Igor Brezovar opět na cestě

Igor Brezovar opět na cestě

igor brezovar200Půl roku po vydání prvního dílu velké jízdy Igora Brezovara přichází její pokračování a opět stojí za to!

Igor Brezovar je slovinský cestovatel žijící v České republice, kterého mohou lidé znát například z pořadu Po jedné stopě. V nakladatelství JOTA mu v loňském roce vyšly dvě knihy o jeho velké jízdě na motorce po šesti kontinentech.

V tomto dílu čtenáři nejprve s Igorem a jeho kamarádkou Alenkou zamíří do Asie. Navštíví například Turecko, Gruzii, Írán, Kazachstán, Mongolsko, ale také Rusko nebo Japonsko. V Evropě se Igor představuje jako vzorný otec a v roce 2009 odlétá do Ameriky. Začíná na Aljašce, tráví čas v Kanadě a nějakou část projíždí i se svou ženou Vesnou. Mě zaujaly zážitky hlavně z Jižní Ameriky, například z Kolumbie plné přívětivých lidí.

Moc se mi líbí, jak Igor Brezovar k cestování přistupuje. Snaží se poznávat především to, jak tam lidé žijí, ale nenechá si ujít ani známé památky nebo přírodu. Na stránkách knihy tomu však nevěnuje zbytečně moc textu, rád píše hlavně o lidech a také svých pocitech. Samozřejmě nechybí spousta zážitků, ve kterých se často projevuje Igorova nátura – já bych to popsala tak, že si na něj lidé nepřijdou. Když se jej někdo snaží natáhnout, on si vždy poradí, a to navíc s grácií. Když po něm například chtěli policisté úplatek, on jim ukázal ceduli, kde sám žádal peníze a dostal tak policisty do úzkých a mohl odjet s úsměvem na rtech.

„Střední Ameriku mám pomalu za sebou. Měl jsem z ní velký respekt. Na začátku, někde v dalekém Mexiku, jsem se jí docela bál. Teď mohu potvrdit, že je nádherná, skvělá, docela bezpečná, temperamentní a žijí zde fajn lidé. Je to chudý kontinent, ne příliš velký, ale přesto jsou zde ale jedna z nejhezčích pohoří, pláže a fantastické jídlo. Rýže a fazole. Klasika pro tuto část světa. Tak skvělá je Střední Amerika!“ (str. 254)

Zatímco první díl jsem dočítala v letadle z dovolené ze Skotska, druhý jsem četla doma a zpočátku to nebylo úplně ono. Nějak jsem se nedokázala naladit a čtení se mi zdálo zdlouhavé. To se však v nějakém momentu zlomilo a už jsem se od knihy nemohla odtrhnout. V závěru jsem dokonce byla za Igora téměř dojatá, líbilo se mi, jak vše završil a přenášela se na mě přes stránky jeho radost. Líbila se mi i statistika poslední etapy plná zajímavých čísel (400 pivek, 20 zastavení policií nebo počet přejetých zvířat) a nejen cestovatelé ocení závěrečné všeobecné rady, které jsou napsané bez úprav!

Kdo má rád cestovatelské knihy, nebo nedá dopustit na motorky, případně se rád díval na Po jedné stopě, neměl by si Velké jízdy nechat ujít. Já na ně nedám dopustit a už se moc těším na Igorovu přednášku, která mě v březnu čeká!

Igor Brezovar (* 1973) se narodil v malebné vesnici Žužemberk ve Slovinsku. V 16 letech se s celou rodinou odstěhoval do tehdejšího Československa. Za to, že bude muset opustit kamarády, mu jeho táta slíbil novou stopětadvacítku. A tím to všechno začalo. Od krátkých projížděk Prahou po vyučování přes návštěvy sousedních států až po cestu kolem světa. S hercem Martinem Písaříkem nyní společně točí pro Českou televizi pokračování cestopisného seriálu Po jedné stopě.

igor brezovar

Igor Brezovar. Velká jízda pokračuje
Na motorce po šesti kontinentech
Autor: Igor Brezovar
Žánr: cestování
Nakladatelství: JOTA
Rok vydání: 2023
Počet stran: 348
Hodnocení: 88 %

NEJ za měsíc

V Etiopii se ve mně zrodila ta pravá vášeň pro fotografování

archiv Monika Navrátilová perex„Focení lidí mě naplňuje a věřím, že skrze objektiv dokážeme vytvořit zvláštní propojení,“ přiznává známá fotografka Monika Navrátilová, jejíž fotografie zdobí titulní stránk...

Josef Fousek v kapse je k nezaplacení

Fousek do kapsy200Když vám na čele vyvstanou chmury, je třeba se „nakopnout“ na veselejší notu. Přestože nám média zprostředkovávají jednu katastrofální zprávu za druhou, jsou mezi námi tací, kdo dokážou z těchto zpráv vytáhnout podstatné, trefit h...

Posté a naposledy. Divadlo RePublika uvede poslední reprízu úspěšného satirického divadelního představení Boss Babiš

boss babis200Přežilo politické zákazy, přežilo pandemii Covidu, kdy nejen divadla nemohla hrát. Nyní satirické divadelní představení Boss Babiš, se kterým Divadlo RePublika projelo celou Českou republiku, uvede 18. května od 19:30 hodin v divadelním sále kl...

Walt Disney a hledání genderových stereotypů

200filmHodnocení odkazu Walta Disneye (nebo Disneyho?), ať již jeho samého, nebo studia nesoucího jeho jméno, se zpravidla odvíjelo ve dvou rovinách. Jedna zdůrazňovala kýčovitost produktů, druhá obdivovala obchodní talent. Nalezneme však také badatele, kteř...