Zjistěte, co lidé zažili na „druhém břehu“

pribehy z druheho brehu 200V nakladatelství Pragma vyšla útlá kniha Lubomíra Nečase s názvem Příběhy z druhého břehu.

Lubomír Nečas v úvodu nazvaném Zážitky silnější než cokoliv jiného! popisuje, že skutečné životní příběhy lidí v knize jsou natolik autentické a silné, že si vůbec nebyl jistý, jestli emoční intenzita jejich prožitků, které jim změnily život a pohled na něj, bude dostatečně silná i ve slovech. Samotnému mu při nich běhal mráz po zádech, jindy se mu automaticky spustily z očí slzy a mnohdy také mlčel, protože vteřiny naprostého ticha byly vypovídající a silné.

V knize se nachází celkem 12 příběhů od lidí nejrůznějšího věku. Jejich zaměření prozrazují už názvy příběhů: Setkání s nenarozeným synem, Nikdy mě nenapadlo, že mám takový dar nebo Každý má svého strážného anděla. Autor v příbězích nechává vyprávět hlavně protagonisty, sám příběhy jen uvozuje a nekomentuje. To je rozhodně dobře, protože u takového díla je důležité nechat soudy a působení na jednotlivci.

Ačkoliv si myslím, že takové příběhy záleží na osobním prožitku, bylo pro mě čtení opravdu fascinující. A to především z hlediska hledání spojitostí mezi jednotlivými příběhy. Je zajímavé, jak si byly jejich zážitky podobné a jak je také dokázaly ovlivnit do budoucna a navézt je na jinou cestu. Například Hedvika si otevřela květinářství, Kamil si začal vážit života a přehodnotil své priority, Kryštof si udělal masérský kurz a je toho mnohem více!

„Všude zní velmi příjemná hudba, ale mě nejvíc zaujalo to všechno kolem, ta boží příroda. Ty fantastické barvy, o kterých se nám tady na Zemi ani nezdá. Nekonečný prostor všech možných barev, příjemných vůní, květin, které jsem nikdy neviděla, velmi přívětivých a radostných zvířat, ty stromy, vodopády, támhle oceán… Zkrátka skutečný ráj. Opravdová rajská zahrada. Nejen zvířata, ale i rostliny se na vás usmívají!“ (str. 52)

Příběhy z druhého břehu nejsou úplně mainstreamovým čtením, a ne každý si k nim najde cestu. Každopádně by si zasloužily pečlivější redakční práci – překlep se nachází hned v úvodní větě prvního příběhu, je zde nadbytek tří teček a některé věty by zasloužily pořádně zkrátit. I když v tomto případě může jít o umělecký záměr, protože se jedná o vyprávění lidí, ale šest výrazů „které“ na jednu větu by bylo moc i na slohovou práci na základní škole.

Luboš Nečas, dipl.um. (*1972) po gymnáziu v Boskovicích vystudoval pražskou Státní konzervatoř (obor Zpěv populární hudby, herectví), dále je absolventem Muzikálové školy Petra Novotného a Vyšší odborné školy při Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze (obor Tvorba textu a filmového scénáře). Už v průběhu studia na konzervatoři začal pracovat v médiích, kde prošel od práce redaktora, přes editora až k šéfredaktorskému postu. Momentálně působí jako redaktor hlavních rozhovorů ve společenském týdeníku Story. Jako scenárista pracoval na televizních pořadech Áčko, Tabu, Sauna a Věštírna. V Euromedia Group mu vyšly knihy: Zůstat člověkem aneb Vzpomínání HELENY RŮŽIČKOVÉ, Závislost nejen na lásce aneb Příliš otevřená zpověď TEREZY PERGNEROVÉ, MARTA KUBIŠOVÁ - Asi to tak sám Bůh chtěl…, MILENA DVORSKÁ - Vyprávění o životě… a IRENA KAČÍRKOVÁ - Krásná, ale nešťastná.

pribehy z druheho brehu

Příběhy z druhého břehu
Autor: Lubomír Nečas
Žánr: populárně naučná, psychologie
Nakladatelství: Pragma (Euromedia Group)
Počet stran: 176
Hodnocení: 65 %

„Pro mě je hvězda Hana Vítová i moje babička,“ říká Blanka Kovaříková

Blanka Kovarikova200Blanka Kovaříková je autorka osmnácti knih o legendárních hercích, domech slavných a prvorepublikových detektivech. Patří mezi ně například Herecké balady, Jak se dědí sláva, Rada Vacátko a jeho hříšní lidé, Lexikon slavných čes...

Čokoládové kousky štěstí

kousky200Už jste přemýšleli nad tím, jak strávíte podzim života? U knih, které čekaly dlouhá léta na přečtení? Budete zvelebovat zahrádku? Hlídat vnoučata či pravnoučata? A má někdo z vás v plánu odjet na Fidži a pustit se do výroby vlastní čokolády?

Reportážní pohádky Míši Veteškové

jak maminka vylezla na vez veteskovaMíša Vetešková překvapila vloni svými „pohádkami faktu“ Jak maminka vylezla na strom, které pojala jako omluvenku dceři za pozdní příchody domů z práce. Od té doby po...

Nové šansonové album vyšlo Jitce Molavcové, ale stejný žánr zpívají bravurně Renata Drössler i Jiří Bartoň

foto perexjitka molavcovaI když Hana Hegerová byla a nadále je a bude královnou českého šansonu, existuje v tuzemsku ještě několik zpěváků, kteří se tomuto hudebnímu žánru věnují – a dělají to velice dobře. Uměj...

Od nového Spider-Mana nečekejte nic moc převratného

altJaksi jsme si již zvykli, že se, čas od času, dostane do kin snímek, jenž byl natočen v letech minulých technologií, která již nevyhovuje požadavkům náročného diváka. Tak se vesele do kin vrací remaky úspěšných snímků ve 3D. Je to i případ...