Do Města Vrbna zavítaly ve dnech 6.8 – 8.8. 2021 stovky návštěvníků, aby zhlédly adrenalinový zážitek v podobě osmého ročníku Mezinárodního mistrovství závodů automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech 2021. Diváci se tak mohli těšit z takových závodních es jako jsou Lamborghini, BMW, Volswagen, Jaguar a dalších soutěžících skvostů.
Absolutní jedničkou soutěže se stal David Komárek z Okříšek na Vysočině s vzácným supersportem McLaren F1 Evo s časem 2:48:52. Vítězovo auto má dvanáctiválcový motor, výkon 600 koní, váhu 750 kg a maximální rychlost 386,5 km/hod. S autem jezdí od roku 2019 a vyhrál s ním cirka dvacet závodů. Je absolutním vítězem kategorie 1 v Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu. Na druhém místě se umístil Rakušan Madrian Ferdinand z SKI Modřice/Mad Racing power s vozem Norma MC20 FC McLaren s časem 2:55:96. Třetí místo obsadil Rakušan Stollnberger z týmu Terschl Austria s autem Dallara 302 s časem výjezdu do vrchu 2:56:25.
Vrbenský favorit Martin Pleva, který je zároveň organizátorem soutěže, se umístil na druhém místě třídy E do 1400 ccm. Původně závodil na minikárách a poté přesedlal na Škodu 100, již si dříve koupil jeho dědeček jako úplně novou. V roce 2000 se rozhodovalo, jestli skončí ve sběrných surovinách, anebo se s ní začne něco dělat. Auto se vyrámovalo, začalo se na něm pracovat a jezdí tak až do dneška. Nachází se v něm motor z Škody Fabie, má 130 koní a pětistupňovou převodovku. Váha vozidla je 670 kg.
V závodě soutěžily dvě skupiny, v první soudobá a historická auta a v druhé speciály, formule a monoposty.
Hlavní osobností akce se stala Karolína Kopíncová, Miss Czech Republic 2020, která Deníku o sobě prozradila další podrobnosti ze života tentokrát týkající se motorismu, doprovázel ji partner Radovan Surý.
„Řidičský průkaz vlastním od svých osmnácti let. Auta mám ráda odmalička, protože nás táta bral na čtyřkolky, jezdili jsme na trati, tato záliba mne provází už od dětství. Na automobilové závody se ráda dívám. Fandím zdejšímu favoritovi, a tím je Martin Pleva, už získal jednu trojef, tak věřím, že dneska to bude zlato.“
Od tématu závodu Karolína Kopíncová odbočila k bezpečnosti na českých silnicích. „Musím říci, že na toto jsem docela pes, protože si uvědomuji, jak málo stačí k tomu, aby se vám změnil celý život. Ne vždy se na silnicích cítím docela komfortně, osobně si dávám pozor na to, jak kdo řídí. Když s kýmkoliv jedu, tak ho peskuji. Protože se bojím s někým jiným jezdit kromě mě (Karolína se usmívá. - pozn. redaktorky). Přála bych si, aby pravidla silničního provozu dodržovali úplně všichni. V rámci Miss Czech Republic jsem dostala Mercedes. O sobě si myslím, že jako řidič jsem pečlivá a spíše pomalejší, stává se, že „mám nervy“, když někdo jede zbytečně příliš rychle a dělá myšky, tak za volantem občas nadávám, ale jinak se považuji za klidného řidiče.“
Na otázku, jak zvládá řízení v Praze, odpovídá: „Teď už ano. Dělala jsem autoškolu v Ostravě, což je velkoměsto, takže Praha pro mne nebyla až tak hrozná. Ale první měsíc jsem odmítala jezdit do centra Prahy, ale teď už mi to nevadí a jsem zvyklá na to, že tam jsou drzí řidiči.“
Náměstek hetmana Moravskoslezského kraje Jan Krkoška Deníku říká, že závody do Vrbenského vrchu lze považovat za tradiční patřící do našeho regionu. Jsem velmi rád, že se sešli závodníci nejen z celé České republiky, ale i Rakouska, Slovenska a Německa. „Já sám jezdím Audi a Land Roverem. Ten je v mém srdci, rád ho používám k turistice. Žijeme na horách, takže tyto silná auta používám jak například k cestě na Praděd, tak pracovně. Řízení pro mne znamená adrenalin, je to vlastně takový chlapecký sen. Přiznám se, že zde mám jedno oblíbené auto Jaguára XJS, které řídí pan David Bečvář.“
„Vzhledem k situaci okolo Covidu 19 byli pořadatelé nuceni změnit termín konání závodů. Letošní osmý ročník Vrbenského vrchu se od ostatních liší i celkovým uzavřením komunikace a posunutím startu níže směrem k Vrbnu, což znamená celkové prodloužení trati o cca 350 m. Dle mého názoru se závody vydařily, počasí vyšlo krásné, když se i po nedělním ranním dešti umoudřilo.“ sdělil starosta Města Vrbna pod Pradědem, Petr Kopínec.
„Historie závodu sahá do období před dvanácti lety, kdy se jelo první kolo. Poté následovala přestávka, protože trať nebyla v odpovídajícím technickém stavu. Pořadatelé z Vrbna měli však zájem o pokračování závodů, takže jsme Vrbenský vrch zařadili do seriálu Maverick. Trať je teď dlouhá 3200 metrů, s profilem zatáček a rovinek, jezdí se po asfaltu, což je výhoda. Vede zajímavou a kouzelnou scenérií Jeseníků, z hlediska bezpečnosti vyhovující. Divákům i jezdcům se tady líbí,“ na závěr dodal Aleš Gansdorfer, promotér a ředitel závodu.
Akce proběhla za podpory hejtmana Moravskoslezského kraje Ivo Vondráka, na organizaci se podílel Moravskoslezský kraj, Město Vrbno pod Pradědem, Maverick Rescue a Automotoklub Vrbno pod Pradědem.
Foto: Andrea Martínková
< Předchozí | Další > |
---|