Busfest byl vidět i slyšet

Busfest byl vidět i slyšet

busfest 200Zlín ve středu 15. dubna ožil šestým ročníkem studentské akce s názvem Busfest, v rámci kterého jste mohli potkat tři rozdováděné trolejbusy. V nich se představili The Cellmates, Strapo & DJ Spinhandz a VR/Nobody.

Samotnému Busfestu předcházelo i velmi nápadité a nenásilné promo, mezi které patřily například vystavená sedadla trolejbusu (budova univerzitní knihovny, Barty´s food) nebo originální video spoty. V jednom z nich figurovala malá holčička z univerzitní školky, v dalších se hrálo se slovy – Buzzzfest, bufet, Bůůůfest. Těchto nápisů si pozornější jedinci mohli všimnout i u prospektu před knihovnou. A v pondělí Zlínem burácel Busfesťácký předvoj ve složení aut rádia Kiss Publikum a retro busu. Kromě jízdy kluci zvládli i jam před radnicí a skvěle tak upozornili na to, že se bude něco dít.

busfest 1

Dějištěm festivalu byl prostor u točny trolejbusů pod halou Euronics, kde to žilo už od šestnácté hodiny odpoledne. Pro návštěvníky tu byly připraveny nafukovací atrakce, foto koutek a také občerstvení. Mezi ním trochu scházely nealkoholické nápoje, ale přítomní studenti vypadali velmi spokojeně i s čepovaným pivem. Než se rozjely trolejbusy, byl zde čas i na nějaké soutěže o ceny od partnerů a tak se blblo na atrakcích nebo jedlo perníčky na čas.

Kolem osmnácté hodiny se už začaly hloučky mladých lidí srocovat přímo na točně a vytipovávat si ten ideální trolejbus. V prvním čekala slovenská skupina The Cellmates, v druhém slovenský raper Strapo a ve třetím pak duo VR/Nobody. Trolejbusy vyjely na půl hodinovou jízdu, následovala stejně dlouhá přestávka na občerstvení a jelo se znovu, takže kdo chtěl zažít všechny, měl možnost.

busfest 2

My vsadili na trio The Cellmates z Bratislavy vystupující ve složení kytarista a zpěvák Dominik, kontrabasista Karol „Charley a bubeník Tomáš „Lee Chopper“.  Jejich hudba je inspirovaná Amerikou 50. let a stylově se dá označit jako rock´n roll a rockabilly. The Cellmates vydali v roce 2012 debutové album s názvem Rockabilly Feeling a právě nyní vydali jeho nástupce – GONE!

Kluci začali hrát hned, jak se trolejbus dal do pohybu a s rázem se rozpohybovali i všichni cestující. Na tak pohodovou hudbu připomínající místy Elvise Presleyho, jindy klasicky country, ani nešlo být v klidu. Každý se začal usmívat a naladil se na stejnou frekvenci. Vzduchem se tak nevznášela nervozita, nevraživost a odér potu, jako to bývá v městské hromadné dopravě, ale pohoda. Všichni nechávali rock´n roll pronikat do celého těla a radostně mávali na nechápající lidi na ulicích nebo na auta a naprosto to patřilo k té atmosféře, která tam panovala.

Půlhodinka utekla velmi rychle, ale The Cellmates se v rámci ní stihli představit a ostudu si rozhodně neudělali. To se dá říct i o celém festivalu, který vyvrcholil after party v Musiclandu A. Počasí bylo skoro letní, návštěvníci spokojení, program nadupaný a celkově vše na jedničku!

busfest 3

Název akce: Busfest
Kdy: 15. 4. 2015
Kde: točna trolejbusů, Zlín
Hodnocení: 90  %

Zdroj foto: Pavel Langer

Rozhovor s jednou ze zručných umělkyň sesterského dua Malypetrovy!

malypa perexVytvořit šperk, který svými vlastnostmi bude odpovídat představám potenciálních zákazníků, to není jen tak. Chce to nemalou dávku šikovnosti a trpělivosti, bez toho se zkrátka příkladný výrobce prostě neobejde.  O tom by mohla říct své J...

Černý humor jak se patří

oct 200Tahle knížka vyšla už v roce 2010, takže žádná novinka. Jenže já ráda hledám v dříve vydaných titulech dnes ukrytá a polozapomenutá díla. Vy ještě netušíte, o čem je řeč? Tak to hned napravme: přede mnou kniha

Pan Kaplan má třídu rád, budete ho mít rádi vy?

pan kaplan ma tridu rad 200V dubnu se v Městském divadle Zlín konala poslední premiéra 73. sezóny, a to lingvistická komedie Pan Kaplan má třídu rád od Leo Rostena.

...

Běžící muž nechce umřít

200 muzFilm Běžící muž (1987) je odrazem možné budoucnosti, která by nás jistojistě čekala, kdyby byli ti u moci jen o trošku sehranější a chytřejší. Arnold Schwarzenegger byl tenkrát mladík ve své nejlepší kondici. Skvěle se proto hodil na chlapa, který má utí...