Každý někdy potřebuje potkat Tesaře

Každý někdy potřebuje potkat Tesaře

tesar 200V nakladatelství Portál vyšla malá útlá knížečka s názvem Tesař a podtitulem Příběh pro úspěch(ané). Její autorem je Jon Gordon a jedná se o zajímavé čtení.

Příběh začíná tehdy, když se podnikatel Michael probudí v nemocnici s ovázanou hlavou a netuší, jak se tam ocitl. Dovídá se, že zkolaboval při ranním běhání a nachází vizitku člověka, který ho zachránil. Vizitka je jen obyčejná bílá kartička, kde je slovo Tesař a telefonní číslo. Michael, mající se svou ženou marketingovou firmu, si o něm myslí, že v marketingu nevyniká, ale šeredně se plete. Nejenže je jeho kolaps signálem ke zpomalení, ale navíc si pouští do života Tesaře, který není jen obyčejným řemeslníkem.

Když se Michael s řemeslníkem setkává, domluví se na zakázce – vyrobení domácího kina, ale jen o tom to není. Tesař se Michaelovi rozhodně ukázat cestu vedoucí jak k úspěchu, tak k lepšímu životu. Mezi tyto strategie patří v prvé řadě láska, dále služba a starost. Důležité je tedy milovat, sloužit a starat se a promítnout to do veškerého konání a života obecně.

„Na počátku Cesty je láska a láska je protijedem na strach, zaneprázdněnost a stres, který pociťujete,“ řekl tesař. Potom se na okamžik odmlčel, zamyslel se a pokrčoval: „Nebojte se chyb, nebojte se, že přijdete o klienty. Nebojte se, že nebudete úspěšný. Nebojte se, že všechno nepůjde tak, jak chcete. Dělejte všechno s láskou – tím zaženete strach i stres a zažijete větší úspěch, než jaký si dokážete představit.“ (str. 63)

Tesař je příběh o tom, jak někdy musíme někoho potkat, aby nám otevřel oči a předal něco ze své moudrosti. Jako takový není tento námět nikterak přelomový ani originální a trošku mi připomíná téma, respektive zpracování tématu nějaké slohové práce. Jedná se zkrátka o takovou roztaženou pohádku se šťastným koncem. Nicméně napasování na podnikání i postavy oblíbeného a poctivého řemeslníka je zajímavé.

Osobně pro mě byla tato kniha takovou příjemnou jednohubkou – jen za cestu autobusem jsem zvládla větší půlku a doma ji doklepla. Je napsána jednoduchým stylem, který sedí k příběhu a podle mě jako celek neurazí, ale ani nějak přehnaně nenadchne. Ale pokud někdo potřebuje tipy, jak aplikovat lásku do svého života, třeba mu to pomůže a půjde pro něj o přelomový titul.

Jon Gordon absolvoval Cornellovu univerzitu a vystudoval pedagogiku na Emoryově univerzitě. Jeho poradenská a školicí společnost se zaměřuje na rozvíjení pozitivních lídrů, organizací a týmů. Je autorem knih Síla pozitivního přístupu (vyšlo v Gradě, 2016) The No Complaining Rule (příběh o tom, jak si přestat stěžovat, česky zatím ne), Training Camp (příběh o tom, co se osvědčuje v přípravě sportovců, česky zatím ne) a dalších.

tesar

Tesař
Autor: Jon Gordon
Překlad: Hana Antonínová
Žánr: beletrie
Nakladatelství: Portál
Rok vydání: 2018
Počet stran: 144
Hodnocení: 73 %

Aké má Maťo Ďurinda plány?

durinda200Maťo Ďurinda, spevák zo skupiny Tublatanka, koncertoval na Cibula festivale v Holíči a svojou hudbou si získal celé publikum, ktoré rozospieval a roztancoval. Po svojom koncerte sa s nami podelil aj o svoje pocity a najbližšie plány.

...

Tajemné Jumaroro

jumaroro lauerovaKombinace napětí, exotiky a mystiky vás bude provázet na cestě do amazonského pralesa, kam se vydáte společně s Karolínou, pátrající po příteli Lukášovi. Ten se nevrátil z dovolené v Brazílii a ačkoliv se rodina utěšuje myšlenkou, ...

Neváhej a Lajkni si svůj lajf

lajkni si svuj lajf200Nedávno vyšla ve vydavatelství BizBooks pěkná malá kniha s moderním názvem Lajkni si svůj lajf a podtitulem Buď jako oni - žij svůj sen. Kniha je z edice osobní rozvoj a je primárně určena pro děti od 11 let, ale s chutí s...

Give me Moor! Studio Marta uvede Schillerovy drzé Loupežníky

loupeznici 200Brněnské divadelní Studio Marta uvede na konci února první premiéru roku 2023, legendární drama Friedricha Schillera Loupežníci. Egem poháněný příběh o kolapsu rodiny, komunity a vlastní integrity přinesou na jeviště absolvující studenti Janáčk...

Jupiter vychází do problémů

jupiter 200Film Jupiter vychází (2015) je velmi povedený mix ze světa sci-fi. Kromě toho, že se zde pořád něco děje a divák se nenudí ani na chvíli, je v hlavní roli navíc ženská hrdinka (Mila Kunis), která tenhle svět chápe po svém.