Co se skrývá Mezi kořeny?

Co se skrývá Mezi kořeny?

mezi-koreny200V Nakladatelství KAZDA vyšla působivá kniha s názvem Mezi kořeny od Kateřiny Audové. Co v ní najdeme?

Hned na úvod musím přiznat, že úplně nevím, kam knihu zařadit. Milovníkům přírody neposkytne příliš nového a menší čtenáři zřejmě zase neocení její propracované ilustrace. Přesto ji beru spíše jako průvodce pro děti nebo zkrátka jinou knihu jako zpestření. Možným vysvětlením zvláštního vyznění je to, že se jedná o autorčinu diplomovou práci vedenou akademickou malířkou Renátou Fučíkovou. A na druhou stranu do portfolia KAZDY se takový titul hodí.

Kniha je věnována zemědělcům, lesníkům, zahrádkářům a všem těm, kteří s úctou a vděčností pečují o půdu. Začíná zamyšlením Co si vybavím, když se řekne půda? a další kapitoly nesou názvy Co žije v půdě?, Co je půda?, A jaký je můj vztah k půdě? Krátké texty střídají celostránkové ilustrace s nejrůznějšími detaily, ať už jde o kořeny rostlin, nebo nějaké živočichy. Moc se mi líbilo, jak je vše vyvedeno v barvách s teplými tóny, což skvěle sedí k tématu půdy a působí při čtení příjemně.

Líbilo se mi také jedno autorčino poselství ze závěru: „Půda zahrady mi dává obživu pro tělo i pro duši. A plody a rostliny mohou být jen tak životadárné, jak životodárná je půda.“ (str. 76)

Knihu můžete vyhrát v naší soutěži: Nahlédněte Mezi kořeny

Čtení v knize není mnoho a jak jsem uvedla výše, nepřináší toho moc navíc. Nepřekvapily mě informace o myceliu a povědomí jsem měla také o živinách a cyklech probíhajících v půdě. Co mě hodně zaujalo, byly však nákresy nejrůznějších tvorů jako jsou například chvostoskoci nebo stínky a obecně mi byl blízký i autorčin přístup k půdě i přírodě obecně. Každopádně věřím, že Mezi kořeny si své příznivce najde!

Kateřina Audová je absolventkou Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara při Západočeské univerzitě v Plzni. Už od dětství ji fascinuje příroda a vztahy, kterými je provázán svět, jehož jsme součástí. Zájem o krajinu, přírodní procesy a materiály se projevuje i v jejich pracích. Knihou Mezi kořeny završila magisterské studium v ateliéru Didaktická ilustrace pod vedením akademické malířky Renáty Fučíkové, která ji inspirovala k zájmu o didaktickou ilustraci, jejímž posláním je předávat lidem důležité informace poutavou formou, působit na smysly a emoce a pomáhat pochopit dané téma. V knize Mezi kořeny propojila dvě velké vášně – výtvarnou tvorbu a lásku k přírodě.

mezi-koreny

Mezi kořeny
Autor: Kateřina Audová
Žánr: LES A STROMY
Nakladatelství: Kazda
Rok vydání: 2023
Počet stran: 80
Hodnocení: 74 %

Machiavelliho Vladař – cynik nebo realista?

Politika je umění, jak zacházet s mocí, aby se dosáhlo úspěchu. Má se zabývat tím, co je, nikoli tím, co by mělo být. V politice neexistují zcela bezpečné směry, obezřetnost spočívá ve výběru těch nejméně nebezpečných.

Láska z pohledu jezevčíka

jezevcik 200Každý, kdo má doma psa nebo jiného domácího mazlíčka, jistě někdy přemýšlel nad tím, co si asi myslí. A právě německá autorka Frauke Scheunemannová na tomto postavila celou knihu, kterou slupnete jako buřtík.

Mystifikační balábile s velkým orchestrem

Krokodyl ze Svratky200Wolfgang Amadeus Mozart, asi nejnespornější génius evropské hudby. Pro mnohé dokonce symbol geniality jako takové, tolik úchvatné hudby stihl za pouhých pětatřicet let svého života vytvořit. Ze všech oslavných citátů na té...

Kdo bude první vrahem pokřivených vztahů? Hodný syn?

altZanedlouho vstoupí do českých kin dramatický snímek z chladného severu s pohledem na pokřivený vztah matky a syna. Kritiky i veřejností ceněné dílo nabízí sondu do křehké pavučiny citů, rodinných vazeb a emocí. Je skutečně prvotina režisérky Zaidy Berg...