Další až příliš dokonalá hospodyně v akci

Hospodyne perexJodi Bishopová, úspěšná realitní makléřka a živitelka rodiny, to nemá v životě snadné. Stará se o dvě děti, její manželství s průměrným spisovatelem Harrisonem, který na ni žárlí, za moc nestojí, a k tomu všemu se musí věnovat také svým rodičům. Její máma má Parkinsonovu chorobu a otec už přestává zvládat starostlivost o ni. Mohla by situaci vyřešit dobrá hospodyně?

Zpočátku se zdá, že ano, protože Elyse, kterou Jodi zaměstnala, je prostě dokonalá. Milá, trpělivá, zkušená ošetřovatelka, laskavá, chápavá, vždy připravená pomoct. Není divu, že si ji celá rodina rychle oblíbí. Postupně se ale začínají objevovat náznaky, že je něco špatně. Jodi je nejdřív přehlíží, ale situace dospěje do momentu, kdy už je nemůže dál ignorovat. Koho to vlastně pozvala do života své rodiny? Kdo ta žena je, co chce a jak daleko je ochotná kvůli tomu zajít?

Novinka od oblíbené a oceňované spisovatelky

Knihu Hospodyně, která v českém překladu vyšla v Nakladatelství Kalibr, napsala Kanaďanka Joy Fieldingová. Ta je podle The New York Times jednou z nejprodávanějších autorek knih. Mezi její nejznámější díla, z nichž mnohá získala nejrůznější ocenění, patří například romány Jane utíká, Na špatném místě, Špatná dcera, Zmizení Samanthy Shipleyové, Povídej, co vidíš, V pavučině vztahů, Zachráníš mě ráno a Potok stínů.

Promyšlené rodinné drama

Hospodyně je často řazená mezi thrillery, ale o thriller rozhodně nejde. Navzdory tomu, že se v knize najdou napínavé pasáže i náznaky, se jedná spíše o rodinné drama, v němž autorka kladla důraz hlavně na komplikované rodinné vztahy a osobnostní vývoj hlavní hrdinky. Každý aspekt tohoto příběhu je dokonale promyšlený, a tak na konci do sebe všechny dějové linky skvěle zapadnou a protnou se v logickém závěru, který je v souladu s popisem událostí, s nimiž se Jodi musela vypořádat.

Styl psaní, který vás vtáhne do děje, a předvídatelnost

Joy Fieldingová píše čtivě, poutavě a zábavně, a tak vás její slova okamžitě vtáhnou do příběhu. K tomu přispívá i použitá ich-forma, díky které můžete všechno sledovat u pohledu Jodi, a také autenticita. Jodi je sama k sobě i ke čtenářům upřímná. Svěřuje se nejen se svými úspěchy, ale i se svým trápením a pochybnostmi a přiznává chyby, které vědomě i nevědomě udělala, čímž si rychle získá vaše sympatie. Je to zkrátka hrdinka z masa a kostí, jakou můžete potkat i v reálném životě, a ne nějaká dokonalá otravná superžena, která zásadně dělá všechno správně.

Jediný problém, na který můžete při čtení této knihy narazit, je jistá předvídatelnost. Jsou zde situace, o kterých vám bude hned jasné, jak se vyvinou, i zápletky, jejichž rozuzlení nepřekvapí. Tento nedostatek však vyvažuje zvládnutá psychologie postav, uvěřitelnost jejich konání, smysluplné dialogy a atraktivní téma, a tak jej možná vůbec nezaznamenáte.

Hospodyne

HOSPODYNĚ
Autorka: Joy Fieldingová
Originální název: The Housekeeper
Překlad: Milena Havlová
Žánr: román, pro ženy
Vydáno: Kalibr (EUROMEDIA GROUP, a.s.), 2023
Počet stran: 352

„Těším se na Prahu!“ řekl v rozhovoru leader maďarské kapely OMEGA Jánoš Kobór

oMEGA 200O: Jánoši, v prosinci připravujete velký koncert v Lucerně. Budete zde oslavovat hned dvě číslice. Jaké?

Přesně v prosinci narozeniny nemáme, ale rok 2012 je rokem, ve kterém naše padesáté jub...

Tenkrát v ráji – příběh, který vám zlomí srdce

raj 200Období druhé světové války stále inspiruje různé umělce ke zpracování. Josef Urban k nim určitě patří. Jistě jste už zaznamenali například film Habermannův mlýn nebo 7 dní hříchů, kde autorem knižní předlohy a ve druhém případě i scénáře je právě Josef...

Série Naturalista řeší Temný vzorec

temny vzorec 200V říjnu vyšla u nakladatelství Kalibr další kniha Andrewa Maynea ze série Naturalista, nápaditý thriller Temný vzorec. A já už chápu, proč je kolem toho takové haló! Pokud vás autor Andrew Mayne také míjel, měli byste to napravit.

DIVADLO JE V CENTRU aneb POZVÁNKA NA PŘÍŠTÍ DIVADELNÍ SEZÓNU DO OSTRAVY

ostrav200Národní divadlo moravskoslezské představilo seznam premiér příští divadelní sezóny – těšit se diváci mohou na Havelku, Jařaba, Kyliána a 4x Lloyda Webbera! Divadlo se svým sloganem také připojuje k debatám o centru Ostravy – DIVADLO JE V CENTRU!!! V ...

Hotel – když nedokážete žít sami se sebou

hotel uvodkaŠtěstí, to je krásná věc, ale ani snaha a pečlivé plánování ho v životě nezajistí. O tom, se přesvědčí i hlavní hrdinka švédsko-dánského dramatu Hotel. Skandinávský dům ve spolupráci s Komorním kinem Evald v rámci cyklu Severské filmové čtvrtky ...