Zařaďte do jídelníčku chilli a inspirujte se s Red Hot Chilli kuchařkou

red hot chilli kucharka 200Vydavatelství CPress ve společnosti Albatros Media vydalo útlou, ale moc pěknou kuchařku zaměřenou na pálivé pokrmy s názvem Red Hot Chilli kuchařka. Už obálka láká na to, že v ní najdete kultovní pokrmy, pestré svačinky, dipy a dobroty.

Přebal kuchařky je vyveden v tmavě vínově barvě a na něm se skví několik papriček s jednotlivými slovy z názvu. Jako celek to působí pěkně, ale bohužel i poměrně nevýrazně. Na druhou stranu je však taková obálka změnou od přebalů s nejrůznějšími pokrmy, a navíc jde o mutaci originálu. Kdo propadl kouzlu chilli papriček, ten kuchařku rozhodně nepřehlédne, ať by vypadala jakkoli.

V předmluvě se čtenáři dočtou, že se v receptech autoři inspirovali mísením stylů kapely Red Hot Chilli Peppers, kterou jejich kombinace rocku, punku, funku a hip hopu vynesla až na vrchní příčky hudebních žebříčků. Dále zmiňují například kult chilli a následuje úvod knihy nazvaný Chilli zákazník. Tam se nachází informace o pálivé látce kapsaicinu, žebříček s 18 odrůdami papriček a nechybí nákres tělo a duše chilli a také tipy na hasicí prostředky včetně dvou receptů. Následují kapitoly zaměřené na Omáčky, dipy a spol., Předkrmy, Hlavní jídla a Svačinky a sladkosti.

Recepty jsou označeny stupněm pálivosti od jedné po tři papričky, přičemž autor upozorňuje na možnost přizpůsobení a experimentování. Takže není nikde dané, že musíte použít zrovna nadepsané množství nebo přesnou odrůdu chilli. Ingredience jsou psány pro 4 osoby a nevšimla jsem si v nich žádných nesehnatelných záludných surovin. Postup receptu je očíslovaný, stručný, jednoduchý a srozumitelný. U receptů se nachází také praktické tipy týkající se jak servírování, tak právě používání jiných odrůd paprik.

Osobně jsem se v chilli světě pár let pohybovala a měla tak přehled o tom, co se kde šustlo a také jsem s papričkami ráda experimentovala v kuchyni. Věděla jsem tak, že se jednak chilli může podle chuti přidat skoro všude, ale že jinak receptů není úplně mnoho. Chilli con carne, omáčky, různě naložená masa, a podobně. Právě proto jsem se na kuchařku velmi těšila a byla jsem zvědavá, zda mi přinese něco nového. Ve výsledku jsem mile překvapená, protože zajímavých receptů k vyzkoušení je celá řada, například: ostré čočkové kuličky s mátovým jogurtem, pikantní bramboráčky s jablečným chilli čatní a slaninou nebo čokoládová panna cotta s pikantním dýňovým kompotem.

red hot chilli kucharka2

Velký podíl na lákavosti receptů mají kromě netradičních jistě vyladěných kombinací chutí (například kombinace kozího sýra a fíkové chilli hořčice) také fotografie. Ty má na starosti Nadja Buchcziková, které byl jako foodstylista určitě k ruce sám autor knihy. Výsledkem jsou pak obrázky svěžích pokrmů, kde chilli na první pohled nehraje prim, ale je nad slunce jasné, že tam je.

Red Hot Chilli kuchařka potěší jistě všechny milovníky pálivého, kteří stejně jako já budou chtít přečíst ještě více a budou marně hledat další stránky. Tato kniha bude velmi blízko od mé kuchyně a v knihovně se tak moc neohřeje – díky za ni.

Anton Enns je autor, kuchař a foodstylista, který si z vášně pro jídlo udělal povolání. Na kuchaře absolvoval s vyznamenáním a poté pracoval v různých oceňovaných restauracích. Dnes své zkušenosti, inspiraci a kreativitu používá jako foodstylista pro různé podniky, agentury a nakladatelství.

red hot chilli kucharka

Red Hot Chilli kuchařka
Autoři: Anton Enns, Nadja Buchczik (fotografka)
Překlad: Eva Nakládalová
Žánr: kuchařka
Nakladatelství: CPRESS ve společnosti Albatros Media
Rok vydání: 2018
Počet stran: 96

Práce mě naplňuje sledováním příběhů lidí v čase

archiv Jan VojáčekV dětství se hodně věnoval sportu a na medicínu šel tak nějak automaticky, jelikož sám pochází z lékařské rodiny. Nějakou dobu se po promoci profesionálně věnoval fotbalu, pak to zkusil jako ortoped, aby zjistil, že t...

Lekavé povídky Daphne du Maurier

neohlizej se milacku mottoPovídková kniha Daphne du Maurier přináší romantické, trošku strašidelné povídky – proto je nazývám „lekavé“ (je to naprosto výstižný termín, který vytvořila má přítelkyně, režisérk...

Prázdniny s kouzelným deníkem

denik perexDesky knihy připomínající látkový pestrobarevný vzor přímo vybízejí k přidělení statusu – Dívčí deník. A tím by dozajista byl, kdyby se zápis vedl jako denní záznam. Události v knize jsou skutečným vyprávěním je...

Citové vzplanutí a herecký koncert Hany Maciuchové v Branickém divadle

maciuch 200Zamilovat se lze v jakémkoli věku. A láska může být opětovaná! To je asi největší poselství monodramatu francouzské autorky Noelle Chatelet Žena Vlčí mák. Představení, které uvedlo Branické divadlo, je hereckým koncertem Hany Maciuchové.

Lovci a oběti - Jste připraveni vidět svět takový jaký je?

lovci 200Dluhy, exekuce, vymahači, to je hlavní téma filmu Lovci a oběti, ve kterém září Martin Kraus nebo Tomáš Hanák. Akce, napětí, nadsázka i příběh velké lásky nebude chybět v tomto novém českém filmu na...