Zlínské divadlo přináší další komedii od Francise Vebera

Zlínské divadlo přináší další komedii od Francise Vebera

Tisk

draha legrace 200Francis Veber je proslulý francouzský scenárista, producent, režisér, filmař a divadelník známý například díky filmu Drž hubu! nebo filmu a divadelní hře Blbec k večeři. Zřejmě právě díky jejímu úspěchu se v Městském divadle pustili do jeho další hry, tentokrát Drahé legrace, kterou režíroval Patrik Lančařič a jedná se o českou premiéru této komedie.


Drahou legraci napsal Francis Veber až v roce 2012 a jedná se o hru pro sedm postav, kde opět nechybí známá postava z jeho her – Francois Pignon. Nejedná se však o pokračování Blbce k večeři, ani zde není žádná návaznost. S Francoisem se setkáváme v moderním bytě, který hlídá a připadá si jako nejzoufalejší ze všech zoufalců – už dva roky je nezaměstnaný, nemá ani cent a nikoho nezajímá. Manželka ho opustila a nikdo mu nechce pomoci. Záchranou je mu nápad spojený s myšlenkou: „důležité není mít peníze, ale aby si lidi mysleli, že je máte“, který vše roztáčí.

draha legrace1

Mimo děj se mohou návštěvníci divadla kochat scénou Michala Syrového a kostýmy od Kateřiny Höferové. Děj se totiž odehrává v loftovém bytě plném nejrůznějšího moderního umění. Otvírák na obraze, díla vycházející z instalace Away from the Flock od Damiena Hirsta,…, vše, co si dokážete i nedokážete představit. Z kostýmů vynikají ty Christine, interiérové architektky v podání Marie Vančurové, jejíž outfity jsou krásně sladěné a také výstřední a originální.

Zápletka jako taková je velmi jednoduchá a předvídatelná, tím pádem byl občas problém udržet pozornost a nedocházelo k žádným wow momentům. Na scéně se sice pořád něco dělo, střídaly se zde postavy a odehrávalo se mnoho dialogů, ale přesto to nestačilo. Především první půlka se nepříjemně vlekla a hra vůbec neměla tempo. Režisér a nynější umělecký šéf divadla Patrik Lančarič má jiný rukopis a je zřejmě potřeba si na něj zvyknout. Na bývalou šéfku paní Hanu Mikoláškovou jsem nedala dopustit a věděla jsem, že díla pod její taktovkou budou v prvé řadě hravá a jedinečná.

draha legrace2

Dobrá je i Drahá legrace, ale nebylo to zkrátka ono. Přitom chválím výběr herců – od Pavla Vacka v hlavní roli Francoise Pignona až po zbohatlíka Joonvilla v podání Radka Šopíka. Host Dagmar Kopečková jako Olga působila přirozeně a její výkon byl snadno uvěřitelný, Zdeněk Julina (Toulouse) byl zase skvělý úředník a na Marii Vančurovou coby Christine byla radost pohledět nejen díky výše zmíněným kostýmům. Nebylo zde špatné role ani výkonu, ale něco bylo špatně.

Zatímco Blbec k večeři je skvělá komedie, zde se ukázalo, že ne každá Veberova hra musí být pecka. I reakce okolních diváků byly poněkud rozpačité a v hodnocení u vstupu se objevilo i několik špatných známek značících zklamání nebo propadák. Za mě je Drahá legrace komedie, na kterou budou lidi rádi chodit, ale ona neurazí ani nenadchne.

draha legrace3

Název představení: Drahá legrace
Uvádí: Městské divadlo Zlín
Režie: Patrik Lančarič
Hrají: Pavel Vacek, Radovan Král, Zdeněk Julina, Petra Králová, Marie Vančurová, Dagmar Kopečková, Radek Šopík
Kostýmy: Kateřina Höferová
Scéna: Michal Syrový
Premiéra: 17. 2. 2018
Hodnocení: 65 %

Zdroj foto: Městské divadlo Zlín


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Slon v Polívce vychází na CD a více o prozrazuje Jiří Holub

holub 200Přinášíme vám rozhovor s Jiřím Holubem, který je nejen o jeho počinu Slon v polívce.

...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Čtěte také...

Komedie Poslední ze žhavých milenců se Simonou Stašovou má za sebou skoro 12 sezón

posledni ze zhavych milencu 200Komedie Poslední ze žhavých milenců, patří mezi nejúspěšnější díla známého amerického autora Neila Simona. Řadu sezón se těšila velké divácké přízni na Broadwayi. Skvělá je již svým námětem a přímo dokonalá dí...


Literatura

David Mitchie: Kouzelník z Lhasy

Kouzelnik 200Jestli očekáváte jenom příběh tibetských mnichů, protkaný moudrostí buddhismu, vzletný a vznešený, tak budete možná zklamáni. Autor přidal do svého příběhu ještě jakýsi „nádech limonády z hollywoodu“. Kvalitní text se snoubí s tím, u kterého si...

Divadlo

Láska ke třem pomerančům: komedie plná vitamínů

laska ke trem pomerancumDivadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten uvede zcela novou kouzelnou pohádku plnou vitamínů na Malé scéně ABC. Hru podle nového překladu scénáře Carla Gozziho zrežír...

Film

Dovolená v Africe, dovolená za trest?

blended 200Ano, máme tu zase další romantickou komedii, která těžko dosáhne výborného hodnocení na filmových fórech, už právě jen z podstaty, že jde o výše zmínění žánr. A ano, skončí to happy endem, ale to tak nějak víme všichni, a kdyby to nevyšlo v prv...