Každý někdy potřebuje potkat Tesaře

Každý někdy potřebuje potkat Tesaře

tesar 200V nakladatelství Portál vyšla malá útlá knížečka s názvem Tesař a podtitulem Příběh pro úspěch(ané). Její autorem je Jon Gordon a jedná se o zajímavé čtení.

Příběh začíná tehdy, když se podnikatel Michael probudí v nemocnici s ovázanou hlavou a netuší, jak se tam ocitl. Dovídá se, že zkolaboval při ranním běhání a nachází vizitku člověka, který ho zachránil. Vizitka je jen obyčejná bílá kartička, kde je slovo Tesař a telefonní číslo. Michael, mající se svou ženou marketingovou firmu, si o něm myslí, že v marketingu nevyniká, ale šeredně se plete. Nejenže je jeho kolaps signálem ke zpomalení, ale navíc si pouští do života Tesaře, který není jen obyčejným řemeslníkem.

Když se Michael s řemeslníkem setkává, domluví se na zakázce – vyrobení domácího kina, ale jen o tom to není. Tesař se Michaelovi rozhodně ukázat cestu vedoucí jak k úspěchu, tak k lepšímu životu. Mezi tyto strategie patří v prvé řadě láska, dále služba a starost. Důležité je tedy milovat, sloužit a starat se a promítnout to do veškerého konání a života obecně.

„Na počátku Cesty je láska a láska je protijedem na strach, zaneprázdněnost a stres, který pociťujete,“ řekl tesař. Potom se na okamžik odmlčel, zamyslel se a pokrčoval: „Nebojte se chyb, nebojte se, že přijdete o klienty. Nebojte se, že nebudete úspěšný. Nebojte se, že všechno nepůjde tak, jak chcete. Dělejte všechno s láskou – tím zaženete strach i stres a zažijete větší úspěch, než jaký si dokážete představit.“ (str. 63)

Tesař je příběh o tom, jak někdy musíme někoho potkat, aby nám otevřel oči a předal něco ze své moudrosti. Jako takový není tento námět nikterak přelomový ani originální a trošku mi připomíná téma, respektive zpracování tématu nějaké slohové práce. Jedná se zkrátka o takovou roztaženou pohádku se šťastným koncem. Nicméně napasování na podnikání i postavy oblíbeného a poctivého řemeslníka je zajímavé.

Osobně pro mě byla tato kniha takovou příjemnou jednohubkou – jen za cestu autobusem jsem zvládla větší půlku a doma ji doklepla. Je napsána jednoduchým stylem, který sedí k příběhu a podle mě jako celek neurazí, ale ani nějak přehnaně nenadchne. Ale pokud někdo potřebuje tipy, jak aplikovat lásku do svého života, třeba mu to pomůže a půjde pro něj o přelomový titul.

Jon Gordon absolvoval Cornellovu univerzitu a vystudoval pedagogiku na Emoryově univerzitě. Jeho poradenská a školicí společnost se zaměřuje na rozvíjení pozitivních lídrů, organizací a týmů. Je autorem knih Síla pozitivního přístupu (vyšlo v Gradě, 2016) The No Complaining Rule (příběh o tom, jak si přestat stěžovat, česky zatím ne), Training Camp (příběh o tom, co se osvědčuje v přípravě sportovců, česky zatím ne) a dalších.

tesar

Tesař
Autor: Jon Gordon
Překlad: Hana Antonínová
Žánr: beletrie
Nakladatelství: Portál
Rok vydání: 2018
Počet stran: 144
Hodnocení: 73 %

Za časů ušatých čepic…

Jo, jo, to bývaly časy. Venku nasněžilo, mráz lezl za nehty, děti sáňkovaly a koulovaly se, oblečení samý sníh a boty promáčené, dobře bylo. Prý tehdy světem chodil medvědář, který na poutích a jarmarcích předváděl svého medvěda.
Jonathan Livingston

Krása vsakující se do míst, kde žijeme...

Začala bych duchem místa. Odkazem mých předků. Nalezením svých silných míst. A začala kolem sebe tvořit krásu, která se podle autorky bude vsakovat do místa, na kterém žijeme. Zamyslela jsem se. Znáte ty lidi, kteří umí udělat domov kdekoliv? U kterých je vám krásně, protože z ničeho udělali mnoho? Tak tady bych si byla jistá, že tito lidé vědí, kam náleží.
GRADA

Sebastiána I., královna Zlínského Majálesu : „Snad jsem pořád stejně super jako dřív!“

sebastiana 200Zlínský Majáles se kvapem blíží a my vám přinášíme rozhovor s loňskou královnou Majálesu Sebastiánou Hájkovou, která letošní klání organizuje. Co musíte udělat, abyste se stali králem či královnou Majálesu a...

Sylva Lauerová: V románu Hodina zmijí své pokušení hrát si se čtenáři posouvám až k hranici dokonalosti

Fanoušci spisovatelky Sylvy Lauerové se po třech letech konečně dočkali a jejich radost může být hned dvojnásobná. Je to jen pár týdnů, co vyšla její sbírka poezie s názvem Klóketen a nyní se na knižních pultech objevil i nový román Hodina zmijí.

Cestou necestou s mistrem haiku, japonským básníkem Bašó

alt“Nevím, jestli to znáš taky, vždycky když vidím mraky, mám hroznou chuť vypadnou z týhle díry” zpívá Petr Fiala, frontman skupiny Mňága a Žďorp v jedné písni. Netuším, zda Bašó viděl mraky, a zda je Bašovo rodné město Uen...

Milénium IV: Lisbeth proti The Spider Society

divka 200Máloco v poslední době vzbuzovalo takové emoce – myslím v okruhu literárního světa -  jako pokračování Milénia. A nejen emoce, gradovala také dlouhodobá očekávání, jak se s příběhem a oblíbenými hrdiny vypořádá nový autor.

Světáci: Nesmrtelná česká komedie s písničkami

Svetaci 200„Tak třikrát whiskey s ledem, ať trošku popojedem, a dámám Hennessy...“ To je tak, když si poctiví venkovští fasádníci, kteří přijeli pracovat na obnově hlavního města, chtějí trošku vyhodit z kopýtka. „Když Praha za noci zazáří neonem, není m...

Terminátor 3: Vzpoura strojů

terminator 3 200Terminátor 3: Vzpoura strojů (2003) mohl být jedním z posledních skvělých filmů s Arnoldem Schwarzeneggrem, ale naštěstí svou kariéru předčasně neukončil a točí dál. V příběhu se má postarat o zmateného ...