Starý bohatý muž. Mladá milenka. Je to láska, touha po majetku nebo jde o něco zcela jiného?

prospecharka perexAlana Shropshireová to v životě nemá snadné. Je svobodnou matkou, která musí tvrdě pracovat, aby se mohla postarat o svou nemocnou dceru. Se svými bohatými příbuznými přerušila veškeré kontakty a nemá ani nejmenší zájem na tom něco měnit.

Když jí její bratři Teddy a Martin oznámí, že jejich téměř osmdesátiletý otec se zasnoubil se svou osmadvacetiletou ošetřovatelkou a že chtějí, aby jim pomohla otce před touto chamtivou ženou ochránit, mávne nad tím rukou. Dobře ví, že bratrům jde jen o majetek, a nechce se do této záležitosti míchat. Pak se ale dozví, že by ze své pomoci mohla mít finanční prospěch, a změní názor. Přiletí za rodinou a rozhodne se, že bratrům pomůže se zlatokopky zbavit. Kelly je však prohnanější, než si dokázali představit, a tak se nic nevyvíjí podle plánu. Jak daleko budou sourozenci ochotní zajít?

Tak trochu jiný příběh o zlatokopce

Knihu Prospěchářka napsala americká spisovatelka Elyse Friedman a v českém překladu ji vydalo Nakladatelství Kalibr. Očekávali byste podle anotace typický příběh o zlatokopce? Autorka toto oblíbené klišé dokázala ozvláštnit hned několika originálními prvky, a tak vás děj dokáže překvapit i v případě, že je psychologický thriller vašim oblíbeným žánrem.

Rodinné tajemství, zrádné vztahy a smrtelné nebezpečí

Na začátku příběhu se seznámíte s hlavní hrdinkou Alanou. Zjistíte, jaká je a jaký život vede. Po pozvolném úvodu, kdy se Alana po letech setká se svou rodinou, však začne kniha být strhující a napínavá. Během souboje se zlatokopkou, která vůbec jako typická zlatokopka nevypadá, vyplouvá na povrch tajemství, kvůli kterému Alana kdysi odešla. Ukazuje se také, že sourozenci vlastně nemají žádné důvody si důvěřovat a že jsou více nepřátelé než spojenci. Aby toho nebylo málo, situace se mění každým okamžikem, a setrvávání ve společnosti příbuzných brzy začne být smrtelně nebezpečné.

Autorka skvěle dávkuje napětí a ani jejímu načasování zvratů nelze nic vytknout. Díky tomu vás překvapí nejen vývoj příběhu, ale i historie Alaniny rodiny a samotné rozuzlení. I když některé slibné zápletky, například ta s Alaninou sestrou nebo s jejím bývalým partnerem, vyšumí do ztracena, pořád se jedná o nadprůměrný psychologický thriller, který poukazuje na vážná témata.

prospecharka

PROSPĚCHÁŘKA
Autorka: Elyse Friedman
Originální název: The Opportunist
Překlad: Klára Kučerová
Žánr: psychologický thriller
Vydáno: Kalibr (Euromedia Group, a.s.), 2023
Počet stran: 272

Herec Zbigniew Kalina: „Když vidím zajímavý styl chůze, okamžitě si ji na chodníku zkouším…“

200rozPozvání k rozhovoru přijal herec Zbigniew Kalina, jehož divadelním domovem jsou Městská divadla pražská. Právě v nich jej brzy čeká role Lorda Basingstoka v komedii A voda stoupá. Zbigniew se může pyšnit například Cenou Thálie pro mladého činoherce do 33...

Příběh sester, které stály za vznikem parfumerie Douglas

Parfumerie Douglas perexUž jako malé dítě je Marie Carstensová fascinována parfémy hamburských dam. Proto si se sestrou Annou slíbí, že si jednou otevřou vlastní parfumerii.

...

Klíč: Minulost jedné ženy skrývá klíč k budoucnosti druhé

Kathryn HughesováPokud máte chuť na pořádnou dávku romantiky a chcete si i poplakat, přečtěte si spletitý příběh s názvem Klíč. Právě tento román postupně odemyká dveře, za kterými se nachází dávné tajemstv...

Burani slavnostně otevřeli novou divadelní sezonu

VýstřižekDivadlo BURAN TEATR je už hodně let součás...

Toy Story 3 poučí malé i velké

toy-story-3-200Toy Story 3: Příběh hraček (2010) je na první pohled zábavná oddechová komedie pro děti, ale nejde v ní jen o to. Dobře vychytaný scénář a zápletka, která místy připomíná spíš drama, dokáže poučit nejen malé dítě, ale i leckterého dospělého.

...