Davida Rakera čeká další případ

Davida Rakera čeká další případ

ztraceny 200Audiotéka vydala další dílo oblíbeného spisovatele Tim Weavera. Po Zlomeném srdci je zde Ztracený, opět ve výborném podání Igora Bareše.

Tim Weaver se narodil 13. července 1977 v Bathu ve Spojeném království a je to bývalý novinář a redaktor řady časopisů. Přestože byla jeho novinářská kariéra úspěšná, rozhodl se psát raději thrillery a počínaje Honem na mrtvého tak vzniklo zatím osm románů, které uvedly na scénu soukromého detektiva Davida Rakera. V České republice tyto knihy vydává nakladatelství Mystery Press. Weaver byl také nominován v rámci britského literárního ocenění National Book Award, je ženatý, má malou dceru a žije nedaleko Bathu v jihozápadní Anglii.

Ztracený patří do série s vyšetřovatelem Davidem Rakerem. Jedná se o třetí díl, přičemž předchozí vydaná kniha u Audiotéky (Zlomené srdce) byla sedmá a nyní je možné v nakladatelství Mystery Press koupit díl devátý. Zdá se mi divné, že to Audiotéka vydává takto na přeskáčku a upřímně si už další díly asi neposlechnu a počkám, až si sérii budu moci vychutnat komplet. Jednotlivé případy lze sice poslouchat i zvlášť, ale člověk ztrácí souvislosti ohledně samotného vyšetřovatele, což je škoda.

Ztracený pojednává o Samu Wrenovi, který jednoho prosincového rána spěchá do práce, nasedne do metra, ale už z něj nikdy nevystoupí. Nikde není žádný záznam ani stopa, tak jeho manželka oslovuje Davida Rakera, o kterém ví, že se specializuje právě na pátrání po pohřešovaných osobách. Ten se do toho pouští a čeká ho spousta přemýšlení i napínavých situací.

Oproti Zlomenému srdci se mi tento díl zdál mnohem zdlouhavější a některé části mě příliš nebavily a nezachránil to ani výborný Igor Bareš. Také jsem přemýšlela nad tím, jak Tim Weaver dokáže pracovat se zápletkami a vymýšlet je – připadá mi to jako detektivka, kde automaticky očekáváte happy end, podvědomě víte, že danou hledanou osobu najdou. Co se týče autorova jazyka, tak mě také vadilo zdůrazňování věku u každé osoby a ještě ve stylu „byla starší, tak kolem třicítky“ – zvlášť v audioknižní podobě se toto opakování jeví jako otravné.

Ztracený je pro mě dílo, jehož poslech mě docela bavil, ale chybělo mi v něm něco navíc. Jde například o napínavost v tom, že bych musela poslouchat dál a dál a i bez poslechu nad tím přemýšlela. A také jsem doposlouchala a za pár dní už nevěděla, o čem Ztracený byl. Takže se jedná o takové obrátkové dílo dobré pro oddech.

ztraceny

Ztracený
Autor: Tim Weaver
Interpreti: Igor Bareš
Vydavatelství: Audiotéka, Bookmedia
Délka: 14 hodin 5 minut
Typ: audiokniha

Pro skupinu Flattus je Sunday Music Jam srdcovka!

flattus 200Skupina Flattus vystoupí na začátku září na akci Sunday Music Jam. Co plánují a jak se jim vede se dozvíte v tomto rozhovoru.

...

Praštěný nápad Kuny Elišky

Příběh z doby Neronovy

altQuo vadis je krásný příběh – příběh plný emocí. Navštívíme Řím, kterému vládne krutý a pološílený milovník umění Nero. Tyran, zákeřný zlomyslník, odporná kreatura. Jenže nikdo se jeho nápadům neprotiví – proč zbytečně riskovat vlastní kůži...

Příručka mladých svišťů pro singl třicátníky

duvod200Jen co dozněl aplaus nad blogem (a knihami) plných věcí, které nás serou, máme tu další várku k zamyšlení. A ne jen tak ledajakého - jdeme po stopách posledního důvodu, proč se nezabít. Najdete si ten svůj?

...

Zamilovaný Shakespeare, brilantní komedie v Městském divadle Brno

Zamilovaný Shakespeare perexMám dojem, že nesu dříví do lesa, nebo sovy do Athén. O této inscenaci bylo toho asi napsáno dost. Vždyť premiéra byla v listopadu roku 2016 (!). To ještě nikdo netušil, že lidstvo napadne pandemie čínské ch...

Tibetští mniši a televize

altFilm, který se může pyšnit nálepkou “první skutečně tibetský film”, Tiché svaté kameny, odpovídá kritériím profesionálního filmu délkou i technickým zpracováním. Herecké obsazení je sice poskládané z neherců, ale i ti pod režijním vedením ...