Ondřej Ruml – zpěvák a muzikálový herec

Ondřej Ruml – zpěvák a muzikálový herec

ruml 200Herec Ondřej Ruml se z finalisty X-factoru dostal na dosky Divadla Kalich. O jeho současném působení v divadle i o zkušenostech ze soutěže se dozvíte v následujícím rozhovoru.

 

 

 

Skoro před deseti lety jsi poprvé vstoupil na divadelní jeviště, a to v Divadle Kalich v představení Tajemství. Tušil jsi tenkrát, že to bude další tvůj umělecký obor, tedy že se z muzikanta stane i herec?

No, překvapuje mě, že je to už deset let, ani si neuvědomuji, že to tak utíká. Já, když jsem poprvé vstoupil na jeviště, právě ve zmiňovaném Divadle Kalich, tak musím přiznat, že to byla velká náhoda. Nebyl jsem tenkrát ani na konkurzu a čtrnáct dní před premiérou se mi ozvala kamarádka Petra Sladká, že někdo z company během zkoušení skončil, tak mě doporučila, abych udělal rychle záskok. Já jsem byl lačný po jakémkoliv zaměstnání, které se týkalo zpívání nebo čehokoliv okolo divadla, takže jsem to přijal. Až potom jsem si začal uvědomovat, co to je divadlo, jaký to je občas složitý, fungovat na jevišti, a postupně mě to začalo moc bavit. Jako muzikant, který nikdy na jevišti nedělal, jsem to začal ochutnávat a začalo mě to zajímat a těšit.

Jsi možná jedním z mála muzikantů, kteří jevišti v divadle neříkají pódium, jak je většina hudebníků zvyklá a herci u tohoto výrazu šílí. Poslouchal jsi tedy rady zkušenějších kolegů a učil ses od nich?

Samozřejmě, jedna z prvních rad, kterou jsem dostal, byla, že na jevišti nemám mít na hlavě čepici. Dále, že právě jeviště není pódium (smích) a to byly rady od starších zkušenějších kolegů, které jsem dostával a poslouchal. Pamatuji si, jak nás třeba Richard Tesařík pohlavkoval, abychom hráli pořádně a správně vyslovovali. Richard si na to před pár lety vzpomněl a omlouval se mi na narozeninách Karla Gotta (smích), to bylo moc hezký. Tenkrát jsem stál na jevišti s lidmi, jako Martin Dejdar, Lucka Vondráčková nebo Vláďa Marek a byl to pro mě úplně nový svět a něco báječného, protože jsem se s nimi cítil moc dobře. 

ruml 1

 

V Divadle Kalich hraješ momentálně v Johance z Arku. Co tě na tomto muzikálu nejvíc baví?

Baví mě jednak Bednárikova režie, která je pro mě neotřelá a baví mě samozřejmě také ta muzika. Pro mě je Johanka z Arku hudebně nejlepší muzikál, jaký tady kdy byl. Nechápu, jak na to ten Soukup s Osvaldovou tenkrát přišli.

Když se podíváme na tvůj raketový start a dobu, kdy ses stal známou osobností (finalista soutěže X-Factor), máš dojem, že ti to někdy zamotalo hlavu, nebo jsi zůstal svůj?

Člověk sám sebe těžko hodnotí. Já si myslím, že jsem to přečkal a ustál celkem dobře. Když se podívám zpátky, spoustu věcí bych asi určitě udělal jinak nebo se zachoval jinak. Problém talentových soutěží je, že si velmi rychle zvykneš na obrovský zájem, který o tebe je, na tu takzvanou popularitu. To není ta opravdová popularita, je to jen chvilková záležitost, že máš stále za sebou kameru, fotí tě, pořád o sobě něco čteš v nějakém bulváru, takže začneš mít pocit slávy. Já jsem třeba začal dělat to, že když jsem jel MHD, tak jsem si musel vzít čepici nebo brýle. To, ale vůbec ne kvůli tomu, že bych byl tak moc známá osoba, ale mně v tu chvíli připadalo, že lidi na mě můžou koukat. Nebo jsem si kupoval noviny, abych se nemusel konfrontovat s pohledy lidí, kteří by mě mohli poznat. Tak takhle to možná člověku tu hlavu zamotá, ale jinak jsem byl, myslím, dost nohama na zemi. Už předtím jsem vystupoval, dělal muziku a věděl jsem, že tahle jakási popularita mi může jenom pomoct. A to se také stalo. Začali se mi ozývat z divadel, Michal Horáček mě oslovil pro svoje projekty a to mi pomohlo. Pokud bych měl říct, jestli je to tlak, tak musím přiznat, že ano. 

ruml 2

 

I přes to všechno, co jsi zmínil, doporučil bys mladým umělcům účast v takových soutěžích?

Je to těžká otázka. Dnes doba běží hodně rychle a mám dojem, že už to nemá, bohužel, takovou váhu jako před pár lety. V poslední době byla každý rok nějaká soutěž a publikum asi ztrácí přehled o těch lidech, co se v soutěžích snaží, vyjdou z nich a něco pak dělají. Někdy je to lidem možná už i protivný. Pravda ale je, že televize by to nedělala, kdyby neměla milionovou sledovanost. Což je reklama, kterou si nemůže dovolit zaplatit nikdo z ulice. Když se mě někdo ptá, jestli má jít do těchto soutěží, odpovídám, ano. Jestli cítíš jenom trošku nějaké pnutí, tak to udělej. Jinak si pak budeš do smrti říkat, žes to měl udělat. Takže běžte tam, snažte se dojít co nejdál, protože je to reklama. Pokud chcete dělat šoubyznys, pokud se chcete tímto způsobem živit, tak to není na škodu. Taky zjistíte, jestli jste vůbec schopni ustát ten tlak a nároky, které vás jako budoucí umělce čekají.

Co nového od tebe mohou fanoušci čekat v nejbližší době?

Já jsem teď vydal desku, která se jmenuje „Ondřej Ruml zpívá Ježka, Voskovce a Wericha“ a té se doteď prodalo tři tisíce kusů. To je dnes zlatá deska, tak ji v Jazz Docku budeme s klukama 8. dubna přebírat a na to se samozřejmě moc těším. Také jsem navázal spolupráci s Českým rozhlasem a Vlado Valovičem, který vede Orchestr Gustava Broma, a zde jsem dostal nabídku na spolupráci u většího swingovo-popového projektu. Chtěl bych tímto pokračovat i na materiálu, který je na zmiňované desce. Ježkovy písničky, které jsme aranžovali do nějaké našeho pojetí, bych rád nyní obohatil o ten swingový big band. Navíc projevila zájem o spolupráci i česko-budějovická filharmonie. Takže nás čeká dost práce, cestování a koncertování s big bandem.

ruml 9

 

A co klasické divadlo nebo muzikál? Máš ještě pořád chuť se pohybovat po jevišti?

Mně to strašně chybí, ale já jsem línej a možná i srab. Nechci chodit na konkurzy, vzít si tam číslo, vyplňovat dotazník, jít tam tancovat, to není nic pro mě. To už jsem jako student absolvoval snad tisíckrát. Takže já sedím doma na telefonu, čekám a tajně doufám, že mi někdo třeba zavolá. A musím říct, že zatím teda nevolají…. (velký smích) Budu, ale rád, když mi zavolají a to bych šel asi i na ten konkurz. Potřebuji jen postrčit tím telefonem, abych tam měl důvod jít. Sám od sebe to neudělám, na to jsem měkkej a línej.      

www.divadlokalich.cz


 

Přihlášení



Soutěže

Hana Zagorová dokázala oživovat písničky, byla v nich krása, oduševnělost a poetika

I kdyby nazpívala třeba jen třetinu toho, co ve své kariéře Hana Zagorová skutečně natočila, tak by byla pořád tou milovanou zpěvačkou. I když nevyzpívala tři oktávy, uměla chytit za srdce, zaujmout. Už od svých uměleckých začátků dokázala oživovat písničky. Textem, výrazem, atmosférou a pak ještě čímsi, co v sobě nemá každý zpěvák.

Bouřlivé ticho po pobřežní cestě

Po tisícikilometrové Jihozápadní pobřežní cestě se manželé Raynor a Moth snaží vrátit k normálnímu životu a zase žít mezi čtyřmi zdmi. Jenže to pro ně není vůbec jednoduché. Raynor bojuje se strachem z lidí i z budoucnosti a Moth vzdoruje postupující nemoci. Ale postačí neuvěřitelné gesto někoho, kdo si přečetl o jejich putování a ztrátě domova, a znovu se v nich probudí síla a odhodlání.
Kazda
Banner

Videorecenze knih

Rozhovor

Fleret je lék, říká autor knihy Umělci na šňůře Jakub Malovaný

200rozInspicient Městského divadla Zlín Jakub Malovaný je autorem knihy Fleret - Umělci na šňůře. Podařilo se mu nashromáždit obdivuhodné množství informací o kapele a muzikantech, kteří jí prošli (a není jich málo), které pak šikovně prošpikoval historkami ze z...

Hledat

Odvážná rebelka, která jako jediná může zachránit království

Malá Mia je sirotek žijící ve středověkém městě, v němž zná každý kout. Je samostatná a velmi vynalézavá, a tak se jí a jejím třem lasičkám daří přežít na ulici, a to zejména díky krádežím jídla. Jednoho dne Mia prchá před strážemi a narychlo se převlékne do princeznovských šatů.
Kazda

Čtěte také...

IZRAELSKÁ CHOREOGRAFKA, TANEČNICE A ZPĚVAČKA SMADAR EMOR POVEDE DÍLNU PRO VEŘEJNOST VE SLAVONICÍCH – BUDEME OBJEVOVAT MELODICKÉ TĚLO

Smadar 200Dnešní hektická doba nás nutí zapomínat na přirozené potřeby jak např. vyjádřit radost a smutek. Během tradiční týdenní dílny Hlasohledu v malebných Slavonicích, určené jak pro...


Literatura

Láká vás cestování obytnou dodávkou? Pak nepřehlédněte tuto knihu

zivot v dodavce 200V nakladatelství BizBooks vyšla kniha Život v dodávce s podtitulem Náš příběh od Foresta Trenze a Barbory Masaříkové.

...

Divadlo

Lekce angličtiny od Shakespeara pouze 29. a 30. července v Královské zahradě Pražského hradu

shakespeare200Ani letos nebude na Letních shakespearovských slavnostech chybět hra v angličtině. Prague Shakespeare Company připravila hravé a v mnohém až neskutečně současné představení A Midsummer Night’s Dream (Sen noci svatojánské).

...

Film

Kniha Zátopek je hlavně pro ty, kteří nemohou do kina

zatopek 200V nakladatelství Brána vyšla kniha Zátopek, kterou podle scénáře Davida Ondříčka, Alice Nellis a Jana P. Muchowa napsal Jiří W. Procházka.

 

...