V nakladatelství Grada před pár dny vyšla publikace nejen pro profesionály a pracovníky z oboru s názvem Public relations. Denisa Hejlová na necelých 300 stran vytvořila cennou publikaci - pojďte se na ni s námi podívat.
Autorka v úvodu přiznává, že „cílem publikace je představit českým čtenářům komplexně problematiku public relations, jeho historii, teoretická východiska, hlavní oblasti zájmu a používané nástroje.“ Tento cíl kopíruje dohromady 5 částí knihy: Historie PR – hlavní mezníky a osobnosti, Teorie PR – hlavní přístupy a modely, Strategie: plánování a řízení komunikace, Jednotlivé PR a jejich příklady a PR a jeho role v občanské společnosti. Dohromady tak na čtenáře čeká 20 velkých kapitol plných velmi zajímavých informací, které pokrývají celý obor vztahů s veřejností.
V žádném případě se nejedná o suchou teorii, naopak je text velmi čtivý a poučný. Také ho doplňují různé příklady nebo cvičení. Ta jsou velmi praktická ve stylu „jděte na tento odkaz, přečtěte si text a zamyslete se nad ním v dané souvislosti.“ Nenutí vás to vypracovávat ani nepředkládá správný názor, pouze vede k pozornosti a přemýšlení. Za zmínku stojí také spousta plakátů, obrázků a grafů, které jsou precizně doplněny zdroji. Často je zdrojem sama autorka, což svědčí o důkladné práci na knize.
Kniha má také jasně danou strukturu – jak jsem psala výše, je rozdělena na části, kapitoly a podkapitoly. Vhodná je také typografie, která pracuje například se zvýrazňováním tučným písmem nebo odlišením příkladů a cvičení jiným fontem. U mnoha kapitol je sepsána také doporučená literatura.
Kniha Public relations nepřináší nové ani průlomové informace, ale je komplexní a především velmi moderní odbornou publikací, kterou by si měl přečíst každý, kdo váhá nad tím, co znamenají ta dvě kouzelná slovíčka PR. A ani pracovníkům v tomto oboru neuškodí připomenout si například něco o etice nebo propagandě.
Denisa Hejlová nechala za sebou spoustu práce, o čemž svědčí i dlouhý seznam použité literatury. Jakmile tato dáma napíše další podobnou publikaci, bez váhání si ji pořídím, protože nyní vím, že to bude stát za to.
Denisa Hejlová je vedoucí katedry marketingové komunikace a public relations na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze. Během své praxe působila jako proděkanka pro PR, PR manažerka a konzultantka v oblasti komunikace. Zaměřuje se na strategickou komunikaci, public relations a public affairs. Vydala knihu o vývoji českého politického PR Zveřejněné soukromí (CDK, 2012) a pravidelně také publikuje v zahraničních odborných časopisech a podílí se na mezinárodním výzkumu public relations. Mezi její koníčky patří výtvarné umění a kultura Dálného východu.
Public relations
Autor: Denisa Hejlová
Žánr: naučná
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2015
Počet stran: 250
Hodnocení: 95 %
< Předchozí | Další > |
---|