Prázdniny s kouzelným deníkem

Prázdniny s kouzelným deníkem

denik perexDesky knihy připomínající látkový pestrobarevný vzor přímo vybízejí k přidělení statusu – Dívčí deník. A tím by dozajista byl, kdyby se zápis vedl jako denní záznam. Události v knize jsou skutečným vyprávěním jedné puberťačky na prázdninách. Zážitků si z nich odvezla více než dost, ale také mnohá faux pas, o kterých vesměs věděla jen ona, její kamarádka a kouzelný deník.

Kouzelný deník plnící přání, která do něj Lena zapisovala kouzelným perem. Jen nefunguje přesně, protože si s ním trošičku pohrál Lenin pes Goethe. Ačkoliv byl deník pokládán nenávratně za ztracený, objevily jej Lena s Hannah za skříní, trošku potrhaný, trošku pošmudlaný, ale jakžtakž schopný k dalším zápisům. Kolik radosti zapříčinilo objevení poškozeného kouzelného pera, to si vzal pes do parády taky. Kniha s perem se opravila, a tak si ji Lena s Lili vzaly na prázdniny k tetě Pi. Jel s nimi i Goethe, ovšem až poté, co mu Lena přičarovala náklonnost k náhubku, žel takovou absolutní. Goethe jej nechtěl sundat ani k jídlu.

Po útrapách ve vlaku se skupinou malých výletníků a „Velké trojky“ se konečně dostaly do Wilhelmshavenu. Útrapy však neskončily. Děvčata se psem odjela s tetou na další výlet, dalších několik hodin cestování v autě. I přes veškerou snahu zápisů přání Lenou do kouzelného deníku nedopadaly situace tak, jak by si dívky přály. Trajekt i teta dorazily včas, ale Goethe zmizel. V kempu dostaly skvělé místo blízko vody, jen s neexistujícím číslem a příliš blízko přílivu. Přičarovaná dovednost surfování Lili málem připoutala k prknu navždy. Fríský jezdecký kůň se transformoval do plastové mini figurky v písku, z kamaráda pro Goetheho se stala zamilovaná psí slečna. Zajímavé sousedy nahradila tlupa otravných dětských táborníků v čele s již známou „Velkou trojkou“, třemi bratry Lukasem, Jonasem a Tobim. I s nimi si děvčata užila až až za přispění zápisků v kouzelném deníku.

Snaha zbavit se „Velké trojky“ nakonec způsobila jen objevení se další skupiny ještě nepříjemnějších a více otravných kluků, kteří šikanovali Tobiho, nejmladšího z „Velké trojky“. No, aspoň tady nakonec deník fungoval tak jak má a tyrani dali Tobimu pokoj s konečným potrestáním trýznitelů.

Tobi, i přestože neměl zdání o moci Lenina deníku, zažil díky němu několik opravdu úžasných zážitků, od nalezení jantaru na pláži přes odvážný horolezecký výstup až po výhru poháru v jezdecké soutěži. Vliv deníku neminul ani Lucase a Jonatána. Lucas se díky němu ocitnul v soutěži DJ a vyhrál, Jonatan ztratil řeč a stal se informátorem obou dívek. Kromě toho… ale to už si přečtěte sami.

Kniha je určena především pro dívky d 9 do 12 let. Je psána jednoduchým, srozumitelným způsobem a bez vulgarismů. Což kvituji. Určitě bude pěkným dárkem prázdninového čtení romantickým dívenkám, toužícím po dobrodružství. Nemohu si odpustit poznámku: Škoda, že v životě nemáme k dispozici takový kouzelný deník plnící přání. Problémy si musíme řešit sami. A tak, pokud se setkáte se šikanou, řekněte o tom dospělým, ti už si s tím poradí. Nebojte se, odvahu, a ono to půjde.

Prázdniny s kouzelným deníkem

denik

Autor: Stefanie Dorr
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 133 stran

Hodnocení: 70 %

( 2 hlasů )

Arnošt Goldflam: „Jsem veselý totální defétista, pesimista a katastrofista.“

Arnošt Goldflam je takový český renesanční člověk - píše knihy, scénáře, hraje v divadle i ve filmech, učí, a tak dále. V blízké době bychom ho měli vidět například v pokračování legendárního snímku Dědictví, o kterém si můžete...

Feynmanovy přednášky z fyziky aneb bible fyzikářů

200litSvětovým bestsellerem v oblasti fyziky jsou bezesporu třídílné Feynmanovy přednášky z fyziky (Lectures on Physics, 1963), které nyní v novém revidovaném vydání přináší českým čtenářům nakladatelství Fragment, jež tak reaguje na jejich poptávku, jelikož p...

Odhalte tajemství staré delfské mince
ImageOblast kolem Černobylu, Romové v Indii, americké tajné bezpečnostní složky a to vše pod mystikou delfského orákula. Zdá se, že jde o neslučitelné pojmy, ale o opaku vás přesvědčí James Rollins v knize Poslední orákulum

„Ani tá najväčšia moc nemá večné trvanie, pokiaľ nie je založená na morálnych hodnotách.“ Alexander Dubček

dubcek 200Mestské divadlo v Trenčíne uviedlo tento rok novú hru Nádej Dubček, ktorú si milovníci divadla môžu opätovne vychutnať už tento mesiac. Repríza sa uskutoční 23. mája v Dome armády v Trenčíne.

...

Jaký je styl mediálních dialogů?

styl-medialnich-dialogu 200Rozmluvy s nejrůznějšími osobnostmi, někdy průduchovitě našlehanými celebritami, někdy opravdovými odborníky, slýcháme z rozhlasových vln i televizních obrazovek každodenně. A jistě si každý posluchač mohl povšimnou...