Historický román z prostředí knih: Špionka v knihovně

spionka v knihovne200Nakladatelství Cosmopolis vydalo v květnu knihu Madeline Martinové Špionka v knihovně, která nás zavede do Evropy zmítané válkou. Jak se dovídáme na obálce knihy, je to příběh o naději a síle slov.

Odbornice na historii

Madeline Martinová (* 1980) je autorkou mezinárodně úspěšných historických románů, které se umisťují na předních příčkách žebříčků bestsellerů deníku USA Today. Píše i historické romance, které čtenářky zavedou do středověkých hradů i plesových sálů v době regentství. Její knihy byly přeloženy do dvaceti jazyků. V češtině si můžete přečíst její knihu Poslední knihkupectví (2021).

Z knihovnicí špionkou raz dva

Ava Harperová vždy milovala vůni starých knih ukrývajících ve svých zažloutlých stránkách příběhy i moudrost minulosti. Nedovedla si představit, že by někdy opustila svou vysněnou práci v Knihovně Kongresu. Za války je ale všechno jinak. Píše se rok 1943. Nečekaná nabídka od americké armády ji přivede do Portugalska s novým úkolem: vydávat se v Lisabonu za knihovnici a zároveň pracovat v utajení jako špionka.

Mezitím v okupované Francii nastoupí Elaine do tiskařské dílny, kterou vedou členové odboje. Všem pracovníkům je jasné, že nacisté po tiskárně pátrají a chtějí ji zničit. V jejich světě plném hladu a nebezpečí se objeví mladá Židovka, která i s dítětem unikla zatýkání. Elaine se rozhodne udělat cokoli, aby je zachránila, a zakóduje tajně do připravovaných novin zprávu. Může jen doufat, že ji někdo dokáže objevit a rozluštit. Zatímco v Evropě zuří válka, Avu a Elaine spojí snaha zachránit ženu s malým chlapcem i poslední zbytky naděje tváří v tvář nebezpečí.

Odboj má různé tváře

Špionka v knihovně nabízí lidský příběh plný emocí a silných postav, které se v tehdejším často nelidském světě snaží bojovat za spravedlnost. Příběh přináší originální téma, kdy spojuje dvě dějové linky ve stejném čase, ale na jiném místě, s jedním cílem. To vše pod pokličkou prostředí druhé světové války. Kniha přináší trochu jiný pohled na válku a přibližuje nám ji ne přes válečné běsnění, ale přes pevný odboj formou tisku a tajných zpráv.

spionka v knihovne

Název: Špionka v knihovně
Autor: Madeline Martinová
Žánr: světová literatura, historická literatura
Originální název: The Librarian Spy (2022)
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání: 2023, pevná vazba
Počet stran: 384
Hodnocení: 75 %

V Etiopii se ve mně zrodila ta pravá vášeň pro fotografování

archiv Monika Navrátilová perex„Focení lidí mě naplňuje a věřím, že skrze objektiv dokážeme vytvořit zvláštní propojení,“ přiznává známá fotografka Monika Navrátilová, jejíž fotografie zdobí titulní stránk...

Lest: Brownovka jak vyšitá

lest 200V lednu pod taktovkou nakladatelství Ikar v Edici Světový bestseller vyšla další kniha světoznámé a zejména u čtenářek tak oblíbené autorky Sandry Brownové. Detektivní román Lest přináší, napětí, kriminální zápletku a hlavně milostný příběh.

Příběh o lásce a mateřství v dobách komunismu

Hájovna 100Karla Kubíková vás ve svém románu Hájovna vezme zpět v čase do vojenského pásma, kde jedna mladá rodina prožívá dramata se sovětskými vojáky za zády. Podtitul Příběh o ztrátě svobody a mateřské lásce je potom všeříkající.

...

Kouzelná, pohádková, strhující My fair lady

my-fair-lady 200Městské divadlo Zlín na konci předešlé sezóny představilo hudební komedii podle hry George Bernarda Swawa a filmu Gabriela Pascala Pygmalion - My fair lady. Nebyl to jednoduchý počin, protože většina zná zápletku nebo filmové zpracová...

Hobit – neočekávaná cesta aneb Kdy už s ním konečně skončíme?

hobit neocekavaa cesta jackson tolkienDo našich kin přichází americký film, „Hobit: Neočekávaná cesta“. Je prvním dílem trilogie režiséra Petera Jacksona, natočené podle fantasy románu britského spisovatel...