Žádný hřích nezůstane nepotrestán, když mrtví promluví

Ostrovkosti perexDetektivky Imogen Robertsonové lákají čtenáře, milující detektivy amatéry v kombinaci s historickým pozadím. Jedná se o volné pokračování historické krimisérie. V pořadí již třetí detektivní případ Harriet Westermanové, ovdovělé majitelky venkovského panství, a anatoma a současně detektiva amatéra Gabriela Crowthera se odehrává převážně v Keswicku. Crowther dostane pozvání od sestry, kterou dlouho neviděl. Má za úkolprozkoumat mrtvolu nalezenou na bývalých pozemcích jeho rodiny. Spolu s Harriet Westermanovou jsou vtaženi do vyšetřování několika dalších vražd.

Rodina Gabriela Crowthera koupila pozemky rodu Gretů a s jejich vlastnictvím převzala i krvavé dějiny těchto míst. Minulost se prolíná se současností, vše se zamotává, až se jako v každé správné detektivce nakonec vše zase rozmotá. Docházíme k závěru, že žádný zlý skutek nemusí zůstat utajen a že mrtví nakonec promluví.

Autorka si vlastními slovy vypůjčila mnoho věcí z historie a přizpůsobila je potřebám děje, jak vysvětluje v závěru knihy. Čtenář tak mimoděk získává řadu informací o staré dobré Anglii, životu prostých lidí i šlechticů, zvycích a pověrách. Imogen Robertsonová vykreslila obě hlavní postavy velmi přesvědčivě. Harriet Westermanová je (dá-li se to tak říci) emancipovaná moderní žena, matka dvou dětí, která využívá své pocity a intuici k řešení záhad a pomáhá tak k úspěšnému vyřešení v pořadí již třetího případu pedantskému vědci Gabrielovi Crowtherovi.

Imogen Robertsonová umí psát zajímavé a napínavé zápletky, baví čtenáře. Narodila se v roce 1973. Vyrůstala v Darlingtonu v Anglii. Studovala ruštinu a němčinu na Cambridgeské univerzitě. Než se začala plně věnovat psaní románů a poezie, režírovala filmy i televizní a rozhlasové pořady. V Česku byly přeloženy její předchozí dva detektivní romány Nástrojetemnoty a Anatomie vraždy se stejnými hrdiny. Rozhodně jí nelze upřít talent. Její knížky vzbuzují chuť zalézt si za deštivého dne na klidné místo a užívat si děje.

Kniha je zdařile řešená graficky, působí velmi čistě, je příjemné ji držet v ruce a listovat v ní. Je za ní vidět velmi dobrá redaktorská práce. Mohu ji doporučit všem trpělivějším čtenářům, kteří mají rádi složitější zamotané příběhy, prokládané řadou historických fikcí a doplňkových informací. Myslím si, že ti určitě nebudou zklamáni. Ostatní se mohou v hutném textu občasztratit.

Ostrov kostí (The Island of Bones)

Ostrovkosti

Autor: Imogen Robertsonová
Přeložila: Ina Leckie
Žánr: beletrie – detektivní román
Nakladatelství: Jota, s.r.o.
Počet stran: 398

Zdroj foto: Jota, s.r.o.

( 3 hlasů )

„Rád by som hral na najväčšom hudobnom festivale na Slovensku“ Legendárny saxofonista Bill Evans

jazz 200Na Gypsy Jazz festivale sa predstavil legendárny saxofonista Bill Evans. Zveril sa nám, že by rád zahral aj na Pohode. Celý článok o akcii nájdete ZDE

...

Kde bloudí vaše duše, sestry Foxovy?

Sestry Foxovy, perexRozmlouvání s dušemi zemřelých, nadpřirozené schopnosti, spiritismus. Téma ovinuté tajemnem a záhadami. Odpoví nám skutečný příběh sester Foxových, zakladatelek spiritismu, na otázku, která se nám jednou za čas mihne hlavou? Je tohle vůbec reálné? Nebo ...

Na pomoc začínajícím vědcům

zakl200„Žijeme v době exploze vědeckého výzkumu“, píše slovenský autor nové odborné knihy Základy klinického výskumu, Tibor Hlavatý, internista, vysokoškolský učitel a vědec. Svoji publikaci věnuje studentům a pracovníkům zdravotnických profesí, zabývaj...

Hrabě Monte Carlo byl fascinující

HrabeMC perexMěstské divadlo Zlín přeneslo své návštěvníky do město hazardu – Monte Carla, kde se na malém zapadlém náměstíčku rozjela napínavá komedie plná lásky.

...

Woody Allen přichází s retro duchařskou komedií Kouzlo měsíčního svitu

Kouzlo mesicniho svitu 200Hlavní hrdina filmu  - celosvětově uznávaný Stanley alias Wei Ling Soo  (Colin Firth – Deník Bridget Jones , Mamma Mia, Králova řeč) poměrně silně odkazuje  svým charakterem na „křížence“  Marka Darcyho z Deníku Bridg...