Darujte mámě originální vyznání

Darujte mámě originální vyznání

mam te rada mami 200Nakladatelství Grada vydalo nedávno unikátní knížku Mám tě ráda, mami, z edice s názvem Vyplňte a darujte. Díky tomu dílu můžete originálně vyjádřit lásku a náklonost dané osobě. Jedná se o počiny, které si oblíbili lidé po celém světě a nyní jsou i u nás v České republice. Kromě té pro maminku už vyšla kniha Co na tobě miluji a podle vyjádření nakladatelství v roce 2018 plánují vydat ještě další knihy z tohoto cyklu zaměřené například na kamarády nebo prarodiče.

Kniha má decentní a moc roztomilý přebal, který trochu připomíná památník a skvěje se na něm název knihy doplněný jemným srdíčkem. V pravém spodním rohu se nachází samolepka Vyplňte a darujte, která lze snadno sundat. Jak napovídá samolepka a název edice, knihy jsou určeny k vyplňování a darování, takže zapomeňte na dávnou poučku, že do knih se nepíše. V tomto případě je to právě naopak a čtenář může knihu dotvořit společnými fotografiemi, vzkazy a vzpomínkami a připravit tak opravdu osobní dárek.

Na první prolistování působí kniha opravdu skvěle – věci na doplnění jsou protkány milými citáty a příslovími, jako například:

• „Maminky rozumí tomu, co děti neřeknou.“ Židovské přísloví
  • „Všechno, co je v lidstvu dobré, velké a krásné, bez pochyb pochází z mateřského vlivu.“ Georg Wilhelm Friedrich Hegel
  • „Maminky jdou někdy cestami, kterými by se andělé jít báli.“ Neznámý autor

Když jsem se však chtěla pustit do vyplňování, uvědomila jsem si, že už jsem na to asi stará a že by se na to i máma tvářila divně. Něco mi připadalo opravdu infantilní, nechtělo se mi kreslit mé oblíbené jídlo od mámy ani jak by vypadala jako zvíře, jaká je její duše nebo jakou dopravní značku bych postavila před její dům. Hodně zvláštní mi přišly i některé úkoly, nebo možnosti u nich: vyplnit, že je pro mě máma třetí nejlepší maminka na světě? Nebo že ji mám ráda už asi tři týdny? Jasně, je to nadsázka, ale na mě to dojem neudělalo. Abych jen nekritizovala, milé a pěkné stránky mi přišly ty zaměřené například na Vánoce nebo různé rodinné zvyky a případně dovolené. K nim jde kromě fotografií přidat i třeba nějaké účtenky a podobně. Kdyby v tomto duchu byla celá kniha, zřejmě bych se do ní pustila a máma by měla dárek k narozeninám.

Po důkladném prolistování knihy a přemýšlení jsem došla k závěru, že opravdu nevím, pro koho přesně je kniha určena. Mně jako dospělou mladou ženu kniha nepřiměla k vyplňování, jakkoli na svou mámu nedám dopustit a snesla bych jí modré z nebe. Některé úkoly však vyznívají tak, že jsem přesně ta cílová skupina (jako třeba Děkuji, že jsi mě v pubertě…), ale asi je to i věcí povahy a přístupu.

Celkově to na mě však působilo tak, že by Mám tě ráda, mami měly vyplňovat malé holčičky nadšené ze svých maminek se zájmem kreslit a graficky i písemně se vyjadřovat. Pro ně však musí být zase něco hodně těžké – přece nemohou zhodnotit například to, co se ve výchově povedlo, nebo zda máma umí nebo neumí to, co o sobě říká, že neumí. Kdyby se kniha dostala holkám v pubertě, tak tam si zase myslím, že zrovna v tom období nebudou mít slečny potřebu mámě takové věci sdělit. Co se týče kluků, tak pro ně takové věci podle mě nejsou vůbec.

Mám tě ráda, mami je moc pěkný počin, ale u mě se s nadšením nesetkal. Zkuste si knihu prolistovat a třeba se právě vám trefí do vkusu a uděláte tak radost osobě, které na vás tak moc záleží.

mam te rada mami

Mám tě ráda, mami
Autor: Alexandra Reinwarth
Překlad: Iva Michňová
Žánr: dárková kniha
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2018
Počet stran: 96
Hodnocení: 65 %

Ráda bych si zazpívala s Jaroslavem Svěceným

Zpěv ji okouzlil již v dětství. Studium na konzervatoři nevyšlo, touha po zpěvu ale zůstala a nakonec se na základě konkurzu dostala do operetního souboru Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde pak zpívala i v opeře. Po odchodu z angažmá v divadle nadále hostovala. Pak několik let vystupovala v Německu a skandinávských zemích. Po návratu do Čech působila ve finančnictví a nakonec se ke zpěvu Miriam Čížková vrátila. Dnes nejen koncertuje, ale také vede dětský pěvecký kroužek Svět kvítek.

Olomoucká Liška B. je inscenace půvabná a svébytná i díky silné hudební složce

Kdysi jsem viděl v hukvaldském amfiteátru operu Příhody lišky Bystroušky, což na mě natolik zapůsobilo, že jsem se stal milovníkem hudby Leoše Janáčka. Jenomže očekávaná premiéra inscenace nazvaná Liška B., která proběhla v pátek 19. ledna v Moravském divadle Olomouc, je přece jenom jiná písnička. Nicméně i hudební stránka nové inscenace je velmi silná.

Festivalové otázky pro Jugiho z UDG

jugi udg 200Přinášíme vám první rozhovor ze série festivalového ‚popovídání‘. V chládku backstage na Benátské noci před koncertem kapely UDG jsme vyzpovídali bubeníka Tomáše Staňka neboli Jugiho

Machiavelliho Vladař – cynik nebo realista?

Politika je umění, jak zacházet s mocí, aby se dosáhlo úspěchu. Má se zabývat tím, co je, nikoli tím, co by mělo být. V politice neexistují zcela bezpečné směry, obezřetnost spočívá ve výběru těch nejméně nebezpečných.

Přerostlá lolitka aneb na věku nezáleží

Prerostla Lolitka 200V nakladatelství Moba vyšla další kniha populární české spisovatelky Inny Rottové, tentokrát s příběhy již vyzrálých žen, které neodpovídají tradičním představám o klidném a moudrém stáří.

Otevři se lásce, dopřej svému srdci wellness

Otevri se lasce perexŠestý týden, který s touto knihou budeme prožívat nám slibuje život, který stojí za to žít. Osobní zkušenost mi ale říká, že už v průběhu třetího týdne jsem o sobě začala mít naprosto jiné mínění. Ne jen záchvěvy, ale p...

Parchant v klobouku, víc než „konverzačka“ v BuranTeatru v Brně

BT 2Už je to skoro zvyk. Profesionální divadelní soubor, kterému se říká Burani uvádí na jevišti pravidelně nové, často provokující díla ze světového repertoáru. Tak i divadelní hra pro pět herců, Parchant v klobouku, má zde českou premiéru.

...

Tmář a jeho rod aneb Slzavé údolí pyramid

altDne 3. května vstoupí do distribuce českých kin nekonvenční dokumentární počin režiséra Karla Vachka. S podtitulem filmového románu se vydává pomocí kamery hledat pravdy o mimozemských i zemských civilizacích, reklamokracii a demokracii počítačových...