Milujete italskou kuchyni? Pak nepřehlédněte novou Italskou kuchařku

italska kucharka 200Euromedia Group v edici Esence vydala v dubnu moc krásnou Italskou kuchařku obsahující 130 tradičních receptů. Pojďte do ní s námi nahlédnout!

Momentálně se kvůli současnému stavu nedá cestovat. Člověk tedy může jen snít, nebo střádat plány. Další možností je vzpomínat na zážitky nebo znamenité dobroty, které si nyní můžete připravit i doma. Já nikdy nezapomenu na italskou zmrzlinu, pizzu s kuličkami červeného pepře nebo tu s bresolou a Aperol Spritz na ostrově u Benátek. S těmito myšlenkami jsem se na knihu moc těšila.

Kuchařky se nyní navíc hodí, když většina lidí tráví čas v domácnosti hospodyňky přemýšlí, co svým blízkým připravit dobrého. Jakmile dojdou nápady, je potřeba inspirace a tu Italská kuchařka rozhodně nabízí!

Kuchařka není dílem jednoho autora, jedná se evidentně o sesbírané tradiční recepty z celé země. Jsou rozděleny do 18 regionů – od Sicílie po Furlánsko. U každého receptu je také poznámka, z čeho vychází název nebo co znamená, což je zajímavý bonus. Kromě receptů se pak v knize nachází vsuvky v podobě dvojstránky o kávě, těstovinách, sýrech, pečivu nebo o vepřovém masu. V závěru překvapila také pohádka o polentě.

Recepty v této knize jsou skvěle vybrané. Obsahují jak recepty na klasiky italské kuchyně jako je salát capresse, pizza Margarita, bruschetta, těstoviny carbonara nebo dezerty jako je tiramisu, tak mnoho dalšího. Mnohdy se mi daná kuchyně zdála blízká té naší, například v podobě králíka, na jiných je zase vidět, jak jsou odlehčené a plné zeleniny a tím pádem přímo stvořené k létu.

italska kucharka

Při čtení jsem si zapisovala, co bych chtěla vyzkoušet a poznamenala jsem si desítky pokrmů. Například Lilkovou caponatu (obdobu ratatouille po sicilsku), Malloreddus „alla campidanese“ neboli Sardinské knedlíčky s klobásou, rajčaty a šafránem, sýrové dortíky, těstoviny po mlynářsku La mugnaia a chlebové placky. Zaujaly mě také sladkosti v prvé řadě s mými milovanými mandlovými sušenkami Amaretti, nebo Cantucci, dále ovocný dort Cassata Siciliana, dortíčky Rum Babá nebo slavný a nadýchaný Panettone.

Italská kuchařka je nádherná z grafického hlediska. Jen listovat ní je opravdový zážitek a já říkám, víc takových! Na stránkách jsou nakreslené pokrmy, suroviny i střípky z italské krajiny. Vše doplňuje jedinečné písmo evokující ručně psaný text. V tomto případě je potřeba si na něj trochu zvyknout a „naučit“ oči na některá písmena, ale ke knize se výborně hodí. Díky takovému zpracování z knihy přímo sálá letní a uvolněná atmosféra Itálie.

italska kucharka

Italská kuchařka: 130 tradičních receptů
Autor: kolektiv
Překlad: Jana van Luxemburg
Žánr: kuchařka
Nakladatelství: Esence, Euromedia Group
Rok vydání: 2020
Počet stran: 159
Hodnocení: 97 %

Vždy se snažím, aby lidé odcházeli z koncertu s prožitkem, říká David Deyl

Deyl perexTři alba, několik hitů i videoklipů a řadu koncertů má na svém kontě zpěvák David Deyl. Do kolekce jeho úspěchů patří rovněž několik cen, které posbíral jednak v tuzemsku, jednak na festivalech v zahraničí. Hodně se toho naučil od Heleny Vondráčkov...

Inspirujte se, jak zpracovat ovoce, zeleninu, houby a bylinky

domaci spajzka 200Ve vydavatelství CPress vyšla velmi užitečná publikace pro všechny, kteří mají doma špajzku nebo si chtějí uchovat vitaminy i na horší časy. Jmenuje se Domácí špajzka a napsala ji odbornice Kamila Procházková.

Danielle Steel: Hra čísel aneb když vás po skoro dvaceti letech opustí manžel

Hra čísel

Romány Danielle Steel znají čtenářky celého světa a tyto knihy vždy dovedou potěšit. Nejinak je tomu i s novým románem Hra čísel, který vydalo nakladatelství Ikar. Velmi snadno se začtete do poutavého příběhu o jednom nepovedeném manželstv...

Putování za zaniklým divadlem

Divadla 200V  tematické edici Zmizelá Praha právě teď vydává nakladatelství Paseka ve spolupráci s Národním muzeem (jeho Divadelním oddělením) práci teatroložky Olgy Vlčkové (*1976) s názvem Divadlo a divadelní scény.

...

Nadčasové drama Dvanáct rozhněvaných mužů konečně na DVD a Blu-ray

muzi IIITroufnu si tvrdit, že většina našich čtenářů nebyla v roce 1957 vůbec na světě, a pokud ano, byla asi hodně malá a spoustu věcí vůbec nevnímala. Jednou z nich byl například film Dvanáct rozhněvaných mužů, který vypráví o porotě, která debatuje o...