Našlo se řešení? Aneb Pařížská dieta

Našlo se řešení? Aneb Pařížská dieta

parizska dieta perexŽijeme v rozporuplné době. Jsme svým vzhledem posedlejší než kdy dřív, ale jen hrstka z nás je spokojená. Naše duševní pohoda závisí na tom, jak vnímáme sami sebe. Tloušťka je nemoderní, proto hledáme neustále rychlá a bezbolestná řešení. Každoročně se objeví bezpočet diet, které slibují zázraky, ale žádná nenabízí dlouhodobé řešení. Pro všechny, kteří takové diety vyzkoušejí a opakovaně neuspějí, je to nepříjemná zkušenost, která je může od hubnutí odradit. Doktor Jean-Michel Cohen je uznávaným odborníkem na výživu. Je známý především ve Francii, kde vystupoval v televizní reality show s tématikou hubnutí, stal se oblíbeným lékařem celebrit potýkajících se s nadváhou a svou pozornost také zaměřil na problémy obezity v Americe. Sám měl v mládí problémy s nadváhou, na kterých se podílela zejména jeho maminka a které podnítily jeho rozhodnutí vystudovat medicínu a stát se odborníkem na výživu. Do světa výživy se ponořil se zápalem, a když nastoupil do nemocnice, aby léčil pacienty, ostatní lékaři měli často dojem, že je kuchař.

Obezita se řadí mezi civilizační choroby, a protože jí trpí velké procento populace, doktor Cohen se rozhodl tento trend z hlediska své profese zvrátit. Vyhraňuje se však proti extrémním dietám, které vedou k opětovnému přibírání. Inspirací se mu stala francouzská kuchyně, která je založena na zdravých stravovacích návycích Francouzů. Pařížská dieta je revoluční metoda hubnutí. Cílem této metody je změnit přístup k jídlu. Jídelníčky uvedené v knize jsou jednoduché a syté, inspirované tradiční pařížskou kuchyní. Díky Pařížské dietě lze změnit způsob, jakým se stravujeme. V knize je vtipným způsobem uvedeno, jak se zbavit nevhodných návyků v oblasti stravování. Dr. Cohen bourá zavedená klišé, že dodržovat dietu znamená nejíst. Podle něj dieta začíná v kuchyni. Jednotvárná strava vede k pocitu nespokojenosti a ke ztrátě trpělivosti potřebné pro dodržování diety. Doktor Cohen uvádí, jak jídla připravovat a jak velké porce jíst, abychom efektivním a nenásilným způsobem zhubli.

Podle doktora Cohena lze skutečného úspěchu v hubnutí dosáhnout, jen pokud budeme dodržovat vyvážený jídelníček. Uvedeny jsou také jídelníčky pro vegetariány. Pařížská dieta vám nabízí, ale nevnucuje, tři fáze hubnutí. Je to fáze Kavárna, což je nepovinný krátký program pro rychlé nastartování diety. Fáze Bistro je dieta pro dva až tři týdny, během níž zhubnete 3,5 až 5 kg. Následuje fáze Gurmet, dieta, díky níž nenásilně pokračujete v hubnutí po dobu minimálně tří měsíců. Každá fáze obsahuje spoustu rad, receptů a různých možností, jak dietu vylepšit. Velice mne zaujala tato věta: „Aby byla dieta účinná, nesmíte ji chápat jako lék na jedno použití, ale měli byste ji začlenit do svého života a vychutnat si ji jako sklenici vybraného lahodného francouzského vína (ovšem ne příliš velkou).“

Kniha je čtivá a je rozdělená na čtyři části. První část má název Boj s tuky a popisuje například, jak se vyznat v jídle a co jídlo obsahuje, proč je tak těžké zhubnout. Upozorňuje na příčiny přibírání, jo-jo efekt a jak se mu vyhnout. Ve druhé části Pařížská dieta se dozvíme, jak si spočítat svou váhu a jak si stanovit váhový cíl. Ve třetí části Tři fáze autor doporučuje, jak začít s dietou a popisuje jednotlivé fáze hubnutí. Ve čtvrté části Správná váha po celý život čtenářům vysvětluje, jak se najíst v restauraci, jestliže drží dietu, a jak překonat různá úskalí diety. Kniha motivuje jak k vytrvání v dietě, tak i k pohybu.

Mám zkušenosti s dietami nejrůznějšího typu v rámci naší rodiny i přátel a musím říct, že mě tato kniha velmi zaujala. S mnoha názory doktora Cohena souhlasím také proto, že jsem měla příležitost francouzskou kuchyni mnohokrát ochutnat, a proto vím o jejích kvalitách. Francouzky jsou známé svými štíhlými postavami, aniž by se zrovna ničily v posilovnách, Francouzi si rádi dopřávají dezerty a večeří i v pozdních hodinách, a přesto nejsou obézní. Knihu Pařížská dieta doporučuji nejen čtenářům, kteří bojují s nadváhou, ale i těm, kteří prostě rádi jedí. Bon appétit!

Pařížská dieta. Jak dosáhnout správné váhy a udržet si ji (z anglického originálu The Parisian Diet)

parizska dieta

Autor: Dr. Jean-Michel Cohen
Přeložila: Ivana Svobodová
Žánr: populárně naučná literatura
Nakladatelství: Mladá fronta a.s.
Počet stran: 282
Zdroj foto: Mladá fronta a. s.

Interview s Petrou Maxin - Čegiňovou

ceginova 200Petra Maxin – Čegiňová je scénaristra zo skupiny ABBA SLOVAKIA.

...

Feel good thriller Bretaňská idyla

Bretanska idyla perexJe srpen a vlna veder sužuje i nejzápadnější region Francie. Komisař Dupin je mrzutý nejen kvůli horku. Jeho podřízení si nenechali vymluvit velkou oslavu u příležitosti desátého výročí jeho služby v Concarneau.

Mami, kdy už konečně umřeš?

kdy umres 200Když jsem poprvé držela v ruce titul s názvem Mami, kdy už konečně umřeš?, byla jsem plná rozporů. Ten název mě lákal i odpuzoval zároveň. Připadal mi morbidní a nepatřičný, ale chtěla jsem vědět, proč autorka nazvala knihu zrovna takhle. T...

Rodina je základ státu. Švandovo divadlo uvádí hru Ecce Homo Homolka inspirovanou známou komedií

Ecce Homo Homolka perexRodina Homolkových vyráží na výlet do přírody. Kromě ušlápnutého Ludvy (Jan Grundman), frustrované Heduš (Natálie Řehořová) a jejich dvojčat (Marek Frňka) a výletu účastní i babi (Nataša Bednářová/Lucie Valenová) a děd...

Čekám až mi umře pes, abych se mohla zastřelit

Olive KitteridgeováSvérázná Olive Kitteridgeová vás rozesměje i rozpláče ve skvělém románu Elisabeth Stroutové, která za byla za tento svůj počin oceněná Pulitzerovou cenou. Olive Kitteridgeová byla...