzim života Vratných lahví

vratne perexFilm Vratné lahve (2006) je zatím posledním projektem scénáristy Zdeňka Svěráka, kde si rovnou zahrál také hlavní roli. Dlouhou uměleckou kariérou člověk dozraje, ale je legrační, jen když se dokáže zamíchat s nadhledem. A pr...