Naším závazkem je uspokojit potřeby všech čtenářů
Banner

Naším závazkem je uspokojit potřeby všech čtenářů

Tisk

Roman Svitak 200Nakladatelský dům Grada vstoupil na trh s třemi novými značkami pro své knihy. Co za tímto krokem stojí a jaké se očekávají výsledky? Vyplatí se tímto způsobem investovat dovnitř firmy nebo vše převálcují elektronické knihy? A proč GRADA, spojená s vydáváním odborné literatury, cílí také na čtenáře beletrie a děti? Na tyto i další otázky odpovídá Ing. Roman Sviták, předseda představenstva Grada Publishing, a.s.

 

Proč jdeme cestou nových značek


Ekonomická krize v roce 2013 se pochopitelně dotkla i knižního trhu. Právě v této době jsme si v Gradě řekli, že je na čase udělat změny. Nepřála nám doba, motivace lidí klesala, ale zdálo se mi, že právě toto může být ideální čas, začít dělat některé věci trochu jinak, a především kdy opět začít výrazněji do něčeho investovat.


Někdo šel, či i nyní jde, cestou nákupu jiných subjektů – nakladatelů, např. z důvodu, že jejich cena je stále relativně nízká. My jsme se naopak rozhodli, pustit se intenzivněji do inovací, a to především do interní modernizace prakticky veškeré naší práce a do většiny systémů, se kterými pracujeme. Nyní tedy masivně investujeme dovnitř firmy, abychom získali výhody v budoucnu. Spustili jsme řadu interních procesů, kterými naši práci modernizujeme (např. interní informační systém, lepší marketingová a PR komunikace, nový e-shop, platforma pro e-knížky atd.), a které zefektivňují a přináší našim čtenářům nové služby a žádanější knížky v nové kvalitě. V současné době na všem nadále pracujeme a výsledky nás teprve čekají.

Jaké oblasti knižního trhu nám zbývaly


Paralelním procesem od konce minulého roku 2014 je i rozvoj působnosti našeho nakladatelství, tzn. vstup do oblastí, kde jsme dosud nebyli či kde působíme zatím jen okrajově.


Pro naše další kroky jsme vybrali tyto čtyři oblasti: právo, dětskou literaturu, beletrii a oblast zdravého životního stylu a růstu osobnosti. Nikdy jsem si nemyslel, že do těchto oblasti půjdeme. A to i přesto, že jsem byl vždycky vášnivým čtenářem beletrie. Původní profesí jsem však kybernetik a programátor, a tak jsem do knižní branže vstoupil právě z této profesní technické strany.


Jsme v těchto oblastech jistě zatím „posledním hráčem“. Výjimkou je jen dětská literatura, kde již máme relativně širokou čtenářskou obec, řadu partnerů a výborných autorských osobností. Dosud jsme vydali na 300 dětských novinek. A právě na základě ohlasů rodičů, škol, ale i samotných malých čtenářů jsme dětským knihám dali zvláštní značku BAMBOOK.


Bambook, Cosmopolis a Alferia


Samozřejmě se i v těchto nových oborech chceme dostat do první ligy, a kde to půjde, hrát brzy také „první housle“. Tam, kde se nám nepodaří přijít s vyšší kvalitou než konkurence, budeme muset vydávat knížky „jen pro radost“. Pro radost mou, našich lidí, našich autorů a jistě především, a v to pevně doufám, pro radost našich čtenářů.


Naši autoři a především samotní čtenáři nás chválí za rychlost vydávání aktuálních témat, od nichž očekávají, že jim pomohou v jejich starostech, v růstu znalostí, v konkurenceschopnosti na trhu práce, v profesi, ve zdraví, vztazích, v rodině, výchově dětí aj.


Neočekávají od nás knížky, které by nebyly obsahově plně důvěryhodné, naprosto vědecky či dokonce akademicky „posvěcené“. Nečekají od nás tedy knihy pro zábavu, pohádky, natož „pohádky“ pro dospělé - beletrii.

Roman Svitak 1


Proto jsou tu dnes naše nové značky, které jdou právě za hranice dosavadní značky GRADA, a tedy za očekávání našich dosavadních čtenářů, ale i autorů a partnerů. Nové značky jsme připravili i pro naše nové čtenáře, které jimi chceme oslovit a stát se i jejich nakladatelem. Nakladatelský dům GRADA chce být nakladatelstvím pro celou rodinu. A to z hlediska šíře žánrů, kvality a obsahu jednotlivých titulů vydávaných a prodávaných v České i Slovenské republice.


Pro dětskou literaturu jsme tedy zavedli již zmíněnou značku BAMBOOK. Beletrie vychází pod značkou COSMOPOLIS a knihy zdravého životního stylu a osobnostního růstu dostaly značku ALFERIA. Pod mateřskou značkou GRADA samozřejmě i nadále budeme přinášet kvalitní odbornou literaturu ze všech odvětví a oblastí lidské činnosti, tedy i právní literaturu. Všechny značky pak dohromady spadají pod Nakladatelský dům GRADA.

Lepší orientace ve vydávaných titulech


Rozšíření našich oborů si tedy přirozeně vyžádalo zavedení těchto tří nových značek. Věříme, že i samotným čtenářům tím usnadníme orientaci v naší produkci. Podle loga nové značky tak snadno poznají, zda drží v ruce beletrii, dětskou knížku nebo titul z oblasti zdravého životního stylu a rozvoje osobnosti. Zároveň si všechny značky i nadále udržují vysoké standardy kvality, tak jak jsou naši čtenáři u Grady zvyklí.

Proč také beletrie


Každý občas potřebujeme vypnout a relaxovat. Konec konců i naši redaktoři odborné literatury rádi otevřou beletristické knihy. Tak proč je také nevydávat? Nabíráme nové mladé lidi a fiction literaturu bereme jako výzvu pro další možný růst. Po 25 letech vydávání vzdělávací literatury tak vstupujeme na další cestu „knížek pro radost“. GRADA Publishing je nyní nakladatelský dům pro každého čtenáře, jeho práci, zdraví i zábavu. Pomáháme našim zákazníkům růst.

ALFERIA  — „Knihy, které vám změní život“
COSMOPOLIS  — „Knihy plné emocí, lásky a nenávisti“
BAMBOOK  — „Říše příběhů, fantazie a dobrodružství“


O společnosti GRADA Publishing:


GRADA Publishing, a.s. si za dobu své existence od roku 1991 vybudovala pozici renomovaného nakladatelského domu a největšího tuzemského nakladatele odborné literatury. Ročně vydává téměř 400 novinek z více než 40 oborů a v celkem 152 edicích. Od roku 2015 společnost postupně expanduje do dalších oblastí. Jako první v tomto roce představila speciální značku COSMOPOLIS, která čtenářům přináší zahraniční i českou beletrii všech žánrů. Druhou v řadě uvádí značku pro dětskou knihu s názvem BAMBOOK. Ta představuje dětským čtenářům české i zahraniční autory a ilustrátory. Třetí značkou je ALFERIA, literatura poznání, a knihy z oblasti rozvoje osobnosti, harmonie duše a těla, a alternativního vědění.
Pod svou mateřskou značkou GRADA samozřejmě i nadále přináší kvalitní odbornou literaturu ze všech odvětví a oblastí lidské činnosti.

Více na www.grada.cz


 

Přihlášení



Anketa

Jaké motivy máte v kultuře nejraději?
 

Skotské pobřeží, nevlídné počasí, typické fish and chips, vůně ryb i bahna v románu Letní nebe

Letní nebe vás vezme na sychravý skotský venkov nebo do dubajského horka. Perfektní kombinace, která už sama o sobě zanechá čtenářský dojem. Je to jedna z těch knížek, kterou i po několika letech vezmete do ruky a řeknete si… „jooo, to si pamatuju“. A protože si nebudete pamatovat děj, ale jen parádní atmosféru, tak se začtete znova. Ostatně, děláte to? Čtete knížky podruhé?

Tenis - Magické momenty

V tenise nacházíme tytéž základní prvky jako v každodenním životě. Tenis je souboj dvou gladiátorů v aréně, kteří za jediné zbraně mají raketu a odhodlání. Tenis je víc než sport, tenis je umění, říkají slavní tenisté.

Banner

Videorecenze knih

Hledat

Rozhovor

Na našich představeních bývá veselo, říká Jiří Zbořil

zbor perexModerátor a organizátor kulturních vystoupení Jiří Zbořil jezdí po republice s Divadlem Evy Hruškové, s Janem Přeučilem nebo se zpěvačkou Marcelou Březinovou. „Je vidět, že lidé byli dlouho doma a strašně jim chybí sociální kontakt - pobavit se, dá...

Mnichův průvodce k čistému domu i mysli

V listopadu u nakladatelství Alferia v edici Východní řada vyšla knížečka Mnichův průvodce k čistému domu i mysli od autora jménem Šókei Macumoto. Tento autor se snaží popularizovat buddhismus a přenést jeho principy do každodenního života lidí, třeba právě pomocí úklidu jak mysli, tak svého obydlí.

Čtěte také...

Basák Brainstorm Antonio Ieva: „Masters of Rock je určitě jedním ze zlatých hřebů v naší kariéře.“

ImageZhruba před měsícem jsem oslovila baskytaristu německé powermetalové skupiny Brainstorm Antonia - Toniho - Ievu s prosbou o krátký rozhovor. Dnes mi odpověděl - a hned v prvních dvou otázkách jsem si uřízla pěknou ostu...


Divadlo

Zlínské divadlo hlásí Osobní poplach

osobni poplach 200Úspěšnou knihu zlínského spisovatele Josefa Holcmana Osobní poplach oživí na jevišti Městské divadlo Zlín.

...

Film

Kino IMAX zažije Hněv Titánů jako první

První, kdo okusí Hněv Titánů na vlastní kůži, budou diváci exklusivní půlnoční projekce v kině IMAX v Praze na Flóře. Speciální předpremiérové promítání filmu pro veřejnost začne ve velkoformátovém kině IMAX 29. března v 00:01 hodin, tedy jednu ...