Vykutálená parta z Madagaskaru je zpět

Vykutálená parta z Madagaskaru je zpět

Tisk

altČtveřice zvířecích uprchlíků z newyorské ZOO se k nám vrací ve svém třetím dobrodružství. Tentokrát je osud zavede do kasina v Monte Carlu, stanou se součástí bankrotujícího cirkusu doufajíce, že s jeho pomocí se dostanou nazpět do své milované domoviny, brooklynské ZOO. Po celou dobu jejich eskapád je jim v patách psychopatická monacká kapitánka DuBoisová.

 

Po celosvětovém megaúspěchu předchozího Madagaskaru nestála otázka, zda vznikne pokračování, ale za jak dlouho. V mezičase, při tvorbě třetího dílu, získaly nejoblíbenější postavičky, tj. militantní tučňáci, vlastní seriál, v němž svými kousky již přes dva roky baví televizní diváky. Před scenáristy tentokrát stála velká výzva, jakým směrem se bude příběh dále ubírat, neboť konec  druhého dílu přeci jenom pole možností poněkud zúžil. Scenáristé se rozhodli z palety nápadů pro ten nejotřepanější, přesto stále divácky vděčný, donutili naše hrdiny přidat se k mezinárodnímu cirkusu kočujícímu po celé Evropě. S podobným nápadem konfrontace domestikovaných „mazlíčků“ a cirkusové zvěře pracovala i prachmizerná Lovecká sezóna 3. Podařilo se tedy scenáristům vyvarovat se chyb svých kolegů a neučinili tak z Madagaskaru, nedobrovolně, trilogii? Podařilo se jim přiblížit či dokonce překonat předchozí díly? Odpověď na první otázku je ano, na druhou ne.

{youtube}3By5EPraRSs{/youtube}

Jak již bylo výše naznačeno, scenáristé byli v nezáviděníhodném postavení. Přesto z nabízených možností nevybrali tu nejhorší, podařilo se znovu přivést nejen hlavní čtveřici, ale i tučňáky a krále Jelimána s jeho oddanou suitou. Proto velmi zamrzí, když postupem času byly některé „šťavnaté“ postavy odsunuty do pozice nepotřebného křoví. Ještě při scénách, odehrávajících se v Monte Carlu, si každá postava ukradne pár okamžiků sama pro sebe, např. Morisova reakce na Jelimánův pád z budovy, Mortova snaha o zneškodnění DuBoisové, opancéřované tučňáččí auto včetně dokonalého Kápova volantu („auto dělá, brm brm“). Avšak s příchodem cirkusáků jsou tyto postavy vypoklonkovány z děje. Jako by si všechny scénky a hlášky schovávaly do seriálu, což je velmi neprozíravé. Jsme tak ochuzeni o všechny Kowalskeho analýzy, Kápovo rozkazování, Ricovo demoliční řádění, Pěšákovu infantilitu, Morisovu ironii pronášenou v pseudohantecu a nakonec i o Mortovu neskutečně roztomilou „otravnost“. Žádná z nových postav není s to jejich absenci vykompenzovat. A o rozpačitém finále, utápějícím se v přehršli kýčovitých barev, raději pomlčet.

alt

I přes všechnu kritiku se nikdo nemusí bát, že by se u filmu nudil, děj plynule odsýpá. Vtipy nejsou tak vybroušené, přesto je jich dost, jakož i módně-popkulturních odkazů (hlavně Matrix je bohatě zastoupen). Byť některé vtipy děti, jimž je film primárně určen, zřejmě nepochopí, např. Vitaliova odpověď Alexovi, když se domáhá vstupu do maringotky: „Nět, vykopej si zemljanku“, či narážky na jeho zálibu v boršči. Právě při těchto hláškách bylo v kině hrobové ticho a do tmy zaznívaly nechápavé dotazy, cože to ten boršč a zemljanka jsou. A vtip o tom, jak reaguje extra panenský olivový olej na oheň, je čistě pro dospělé.

alt

Film je vyroben v dnes již absolutně nezbytné 3D. Efekty využívající tuto platformu jsou zdařilé, tak jako animace, která je čím dál tím lepší. Jako každý dětský film, je i tento opatřen českým dabingem. Ten je překvapivě průměrný. Dabéři své repliky „neprožívají“, ale jenom dokonale odříkávají, v jejich projevu chybí vášeň. Pryč jsou již doby, kdy i každý štěk měl svého dabéra a historka o první roli Michala Pavlaty se dnes zdá jako z říše snů (sfouknutí kahanu). Proto velmi zamrzí obsazení jednoho dabéra do více rolí, u Tomáše Juřičky to až tak nevadí, ale u Tomáše Racka, který perfektně mluví opici Masona, to obzvláště zabolí.

alt

Celkový dojem z filmu je poněkud rozpačitý. Je na něm vidět práce spousty talentovaných lidí, byť působí jistým prefabrikovaným dojmem. Možná by mu trocha času na „dopilování much“ neškodila. Když i tak ikonografické písně „Já tak rád trsám, trsám“ si moc neužijeme. Přes to všechno stojí film za shlédnutí, samozřejmě v kině.

P.S.: Kápo bude asi pěkný proutník, neboť o jeho choti nepadne ve třetím díle ani zmínka.

alt

Madagascar 3 /  Madagascar 3: Europe's Most Wanted
USA / 2012 / 92 minut
Žánr: Komedie / Animovaný
Premiéra v ČR: 14.6. 2012
Titulky/dabing: dabing
Distribuce v ČR: Bontonfilm
 
Zdroj foto: bontonfilm.cz


 

Přihlášení



Sesterské domino Veroniky Valíkové

Povídky, které mrazí i zahřejí na duši; a vaše starosti se najednou zdají malicherné. A rozhovor s autorkou.

Dovolená podle předlohy pro nenáročné čtenářky

Nový román britské autorky Hedi Swain vydaný pod nakladatelstvím Cosmopolis slibuje báječně strávenou dovolenou. Kniha už nyní navnadí čtenářky na léto a chvíle pohody. Zkuste si představit, že se rozhodnete strávit dovolenou na místě, kde se natáčela filmová adaptace vaší oblíbené knížky a vezmete s sebou své nejlepší dvě kamarádky. Útulný romantický domek na překrásném místě opravdu slibuje netradiční chvíle s blízkými lidmi, kniha odhaluje jejích osobní příběhy a nabízí nové příležitosti.

Banner

Videorecenze knih

Hledat

Rozhovor

Martin Pošta: Nejsou pro mne důležité výsledky, ale cesta k nim

martin posta 200Zpěváka Martina Poštu můžete znát nejen z řady muzikálů, ale také například z kapely Laura a její tygři. O tom, které role ho nejvíce baví a jak se dostal z jeviště k profesionálnímu koučování, se doč...

Mnichův průvodce k čistému domu i mysli

Pokud jste milující matkou vymodleného dítěte, která by pro své děti udělala cokoliv na světě, včetně obětování vlastního života, pak raději knížku Křehká příměří od Michaely Štěchové nečtěte. Zřejmě vás bude poněkud rozčilovat. Autorka bourá mýty o rodičovství, namísto radostí popisuje spíše strasti a poukazuje na odvrácenou stránku mateřství, o níž se doposud jen mlčelo.

Z archivu...

Čtěte také...

Jaký je film Století Miroslava Zikmunda?

Stoleti 200Dokument Petra Horkého Století Miroslava Zikmunda ze všeho nejvíce prozrazuje obdiv k titulnímu hrdinovi, nejen proslulému cestovali, autoru cestopisných knih i filmů (ve dvojici s Jiřím Hanzelkou), ale především s...


Divadlo

Nejznámější příběh lásky všech dob – Romeo a Julie v podání Baletu Národního divadla se v září vrátí do Státní opery

Romeo a JulieNejznámější příběh lásky všech dob, velké a nadčasové milostné téma, to je příběh Romea a Julie, který v baletním ztvárnění choreografa Johna Cranka uvádí Bal...

Film

Století rádia ukazuje, kudy se ubíralo rozhlasové vysílání

200filmV ostravském televizním studiu vznikl střihový dokument k 90. výročí rozhlasového vysílání, nazvaný Století rádia. Režisér Roman Vávra jej pojal jako mozaiku jednotlivých dochovaných relací od nejstarších dob téměř po dnešek, aniž by vložil jediné slov...