Igor Brezovar opět na cestě

Igor Brezovar opět na cestě

igor brezovar200Půl roku po vydání prvního dílu velké jízdy Igora Brezovara přichází její pokračování a opět stojí za to!

Igor Brezovar je slovinský cestovatel žijící v České republice, kterého mohou lidé znát například z pořadu Po jedné stopě. V nakladatelství JOTA mu v loňském roce vyšly dvě knihy o jeho velké jízdě na motorce po šesti kontinentech.

V tomto dílu čtenáři nejprve s Igorem a jeho kamarádkou Alenkou zamíří do Asie. Navštíví například Turecko, Gruzii, Írán, Kazachstán, Mongolsko, ale také Rusko nebo Japonsko. V Evropě se Igor představuje jako vzorný otec a v roce 2009 odlétá do Ameriky. Začíná na Aljašce, tráví čas v Kanadě a nějakou část projíždí i se svou ženou Vesnou. Mě zaujaly zážitky hlavně z Jižní Ameriky, například z Kolumbie plné přívětivých lidí.

Moc se mi líbí, jak Igor Brezovar k cestování přistupuje. Snaží se poznávat především to, jak tam lidé žijí, ale nenechá si ujít ani známé památky nebo přírodu. Na stránkách knihy tomu však nevěnuje zbytečně moc textu, rád píše hlavně o lidech a také svých pocitech. Samozřejmě nechybí spousta zážitků, ve kterých se často projevuje Igorova nátura – já bych to popsala tak, že si na něj lidé nepřijdou. Když se jej někdo snaží natáhnout, on si vždy poradí, a to navíc s grácií. Když po něm například chtěli policisté úplatek, on jim ukázal ceduli, kde sám žádal peníze a dostal tak policisty do úzkých a mohl odjet s úsměvem na rtech.

„Střední Ameriku mám pomalu za sebou. Měl jsem z ní velký respekt. Na začátku, někde v dalekém Mexiku, jsem se jí docela bál. Teď mohu potvrdit, že je nádherná, skvělá, docela bezpečná, temperamentní a žijí zde fajn lidé. Je to chudý kontinent, ne příliš velký, ale přesto jsou zde ale jedna z nejhezčích pohoří, pláže a fantastické jídlo. Rýže a fazole. Klasika pro tuto část světa. Tak skvělá je Střední Amerika!“ (str. 254)

Zatímco první díl jsem dočítala v letadle z dovolené ze Skotska, druhý jsem četla doma a zpočátku to nebylo úplně ono. Nějak jsem se nedokázala naladit a čtení se mi zdálo zdlouhavé. To se však v nějakém momentu zlomilo a už jsem se od knihy nemohla odtrhnout. V závěru jsem dokonce byla za Igora téměř dojatá, líbilo se mi, jak vše završil a přenášela se na mě přes stránky jeho radost. Líbila se mi i statistika poslední etapy plná zajímavých čísel (400 pivek, 20 zastavení policií nebo počet přejetých zvířat) a nejen cestovatelé ocení závěrečné všeobecné rady, které jsou napsané bez úprav!

Kdo má rád cestovatelské knihy, nebo nedá dopustit na motorky, případně se rád díval na Po jedné stopě, neměl by si Velké jízdy nechat ujít. Já na ně nedám dopustit a už se moc těším na Igorovu přednášku, která mě v březnu čeká!

Igor Brezovar (* 1973) se narodil v malebné vesnici Žužemberk ve Slovinsku. V 16 letech se s celou rodinou odstěhoval do tehdejšího Československa. Za to, že bude muset opustit kamarády, mu jeho táta slíbil novou stopětadvacítku. A tím to všechno začalo. Od krátkých projížděk Prahou po vyučování přes návštěvy sousedních států až po cestu kolem světa. S hercem Martinem Písaříkem nyní společně točí pro Českou televizi pokračování cestopisného seriálu Po jedné stopě.

igor brezovar

Igor Brezovar. Velká jízda pokračuje
Na motorce po šesti kontinentech
Autor: Igor Brezovar
Žánr: cestování
Nakladatelství: JOTA
Rok vydání: 2023
Počet stran: 348
Hodnocení: 88 %

Audiokniha roku - projekt pro všechny příznivce audioknih a mluveného slova

headmailUž od dubna funguje na českém internetu projekt Audiokniha roku. Na jeho webových stránkách www.audiokniharoku.cz nachází posluchači audioknih recenze na novinkové i starší tituly, ale na pozadí lze tušit i ně...

Veselý i strastný Rok v Bullerbynu

rok v bullerbynu 200Pokud jste milovníky Astrid Lingrenové, IKEY a švédské kultury obecně, je pro vás přímo povinnosti sáhnout po této knížečce od Gunnara Hermanna s názvem Rok v Bullerbynu.

...

Kočár plný neřesti i ctnosti

valmont 200Láska k jedné osobě na celý život a věrnost k tomu? Pro vyznavače volnomyšlenkářství je tato životní filozofie naprosto nepřípustná. Libertinové se právě naopak velmi rádi pouští nejen do neřízených sexuálních dobrodružstvích, ale také do milostný...

Letos ve Varech pookřejeme

KviffBývalo dobrým zvykem, že karlovarský filmový festival uváděl rozsáhlé přehlídky slavných tvůrců evropských i mimoevropských, takže zájemci se tak mohli v uplynulých letech seznámit s reprezentativním průřezem celoživotního odkazu takových osobností, jako by...