Ideální publikace pro všechny manažery, kteří potřebují komunikovat se svými zákazníky, nezávisle na tom, jestli prodávají koláče, pračky, knihy, kulturní nebo sportovní představení, módu nebo hnojivo. V nakladatelství Grada vychází praktická manažerská příručka Jitky Burešové Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Autorka působí na katedře marketingu a obchodu Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci a kniha, kterou předkládá je učebnicí nejen pro studenty, ale také pro lidi z praxe. Autorka si klade za cíl "naučit své čtenáře marketingově přemýšlet a zorientovat se ve světě online marketingu" a především druhý bod se jí beze zbytku podařil.
Kniha přináší v patnácti kapitolách přehled možností současného online světa marketingu z manažerského, nikoli technického pohledu. Správně vychází z toho, že marketér nemusí být programátorem, ale musí vědět, co má požadovat. K tomu je nutné znát všechny současné možnosti online světa marketingu, a ty jsou zde uceleně představeny se svými výhodami a nevýhodami.
Odborně - přesto srozumitelně
Autorka se nepouští do technických detailů, vychází ze základních marketingových strategií a v jednotlivých kapitolách se věnuje tomu, jak je posílit nebo naplnit online marketingovou komunikací, online reklamou, jak využít webovou analytiku a jak zaujmout cílovou skupinu.
Velkou předností knihy je její záběr, který sahá od webových stránek a jejich optimalizace pro vyhledávače, přes webovou analytiku, k sociálním sítím a influencerům, a to na necelých třech stech stranách, odborně a přesto srozumitelně.
Autorčiny návody, jak vytvořit co nejefektivnější online marketingovou komunikaci využijí nejen firmy, ale i drobní živnostníci, a všichni, kdo potřebují svůj "produkt", tedy jakoukoli nabídku doručit svému trhu, cílovým zákazníkům. Online komunikace nemusí být tak nákladná, jako plošná reklama např. v televizi, přitom cíleně oslovuje právě ty skupiny, které by mohly na nabídku reagovat. Právě proto je online komunikace vhodná i pro netržní subjekty jako jsou kulturní nebo sportovní organizace, komunitní spolky nebo politické organizace.
Webová analytika a komunikace na sociálních sítích
Kniha se okrajově dotýká i e-shopů a srovnávačů cen. Podrobněji rozebírá webovou analytiku, téměř třetina knihy je věnována marketingové komunikaci na jednotlivých sociálních sítích. Čtenář si udělá jasnou představu o výhodách a nevýhodách každé z nich a může si lépe naplánovat jednotící strategii, která se bude prolínat několika sítěmi současně.
Knihu Online marketing využijí manažeři menších a středních firem, kteří si na marketing nenajímají velké renomované reklamní a komunikační agentury, ale i manažeři v kultuře, kteří mají na starost marketingovou komunikaci své organizace jako jsou muzea, galerie, knihovny, pořadatelé koncertů a divadelních představení, nakladatelství, pořadatelé vzdělávacích kurzů apod.
Knihu doplňuje rozsáhlý seznam literatury, ze kterého mohou čerpat zájemci, kteří chtějí jít u některého z nastíněných témat více do hloubky. Kniha vychází v tištěné i elektronické podobě (ePub a pdf).
Autorka sice nepřichází s žádnými závratnými novými objevy, ale zkompilovala nejnovější aktuální stav online marketingu a dokázala ho jasně a pochopitelně vysvětlit laikům, kteří se v něm potřebují orientovat. A to není málo. Věřím, že kniha cílovou skupinu osloví, sama jako člověk, který se marketingem zabývá celý pracovní život v praxi i na akademické půdě, ji jednoznačně doporučuji.
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, a.s., 2022. 288 s. ISBN 978-80-271-1680-5.
Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím
Autor: Jitka BUREŠOVÁ
Žánr: non-fiction; marketing, reklama, ekonomie, obchod
Nakladatelství: Grada Publishing, a.s.
Rok vydání: 2022
Počet stran: 288
Hodnocení: 95 %
Zdroj foto: nakladatelství Grada
https://www.grada.cz/online-marketing-od-webovych-stranek-k-socialnim-11908/
< Předchozí | Další > |
---|