Rebelky v divadle Bolka Polívky

Rebelky v divadle Bolka Polívky

Tisk

REBELKY perexKaždá premiéra v divadle známého klauna, principála, komika a vážného dramatického herce, je vždy událostí a představení jsou beznadějně vyprodaná. Ať už v inscenaci Polívka hraje, nebo ne. Stejné to bylo i na premiéře a v další sérii představení hry REBELKY francouzské dvojice Puierra Palmadea a Christophera Duthurona. Tito dva současní autoři, herci a dramatici začínali jako dvojice psát nejprve pro Piera Richarda, pak se rozepsali a jejich hry (… a zvláště Rebelky) slaví úspěch doma i v zahraničí. V české premiéře uvedl režisér Antonín Procházka hru pro dvě umělkyně – REBELKY, v polovině listopadu.

 

Nevím, zda Antonín Procházka, dramaturg, režisér, herec a moderátor, nabídl titul herečkám, nebo, a to si tiše myslím, hru objevila známá francouzská herečka, domestikovaná na českých jevištích – Chantal Poulain. Každopádně byl šťastný výběr partnerky, kterou si s chutí zahrála Štěpánka Křesťanová, známá z mnoha jevišť i z filmů a televize, dnes herečka „na volné noze“.

Poulainové Claudie je žena už ve věku, alespoň taková se určitě zdá partnerce Margot (Š. Křesťabnová) a z tohoto věkového rozdílu vznikají různé komické situace. Ty dvě ženy se setkají na silnice, kde obě stopují auta. Claudie utíká od rodiny, od otravného života v domově důchodců, Margot také utíká od skutečnosti, přičemž, i když to ty ženy nechápou, jejich útěky od NĚKAM do NIKAM jsou si dost podobné. Z původního nepřátelství na silnici se přes různé peripetie dostanou blíže k sobě. Jedna druhou vlastně potřebují, i když mají tak vzdálené charaktery.

REBELKY foto DBP

„Stará“ Claudie je volnomyšlenkářka, dá se říct, že takový ženský libertin s mnoha zkušenostmi s muži, žena, která si nebere servítky a do všeho se hrne hlavou napřed. Zatímco mladší Margot je mnohem upjatější, vlastně duševně starší. Opatrnější a bázlivá. Obě ženy se toulají Francii a životem, v takové zvláštní road movie. Z těch různosti názorů, srážek, hádek a zase sblížení vychází dík hereckému talentu obou hereček, díky umné režii a jednoduché a funkční stavbě (scénografie Petr Hloušek) výborná inscenace. Nechybí v ní atmosféra Francie v šansonových melodiích ani typický francouzský šarm. A pokud se zaposloucháme do dikce dialogů, tak ten nádherný francouzský přízvuk Chantal Poulain a krásná vytříbená čeština Štěpánky Křesťanové také tvoří bezvadný komický efekt.

Rebelky jsou hrou se srdcem. Z komických střetů se hned dostáváme do roviny dojímavých sekvencí, aby vše zase vybuchlo do nádherných antagonismů znovuvytvářejících komickou atmosféru. Po celou dobu je cítit, jak si ty dvě herečky příběh užívají a divák cítí, jak je hraní těší.

Takže tak.

REBELKY
Autoři: Pierre Palmade a Christophe Duthuron
Překlad: Alexander Rejie
Scéna: Petr Hloušek
Kostýmy: Lenka Polášková
Hrají: Claudie – Chntal Poulain a Margot – Štěpánka Křesťanová
Dramaturgie a režie: Antonín Procházka
Premiéra v Divadle Bolka Polívky v Brne, 15. listopadu 23019
Hodnocení: 95%

Zdroj foto: www.divadlobolkapolivky.cz/predstaveni/rebelky/ 


 

Přihlášení



Aneta Žabková: Největší radost mi uděláte kusem klacku z lesa

Vystudovala FAMU (katedra animované tvorby), vytvořila čtyři animované filmy, které získaly řadu ocenění, je úspěšnou ilustrátorkou mnoha dětských knih a přispívá do několika časopisů jako jsou Puntík či Tečka, spolupracovala i s Mateřídouškou a Sluníčkem. Řeč je o Anetě Žabkové.

Po Vodníkovi přichází neméně skvělá Dceřina kletba

Česká spisovatelka Tereza Bartošová zaujala tuzemskou čtenářskou obec předchozím titulem Vodník. Jednalo se o případ, který smrdí bahnem. Nyní přichází Dceřina kletba lákající na obálce na to, že si starý zločin žádá nové oběti.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Kamenický Šenov

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...

Výborné herecké kreace a silné téma nabízí nový český film Sucho

Sucho to je tísnivé vesnické drama. Na jedné straně velkostatkář a na straně druhé chudý "kolchozník", který nutí rodinu k soběstačnému životu, ale také klíčící láska revoltujících mladých lidí. Zatímco ona je dcerou chudého farmáře, on synem vlivného agrárníka, který sice dává práci půlce dědiny, nicméně půdu, vodu a krajinu devastuje chemií. To je obrazově vytříbený a emočně nabitý film režiséra Bohdana Slámy, který je i autorem scénáře.

Čtěte také...

Švandovo divadlo představuje dramaturgický plán na sezónu 2020/2021

Svandovo divadlo 200Klasický titul Cyrano z Bergeracu v novém přebásnění, světovou premiéru původní hry Srpnové světlo napsanou a zrežírovanou Martinem Františákem, adaptaci slavného románu 1984 George Orwella, světově úspěšné drama Ať vejde ten p...


Literatura

Esther a Jerry Hicks: Sára, kniha druhá

Sara 200Skvostná kniha, která je sice příběhem dvou dětí, ale její poselství je tak hluboké a něžné, že ji s potěchou přečtou i dospělí. Již první titul – Sára, kniha první – který vyšel v březnu loňského roku, byl něčím nezapomenutelným, vedle...

Divadlo

Věřte nebo ne, sbalit ženu je jednoduché

jak sbalit zenu200V rámci zlínského divadelního svátku – festivalu Setkání Stretnutie 2019 do Zlína zavítalo také Divadlo pod Palmovkou se svým manuálem Jak sbalit ženu 2.0.

...

Film

Svět podle Daliborka – slzy ve vaně i neonacistická rétorika

daliborka 1Jeden den jako druhý, brzké vstávání, tvrdá manuální práce… Snímek Víta Klusáka Svět podle Daliborka není jen, jak hlásají poutače, „filmový portrét autentického českého neonacisty z Prostějova“, ale především příběh o tom, že každý důsledek má sv...