Dlouhý potlesk pro Annu Kareninu v Divadle Kampa

AK-27-X2 perexKlasické pojetí, minimalistická forma, skvělé herecké výkony, jednoduché kostýmy, které vás přenesou do 19. století. Takové je představení Anna Karenina v pražském Divadle Kampa (Nosticova 2a), nacházejícím se – poměrně symbolicky – poblíž chráněné kulturní památky, kterou je Nosticův palác (Nosticova 9).

AK-18-X2

Chráněnou kulturní památkou by se dal nazvat i román Lva Nikolajeviče Tolstého Anna Karenina, poprvé vydaný na pokračování v letech 1873 až 1877. Zacházení s ním musí být opatrné, v rukavičkách, proto je vždy riziko pustit se do zpracování. Týmu Divadla Kampa se to povedlo výtečně. Z románu tam vysekali »omáčku« (která se krásně čte, je důležitá pro film, ale divadelní představení by protáhla na týden), nechali podstatné, nepustli se do nejisté moderny, která se může povést, ale také dílo zabít. Při dlouhotrvajícím potlesku na premiéře bylo cítit, že je od srdce, při představení nikdo ani nedutal, slyšet by bylo i spadnutí špendlíku.

AK-25-X2

Excelentní výkony
Annu Kareninovou znamenitě ztvárnila Pavla Drtinová, známá kupříkladu ze seriálu Ordinace v růžové zahradě. Ukázala, že se umí zhostit různorodých úloh. V roli jejího manžela – vysokého státního úředníka Alexeje Karenina – se představil Petr Herold, který mu vdechl lidskost. Člověku ho bylo často líto. Svůdníka Alexeje Vronskeho zahrál – lehce a ležérně – Pavel Kryl. Dramatické scény střídaly scény humorné, které komorní prostředí divadelního sálu rozesmály od ucha k uchu. Zároveň ukázaly nesmírný komediální talent Agáty Duškové, která »vystřihla« Kitty Ščerbackou. Skvěle jí sekundoval její nápadník a posléze muž Konstanin Levin, v provedení Marka Menšíka.

AK-27-X2

Radost jako protipól drásavosti
»Kitty Ščerbacká je upřímná, spontánní, nezáludná bytost, která by měla vnášet na jeviště světlo a radost jako protipól »drásavější« linii příběhu Anny a Vronského,« říká trefně Agáta Dušková. Zpracování notoricky známého příběhu Anny Kareniny, který sice končí tragicky, ale je plný vášnivých citů i slz, byl snem dramaturgyně a režisérky Ivety Duškové. »Drama Anna Karenina jsem si vybrala, protože je to hodně silný příběh a těch je docela málo. Možná taky proto, že jsem kdysi jako mladá herečka toužila Annu Kareninu hrát. Ale hlavně, proto, že v současné době je pro mě téma hodně aktuální,« říká mimo jiné na průvodním prospektu k představení.

AK-30-X2

Nefalšovaný boršč i vodka
Premiéra, která se uskutečnila v pátek 7. dubna, dala tušit, že představení bude úspěšné. Silné je nejen zpracováním či hereckými výkony, ale i prostředím divadla. Herce máte jako na dlani, vidíte, jak hrají očima, jak dýchají, čtete jim ve tvářích, ruská hudba zní jako zvon… Dlouhotrvající potlesk nebyl tečkou. Večer pokračoval v horních prostorách divadla, kde na přítomné čekal nefalšovaný ruský boršč se zakysanou smetanou, nakrájený pecen chleba, zelňáky, tvarohové blinčiky, čokoládové palačinky, jednohubky s čabajkou a okurkou… Kdo měl chuť, mohl si dát panáčka vodky, kterou bylo možné zředit džusem. Večer s ruskou klasikou I pohostinností stál zato. Stát zato budou i reprízy, jejichž termíny najdete v programu Divadla Kampa.

AK-42-X2

Vášnivý příběh o niterné podstatě lásky podle knihy Lva Nikolajeviče Tolstého
Anna Karenina
Dramatizace a režie: Iveta Dušková
Herecká spolupráce: Hana Smrčková
Pohybová spolupráce: Petra Záveská Duspivová
Kostýmy: Dana Heroldová
Kostýmní spolupráce: Libuše Fáryová
Scénografie: Iveta Dušková, Petr Herold, Jan Čapek, Karel Čapek
Světelný design: Jan Čapek
Zvuk: Christian Hummel
Technická spolupráce: Petr Taclík
Grafický design: Tereza Králová
Fotografie: Jáchym Kliment
Produkce: Divadlo Kampa – Marie Sýkorová, Agáta Dušková
PR: Tereza Niesytová

Autor fotografií z premiérového představení: Pavel Ovsík

Ráda bych si zazpívala s Jaroslavem Svěceným

Zpěv ji okouzlil již v dětství. Studium na konzervatoři nevyšlo, touha po zpěvu ale zůstala a nakonec se na základě konkurzu dostala do operetního souboru Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde pak zpívala i v opeře. Po odchodu z angažmá v divadle nadále hostovala. Pak několik let vystupovala v Německu a skandinávských zemích. Po návratu do Čech působila ve finančnictví a nakonec se ke zpěvu Miriam Čížková vrátila. Dnes nejen koncertuje, ale také vede dětský pěvecký kroužek Svět kvítek.

Olomoucká Liška B. je inscenace půvabná a svébytná i díky silné hudební složce

Kdysi jsem viděl v hukvaldském amfiteátru operu Příhody lišky Bystroušky, což na mě natolik zapůsobilo, že jsem se stal milovníkem hudby Leoše Janáčka. Jenomže očekávaná premiéra inscenace nazvaná Liška B., která proběhla v pátek 19. ledna v Moravském divadle Olomouc, je přece jenom jiná písnička. Nicméně i hudební stránka nové inscenace je velmi silná.

Písně jsou venku, mám místo na nové!

jonasova 200Adélka Jonášová je skvělá holka a složila písničku pro mého hyperaktivního psa Jonáše. Má novou desku a pěje ve třech s mámou Pavlínou Jíšovou a partnerem Reném Součkem, autorem frýdecko-místecké hymny Fajne-Mjesto.

...

Machiavelliho Vladař – cynik nebo realista?

Politika je umění, jak zacházet s mocí, aby se dosáhlo úspěchu. Má se zabývat tím, co je, nikoli tím, co by mělo být. V politice neexistují zcela bezpečné směry, obezřetnost spočívá ve výběru těch nejméně nebezpečných.

Pražské Divadlo Kolowrat ovládne shakespearovské divadlo v originále

prague shakespeare festivalVýjimečnou příležitost setkat se v originální angličtině s inscenacemi Williama Shakespeara a jeho postavami budou mít čeští diváci od 21. září do 3. listopadu na scéně Národního divadla v divadl...

Udělejte si doma sladkosti z Japonska

mochi sladkosti 200Nakladatelství Anag v prosinci jistě potěšilo všechny milovníky Japonska, protože vydalo kuchařku Mochi – sladkosti z Japonska.

...

78. sezónu otevře zlínské divadlo v novém sále: první premiérou bude Špína
mestke divadlo zlin sezona200Městské divadlo Zlín vstoupí v září do 78. sezóny. Diváci se mohou těšit na neobyčejně pestrou kolekci celkem jedenácti premiér: sedm ve Velkém sále, dvě ve Studiu Z a jednu v Dílně. Již nyní herci pracují na d...

Mamma Mia! Pokračování letního hitu je konečně tady

mamma-mia 1Muzikál Mamma Mia! si před deseti lety získal srdce diváků po celém světě a ti od té doby doufali, že se dočkají pokračování osudů bláznivé Donny a jejich blízkých. Jejich čekání je konečně u konce – a mohou se těšit hned na dva příběhy!