Taneční akce Trancefusion se s fanoušky rozloučila ve velkém stylu

Taneční akce Trancefusion se s fanoušky rozloučila ve velkém stylu

Tisk

trance200Již nějaký ten měsíc bylo známo, že zavedená akce Trancefusion (dále jen TF), která po čtyři roky přinášela radost milovníkům (nejen) trance music, kteří se na ni sjížděli z různých koutů světa a mohli na ní vidět ty nejzářivější DJské hvězdy, se letos uskuteční naposledy, i proto dostala podtitul Time To Say Goodbye. Stalo se tak 4. dubna v Průmyslovém paláci na pražských Holešovicích, jehož brány se nedočkavcům otevřely už v 18:00 hodin a definitivní konec byl naplánován na osmou hodinu ranní, což značí neuvěřitelných čtrnáct hodin hudby a zábavy. Organizátoři se tentokráte rozhodli, že pro návštěvníky budou připraveny tři tzv. stage – Main stage (hlavní), Classic stage (oldschool) a CZ/SK (zde vystoupili zástupci česko-slovenské scény).     

 

 


Na radu svých kolegů jsem do areálu vešel již před dvacátou hodinou a po nezbytném odbavení jsem (i vzhledem k pro mě nezajímavé nabídce Main stage) ihned zamířil do Classic stage, kde bylo na programu vystoupení legendárního DJe Tauchera (mimo jiné člena kdysi slavného super uskupení Trance Allstars). Ten posluchače, kterých bylo přítomno překvapivě docela dost, „rozehřál“ klasickým zvukem typickým pro trance devadesátých let a přelomu milénia, a ačkoli do svého setu nezařadil úplně známé skladby, vše plynulo ve svěžím a příjemném tempu přesně tak, jak mělo. Navíc nestál jen za mixpultem, ale neváhal předvádět různé pohyby (imitace plavání na suchu, kotouly, komunikace s fanoušky), čímž zabránil případné nudě. V nastoleném tempu pokračovalo i duo The Space Brothers, které převzalo pomyslnou štafetu. I ono sáhlo hluboko do historie a předvedlo set plný melodického trancu s nádechem nostalgie. Neváhalo do něj zařadit ani svou tvorbu pod značkou Chakra a došlo i na největší hit Love Shines Through. Opravdu příjemná záležitost.
Oba pány pak vystřídal Nizozemec Woody van Eyden, který znovu dostál své pověsti obrovského šoumena a baviče. Během svého vystoupení tak „jedl“ mikrofon, zpíval (v jednu chvíli dokonce rapoval), první řady napájel erární vodkou, otíral se do polské vlajky a velmi zvláštními pohyby obcházel mixpult. Jeho set tak díky tomu nepostrádal potřebnou energii a jeho „kejkle“ vykompenzovaly i to, že ačkoli byl dosud nejhitovější (For An Angel, On a Good Day, Take Me Away..), byl také malinko rozháraný a pasáže výborné střídal s těmi nudnějšími.

 


Před třiadvacátou hodinou nastal čas na přesun do CZ/SK Stage, kde se chystala velká věc – svou příležitost zahrát si na tak velké akci totiž dostal dnes už legendární, nebál bych se napsat i kultovní moderátor, DJ a především trancový guru z Kladna Luboš Novák. Ten svůj set příjemně vyvážil a nabídl svým fanouškům, kterých bylo na chodbě, kde byla tato stage umístěna, opravdu dost, vyváženou porci absolutní klasiky a žhavých novinek, které jsou známy z jeho pravidelného mixcloudového pořadu 2Hot. Zasvěcené pak navíc potěšily i tzv. parníková povinnost v podobě tracku Love, Freedom, Tolerance od projektu F/X a také nápadné zahoukání signalizující blížící se parníkovou sezónu. Jeho vystoupení mělo velice specifickou a nepřenositelnou atmosféru a myslím, že mohu napsat, že každý, kdo se ho účastnil, cítil veliké zadostiučinění a jakousi odměnu za to, co tenhle charismatický chlapík pro trancovou hudbu dělal a dělá.
Po půlnoci jsem se vrátil zpět na Classic stage, kde byl na řadě rezident oldschoolové edice TF Kai Tracid. Ten už byl v Praze snad popáté, proto se nedalo čekat žádné zásadní překvapení, což se také potvrdilo. Jakožto fanouška jeho nadčasové muziky mě trošku zklamalo, že zařadil jen tři své velké hity (Too Many Times, Life is Too Short, Liquid Skies), na druhou stranu se ale opíral o jinou nesmrtelnou klasiku v podobě třeba Universal Nation (Push) nebo Born Slippy (Underworld). Nikterak zázračný, přesto spolehlivý set, proti kterému nelze mít větších námitek.



Teprve až zhruba kolem půl druhé v noci jsem se konečně vydal na Main Stage, kde jsem bohužel musel přetrpět zbylých patnáct minut dvojky Andrew Rayel a Orjan Nilsen, což bylo opravdu housové peklo plné líbivých a nenápaditých melodií. Posléze už ale konečně nastoupila dvojice Pure NRG (čili Brit Solarstone a Ital Giuseppe Ottaviani), která ovšem začala trošičku vlažněji. Posléze malinko přitvrdila, nicméně se dá říct, že i přes trancový sound a zajímavý náboj bylo vystoupení tohoto páru lehkým zklamáním, neboť v něm chybělo trošku víc nápadů a především osvědčených hitovek, kterých mají oba (i společně) v rukávu dost a dost.
Dalším bodem pak byl přesun již naposledy na Classic stage, kde se schylovalo k vystoupení uznávané německé DJky Marushy, která tolik ohromila na poslední edici Oldschoolové TF. Natěšení tedy bylo obrovské a naštěstí dáma, která hraje z vinylových desek, absolutně nezklamala. Její set vrátil publikum hluboko do devadesátých let, kdy „frčely“ hardcore, rave, techno a opět byl plný až neskutečné energie, o což se starala sama umělkyně, která si ho viditelně užívala a nechala působit sexappeal, který jí ani v padesáti určitě nechybí. Za zmínku stojí i to, že jen tady jste mohli slyšet už skoro zapomenutý hit od uskupení Fugees Ready or Not nebo Mobyho Feelin´So Real a dokonce i Lennyho Kravitze, na řadu musel přijít i největší hit samotné Marushy Somewhere over the Rainbow. Jeden z vrcholů večera ubral dost sil, takže bylo potřeba nabrat novou energii, tudíž jsem se vydal do tzv. Relax zone, která k tomu byla určena.

 


Zhruba po hodině a relativním odpočinku pak mé kroky vedly na Main stage, kde už jsem zůstal po zbytek noci. Stihl jsem ještě konec setu dvojice RAM a Sied van Riel, který zněl hodně dobře, a bylo vidět, že tito dva si dost „sedli“ a rozumějí si, nicméně ho nemohu objektivně hodnotit. Po chvíli tedy přišla řada na další neobvyklé duo, konkrétně Seana Tyase a Menna de Jonga. Ti už vzhledem k pokročilé hodině neponechali nic náhodě a ponořili se do vod psytrancu, takže už notně rozehřáté a akční publikum dále zásobovali vlnou tvrdších a rychlejších beatů. Jejich set sice nebyl až tak hitový a známější věci byste v něm hledali marně, to ale vadilo jen minimálně (ačkoli to, že nezazněl třeba Tyasův mix pro nové Bloodhound Gang, je velká škoda). Další luxusní set.
Předposledními vystupujícími pak byla britská, resp. irská dvojka Sneijder a Bryan Kearney, i když v tomto případě se dá mluvit jen o prvním jmenovaném. Kearney totiž z dosud neznámých důvodů (oficiálně prý kvůli náhlé nevolnosti) po zhruba dvaceti minutách zmizel a s jednou krátkou výjimkou už se neobjevil. A je pravda, že tato událost se do jinak výtečného setu sestaveného znovu z tvrdších a rychlejších kousků, mezi nimiž nechyběly ani jejich společné (Proper Order, Next Level), promítla, protože dost ovlivnila okolní atmosféru, jelikož nikdo netušil, co se vlastně děje, Sneijder vypadal dost rozladěně a posluchači začali vyvolávat Kearneyho jméno. Po hudební stránce tedy vynikající záležitost, vzhledem k výše uvedenému byly ale dojmy trošku rozpačité.


Závěr pak obstaral pár Manuel Le Saux a Darren Porter, který začal ve volnějším upliftingovém stylu, aby posléze přešel k další várce tvrdších beatů. Nutno ale říci, že po půlhodině už byl čas odejít, takže se vyjadřuji jen k první polovině.
Pokud se pořádající agentura chtěla držet přísloví, že v nejlepším je třeba přestat, povedlo se jí to na výbornou. Díky takřka geniálnímu konceptu dvou stagí, na nichž hrály aktuální „mainstream“ a oldschoolová klasika, totiž nemohlo dojít k tomu, že by tzv. „nebylo co poslouchat“ a někdo se nějak zvlášť nudil. Proto se sluší poděkovat úplně všem, a to nejen za sobotu 4. dubna, ale za celé čtyři roky skvělé muziky, hostů, zážitků, vystoupení, prostě za vše. Kdo někdy byl přítomen, pochopí.  

Název akce: Trancefusion – Time To Say Goodbye
Místo a termín konání: 4. 4. 2015 Průmyslový palác – Praha – Holešovice
Pořádající agentura: BTL Agency
Hodnocení: 100%





 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Jiří Macoun: „Když kluka nebaví číst vymyšlené příběhy, třeba si rád přečte něco o kulometech.“

jiri macounNecelou hodinku po otevření bran veletrhu Svět knihy 2012  jsem náhodou nahlédla, z čiré zvědavosti, do kupodivu už zaplněného sálu ve stánku společnosti Albatros Media. Na první pohled a s velkým potěšením js...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Z archivu...


Literatura

Babylon je excelentní historický román s prvky fantasy pro všechny lingvistické nerdy a filosofy

Babylon

Knihu Babylon teď můžete potkat na všemožných sociálních sítích a pravdou je, že byste ji minout rozhodně neměli. Považuji toto dílo za to nejlepší, co v poslední době v žánru fantasy a alternativní historii vzniklo. Kuang si pohrává s ...

Divadlo

Koule – skvělá rozhlasová hra
ImageKoule je opravdu silná rozhlasová hra. Myslím, že se od ní málokdo odtrhne, že skoro každý ji vyslechne až do konce, i když spousta replik mu nebude po chuti. Když posloucháte Pavlu Tomicovou v roli Mileny, máte chu...

Film

Miláček: mdlá ilustrace slavné knihy

altFilmová adaptace románu francouzského spisovatele Guy de Maupassanta Miláček, pod níž je podepsána dvojice režisérů Declan Donnellan a Nick Ormerod, ukázkově demonstruje, co znamená pojem „vypráz...