Chvíle na chalupě očima sedmiletého kluka

na chalupe s modernim fotrem 200Dominik Landsman vydal teď v příhodném čase před prázdninami další knihu – po Deníčcích moderního fotra se nyní přesouvá na chalupu a udělal vypravěče ze svého syna.

Kniha Na chalupě s moderním fotrem je tedy psána z pohledu Čeňka. To je na jednu stranu jen taková finta, způsob, jak ukázat dvojí vnímání reality, zdůraznit, jak jsou pro děti některé věci otravné, nebo jak něco dělají ze zlomyslnosti. Jazykově však jde o klasického Landsmana, sedmiletý kluk by takový deníček s takovými jazykovými prostředky rozhodně nepsal.

„Když je vám totiž sedm, nemáte svobodnou vůli. Žádnou. Jste vykořisťovaná třída a děláte to, co chtějí rodiče, vaši vykořisťovatelé. No a ti moji jsou do ježdění na chatu jak jatý a já do toho nemám co mluvit. Takže jakmile přijde jaro, nedá se svítit a každý víkend kysnu na chalupě, kde chípnul pes. (str. 5)

V knize se nachází celkem 19 kapitol, které popisují chalupu a její okolí (například dědovu chloubu v podobě bazénu a trávníku nebo pobožnou místnost), zabývají se sportovním vyžitím na chalupě a dalšími aktivitami. Několik z nich se týká také významných událostí – Silvestru, Velikonoc nebo grilováním. Kapitoly jsou krátké, ale spousta věcí se v nich opakuje, což na mě působilo otravně.

Všechny předchozí Landsmanova vyprávění jsem poslouchala jako audioknihu a Na chalupě s moderním fotrem jsem se rozhodla si přečíst. Nevím, zda to bylo psanou formou, nebo už jen autorovým vytěžováním z tématu, ale kniha mě zklamala. Čtení mě příliš nebavilo, ani jsem se moc nezasmála, jen párkrát pousmála a měla jsem dojem, že to mohl napsat každý… Někdo se v knize možná najde, zavzpomíná na své časy strávené na chatě nebo chalupě, ale pro mě šlo jen o průměrné dílo napsané s cílem vydělat nějaké peníze.

Dominik Landsman (* 14. října 1985) je český spisovatel. Vystudoval na Vysokém učení technickém v Brně obor Finance podniku, následně pracoval jako realitní makléř. V době, kdy dostal v zaměstnání výpověď, hledal novou práci, ale když konečně nastoupil, po čtrnácti dnech sám odešel. Rozhodl se tedy zůstat místo manželky na mateřské dovolené, které se syn narodil zhruba měsíc před výpovědí. O zážitky z mateřské dovolené se rozhodl podělit s ostatními, a jelikož v dětství zkoušel psát pohádky a povídky, rozhodl se napsat knihu. Nejdříve založit vlastní blog, kde humorně, s nadhledem a cynismem popisoval dny prožité se svým maličkým synem. Po ohromném úspěchu na blogu vydal své příspěvky knižně, a to se stejně velkým úspěchem: Deníček moderního fotra aneb Proč by muži neměli mít děti, Deníček moderního fotra 2 – aneb Pánbůh mi to oplatil na dětech. Dominik Landsman aktuálně zveřejňuje své příspěvky v časopisech a na internetu, pracuje na knihách jiného zaměření a věnuje se svému koníčku – rybaření.

na chalupe s modernim fotrem

Na chalupě s moderním fotrem
Autor: Dominik Landsman
Žánr: humor, česká literatura
Nakladatelství: Ikar, Euromedia Group
Rok vydání: 2020
Počet stran: 160
Hodnocení: 60 %

Jen dobrá týmová spolupráce je základem úspěchu, říká režisér Petr Soukup

souk 200Režisérem televizního pořadu Zpívá celá rodina je Petr Soukup, který už natočil celou řadů pořadů i videoklipů a léta spolupracuje i se zahraniční scénou. Jako producent získal prestižní ceny jako Anděl nebo Český lev, což jen dokládá jeho um, záběr a ...

Malířka a počítačový genius

mal 200Příběh dvou lidí, kteří nedokázali žít spolu, ale ani bez sebe i když každý z jiného důvodu, na který po letech jedna strana hledá odpověď i po smrti toho druhého.

...

Lidí, kteří se nebojí být výjimeční, je mnoho

pribehy-pro-deti-ktere-se-neboji-byt-vyjimecne 200Ve vydavatelství Presco Group jedou na oblíbené vlně a přináší tak další knihu s Příběhy pro děti, které se nebojí být výjimečné s podtitulem Osudy skutečných kluků a ho...

Prostory Roxy a NoD slaví 20 let!

narozeniny roxy be twentyDruhé kulatiny oslaví kluby, jejichž adresa je známá tisícům lidí v celé zemi. Mimořádný věk si žádá mimořádnou oslavu a tou rozhodně program, nazvaný BE TWENTY, je! Svůj program má Roxy i

Miláček: mdlá ilustrace slavné knihy

altFilmová adaptace románu francouzského spisovatele Guy de Maupassanta Miláček, pod níž je podepsána dvojice režisérů Declan Donnellan a Nick Ormerod, ukázkově demonstruje, co znamená pojem „vypráz...