Láska a sny ve stínu španělské diktatury

Mlcici fontany perexMadrid, 1957. Španělsko pod nadvládou generála Franca jako by ztratilo naději na lepší budoucnost. Jeho odvrácenou tvář však vidí pouze místní obyvatelé, před turisty a zahraničními obchodníky zůstává ukrytá. Jedním z nich je i osmnáctiletý Daniel, syn ropného magnáta, který má zájem o spolupráci s Francem.

Danielova matka je Španělka, a tak je Daniel na její rodnou zemi zvědavý. Kromě toho doufá, že v Madridu pořídí několik dobrých fotek do fotografické soutěže. Úspěch v ní by mu totiž pomohl získat peníze na studium žurnalistiky, které mu otec odmítá dát. V hotelu Castellana Hilton se seznámí s pokojskou Anou, do které se rychle zamiluje. Může ale láska dvou tak moc rozdílných lidí kvetoucí ve stínu diktatury vydržet?

Novinka od oblíbené autorky historických young adult románů

Knihu Mlčící fontány napsala Ruta Sepetys, oblíbená autorka historických young adult románů, které však dokážou zaujmout i dospělé čtenáře. Ruta si jako kulisu pro své příběhy vybírá historické události a období, které nejsou moc známé, a ani tentokrát to není jinak. Romantický příběh Daniela a Any se odehrává v poválečném Španělsku, ve kterém vládne diktátor Franco.

Láska, která porazí i diktaturu

Na rozdíl od předešlých knih je v Mlčících fontánách velmi výrazná romantická linka. Ta v kombinaci se slunečným Španělskem a pohodovým životem v hotelu trochu zastiňuje historické události, které jsou proto jen kulisou, na pozadí které se příběh odehrává. Kniha je psaná v er-formě a kromě kapitol Daniela a Any zde najdeme i kapitoly Aniných příbuzných, které nenápadně dokreslují atmosféru, která ve Španělsku vládla a umožňují dokonale vystihnout výrazný kontrast mezi pobytem v luxusním hotelu a životem na prašné ulici.

Napsání knihy předcházel osmiletý výzkum, a tak je příběh věrohodný a historicky přesný. Jeho autenticitu zvyšují i úryvky z dobových dokumentů, kterými jsou překládané krátké a čtivé kapitoly. Kniha se dělí na dvě částí, které jsou propojené mrazivou zápletkou. První se odehrává za vlády Franca, druhá o dvacet let později.

Vztah Daniela a Any se rozvíjí přirozeně, a protože jsou oba tito mladí lidé sympatičtí, budete doufat, že jejich láska je silnější než diktátorský režim. Ostatní postavy také není těžké si oblíbit, a tak vás jejich ne vždy šťastné osudy chytí za srdce. Proto vás konec dostane stejně, jako poznámka autorky, v níž odhaluje historické pozadí výše zmiňované zápletky.

Mlcici fontany

MLČÍCÍ FONTÁNY
Autorka: Ruta Sepetys
Originální název: The Fountains of Silence
Překlad: Petr Eliáš
Žánr: historický román, young adult
Vydáno: CooBoo, 2020
Počet stran: 536

Hodnocení: 95%

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE

Madrid, 1957. Španělsko pod nadvládou generála Franca jako by ztratilo naději na lepší budoucnost. Jeho odvrácenou tvář však vidí pouze místní obyvatelé, před turisty a zahraničními obchodníky zůstává ukrytá. Jedním z nich je i osmnáctiletý Daniel, syn ropného magnáta, který má zájem o spolupráci s Francem.

Danielova matka je Španělka, a tak je Daniel na její rodnou zemi zvědavý. Kromě toho doufá, že v Madridu pořídí několik dobrých fotek do fotografické soutěže. Úspěch v ní by mu totiž pomohl získat peníze na studium žurnalistiky, které mu otec odmítá dát. V hotelu Castellana Hilton se seznámí s pokojskou Anou, do které se rychle zamiluje. Může ale láska dvou tak moc rozdílných lidí kvetoucí ve stínu diktatury vydržet?

Knihu Mlčící fontány napsala Ruta Sepetys, oblíbená autorka historických young adult románů, které však dokážou zaujmout i dospělé čtenáře. Ruta si jako kulisu pro své příběhy vybírá historické události a období, které nejsou moc známé, a ani tentokrát to není jinak. Romantický příběh Daniela a Any se odehrává v poválečném Španělsku, ve kterém vládne diktátor Franco.

Láska, která porazí i diktaturu

Na rozdíl od předešlých knih je v Mlčících fontánách velmi výrazná romantická linka. Ta v kombinaci se slunečným Španělskem a pohodovým životem v hotelu trochu zastiňuje historické události, které jsou proto jen kulisou, na pozadí které se příběh odehrává. Kniha je psaná v er-formě a kromě kapitol Daniela a Any zde najdeme i kapitoly Aniných příbuzných, které nenápadně dokreslují atmosféru, která ve Španělsku vládla a umožňují dokonale vystihnout výrazný kontrast mezi pobytem v luxusním hotelu a životem na prašné ulici.

Napsání knihy předcházel osmiletý výzkum, a tak je příběh věrohodný a historicky přesný. Jeho autenticitu zvyšují i úryvky z dobových dokumentů, kterými jsou překládané krátké a čtivé kapitoly. Kniha se dělí na dvě částí, které jsou propojené mrazivou zápletkou. První se odehrává za vlády Franca, druhá o dvacet let později.

Vztah Daniela a Any se rozvíjí přirozeně, a protože jsou oba tito mladí lidé sympatičtí, budete doufat, že jejich láska je silnější než diktátorský režim. Ostatní postavy také není těžké si oblíbit, a tak vás jejich ne vždy šťastné osudy chytí za srdce. Proto vás hřejivý konec dostane stejně jako poznámka autorky, v níž odhaluje historické pozadí výše zmiňované zápletky.

Hodnocení: 95%

MLČÍCÍ FONTÁNY

Autorka: Ruta Sepetys

Překlad: Petr Eliáš

Žánr: historický román, young adult

Vydáno: CooBoo, 2020

Počet stran: 536

Jiří Daron: Metaloví fanoušci jsou ti nejlepší!

Jiří Daron, Pragokoncert a Tarja TurunenPřesto, že datum v kalendáři a nevlídné počasí za okny naznačují, že festivalovému řádění je pro letošní rok konec, není to docela pravda. Už zítra propůjčí hokejoví fanoušci svůj zlíns...

Polobohové se vydávají vstříc Smrti

haduvChram perexV životě polobohů dochází neustále k nějakým zvratům. K jednomu takovému neočekávanému, ale zato osudovému zvratu došlo, když se sedm vyvolených polobůžků pokoušelo v Římě zachránit sochu Athény Parthenonské. Nejenže tento obrat v ději o...

Myslíte si, že by byl váš život lepší, kdybyste znali budoucnost? Možná se mýlíte

Nesejdes z cesty perexNahlédnout za závoj času a podívat se, co nás čeká v budoucnosti? To je velmi lákavá představa. Když Vandu její přítelkyně přemluví k návštěvě kartářky, nemá tato pragmaticky založená žena žádná očekávání. Na ta...

Zveme vás na komedii Na Zlatém jezeře

na zlatem jezere200V loňském roce měla premiéru divadelní hra, Na Zlatém jezeře se Simonou Stašovou a Ladislavem Frejem v hlavních rolích.

...

S filmem Tenet došel Christopher Nolan na konec jedné cesty

tenet perexLoňský rok byl v kinech ze známých důvodů dost slabý a od března se v nich hrály prakticky jen filmy komornější, pro náročnější publikum a blockbustery úplně absentovaly. Snad jedinou výjimkou bylo srpnové nasazení akčního sci-fi Tenet režijního...