Helen Fieldsová je dokonalost sama

Helen Fieldsová je dokonalost sama

dokonaly zlocin 200V dubnu vyšla již pátá kniha britské autorky Helen Fieldsové ze série Luc Callanach, tentokráte nese titul název Dokonalý zločin. Vytříbenou směsici prohnanosti, akce a napětí v tomto díle okoření i vztah dvojice protagonistů, takže se máte na co těšit!

Pár slov o autorce

Helen Fieldsová (* 1969) třináct let pracovala jako právnička, poté si s manželem založili filmovou produkční společnost, kde se uplatnila jako scenáristka i producentka. Vlastním nákladem si vydala první dvě fantasy knihy, ale do světa velké literatury pronikla právě se sérií Inspektor Luc Callanach, která v originále čítá už osm dílů. Fieldsová žije s rodinou v Hamsphiru, má ráda divadlo, filmy, karate a létání ve větrném tunelu.

Pár slov k sérii

V rámci série s krasavcem Lucem Callanachem a svéráznou Avou Turnerovou vyšly tyto knihy: Dokonalé stopy (2018), Dokonalá kořist (2018), Dokonalá smrt (2019), Dokonalé ticho (2020), Dokonalý zločin (2021). Kniha Dokonalé stopy byla v roce 2017 nominována v rámci McIlvanney Prize v kategorii nejlepší román, stejně tak v roce 2018 ve stejné kategorii kniha Dokonalá smrt.

Existuje dokonalý zločin?

Co si představíte pod pojmem dokonalý zločin? Přece zločin, o kterém se nikdo nedozví, tudíž nejde ani klasifikovat jako zločin. Právě na tento typ zločinecké aktivity v pátém románu naráží zkušené duo Luc a Ava. Vyšetřují sérii zdánlivě nepropojených sebevražd, jen aby přišli na to, že zde řádí nemilosrdný zabiják, který místo činu upraví tak, aby to vypadalo, že si život vzali dobrovolně. S každým dalším uzmutým životem je vrah sebevědomější a zvyšuje laťku toho, co si může dovolit a také jednotlivé vraždy jsou brutálnější.

Dokonalý příběh

Autorka vydává jednu knihu ročně a jednoduše vidíme, že si na své práci dává záležet a vše promýšlí do detailu. Přísady svých příběhů dokáže umně kombinovat, tu přidat či ubrat a vytváří čtivá díla. Mix drsného Skotska, dvou na prvních pohled naprosto odlišných protagonistů a jejich ne zrovna jednoduchého vztahu, stejně jako originální případy, které jsou vyřešeny díky poctivé a mnohdy mravenčí policejní práci, to člověku prostě uhrane. Mě autorka lapila už u prvního dílu a nemůžu se dočkat dalšího pokračování, takže pokud hledáte opravdu originální detektivku, musíte zkusit tuto lahůdku!

dokonaly zlocin

Název: Dokonalý zločin
Autor: Helen Fieldsová
Žánr: detektivka
Originální název: Perfect Crime (2019)
Nakladatelství: Kniha Zlín
Rok vydání: 2021, pevná
Počet stran: 376

Ráda bych si zazpívala s Jaroslavem Svěceným

Zpěv ji okouzlil již v dětství. Studium na konzervatoři nevyšlo, touha po zpěvu ale zůstala a nakonec se na základě konkurzu dostala do operetního souboru Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde pak zpívala i v opeře. Po odchodu z angažmá v divadle nadále hostovala. Pak několik let vystupovala v Německu a skandinávských zemích. Po návratu do Čech působila ve finančnictví a nakonec se ke zpěvu Miriam Čížková vrátila. Dnes nejen koncertuje, ale také vede dětský pěvecký kroužek Svět kvítek.

Olomoucká Liška B. je inscenace půvabná a svébytná i díky silné hudební složce

Kdysi jsem viděl v hukvaldském amfiteátru operu Příhody lišky Bystroušky, což na mě natolik zapůsobilo, že jsem se stal milovníkem hudby Leoše Janáčka. Jenomže očekávaná premiéra inscenace nazvaná Liška B., která proběhla v pátek 19. ledna v Moravském divadle Olomouc, je přece jenom jiná písnička. Nicméně i hudební stránka nové inscenace je velmi silná.

Elly: „Motiv písně „Flower“ je inspirovaný i mým osobním životem a myslím, že si tím projde téměř každý člověk.“

elly 200Elly, vlastním jménem Eliška Tunková je novým objevem české popové scény. Momentálně ji čekají zkoušky na konzervatoři a před pár dní jí vyšla anglicky zpívaná píseň Flower. Zjistěte o písni i Elišce více díky našemu rozhovoru.

...

Machiavelliho Vladař – cynik nebo realista?

Politika je umění, jak zacházet s mocí, aby se dosáhlo úspěchu. Má se zabývat tím, co je, nikoli tím, co by mělo být. V politice neexistují zcela bezpečné směry, obezřetnost spočívá ve výběru těch nejméně nebezpečných.

Will Bowen: Dopisy od Boha

dopisy-od-boha 200Co moudrého je v nás? Will Bowen to sepsal. Jednoduše tak, že se můžete nechat okouzli aha efektem při jeho čtení nebo se pustit do napsání svého vlastního notesu plného své moudrosti.

...

Šlehačkový příběh Terezy Salte je jako horké kakao uprostřed zimy

perex oblakaVenku mrzne, padá sníh, brzy se stmívá a na knižní pulty se valí zástupy thrillerů, hororů a potemnělých detektivek. A do těchto ponurých zimních mračen přivanula Šlehačková oblaka – kniha, která vás v tomto nečase usadí ke krbu, zabalí do tepl...

Herec Jan Mazák oslaví životní jubileum

Jan Mazak200Nezaměnitelný hlas a soustředěné herectví – to jsou typické znaky Jana Mazáka, který ve čtvrtek 30. června 2022 oslaví své šedesáté páté narozeniny.

...