Jan Pirk je běžcem na dlouhou trať

Jan Pirk je běžcem na dlouhou trať

Srdcar perexKnižní podoba rozhovoru novináře Tomáše Poláčka s kardiochirurgem Janem Pirkem je důkazem, že i při běhání si lidé mohou povídat, aniž by ztráceli dech. Společné běžecké tréninky jim poskytly dostatek času, aby probrali nejrůznější témata. Mluvili o životě, práci i dění kolem nás. Bilanční dialog vedený v době pandemie ukazuje v plné pestrosti Pirkovy názory i vzpomínky na nesmírně zajímavý, bohatý život.

Bilanční rozhovor v pohybu se známým kardiochirurgem

Ze srdečného a neformálně vedeného rozhovoru je znát, že oba pánové k sobě mají blízko. Nejen jako běžečtí sparingpartneři, ale také jako kamarádi, kteří si po tréninku rádi chvíli sednou a "proberou život" u piva. Tomáš Poláček umí klást ty správné otázky, Jan Pirk je skvělým vypravěčem. Dlouhé, ale svižné hovory mají neobyčejně široké spektrum témat. Od rodinné historie přes práci až ke koníčkům. Významně se také dotýkají covidového období a související problematiky.

Běžec na dlouhou trať

Ačkoli je doktor Pirk světově uznávaných kardiochirurgem a svým renomé i elegantním vystupováním budí přirozený respekt, ukazuje čtenáři vlídnou tvář a nechává ho nahlédnout do soukromí i pod pokličku své profese. Velice zajímavé jsou například pasáže o unikátních operacích, zahraničních stážích, ale také o rodinných výletech a dalších zážitcích. Mrazení v zátylku vyvolává líčení situace poté, co osobně vyjádřil v médiích svůj názor na koronavirovou pandemii, kdy začal být z různých stran perzekuován. Čtenář plující na podobné vlně ocení trefná výjádření k celospolečenskému dění a novodobým paradoxům.

Perličkou je odhalení lásky k automobilovým veteránům, zejména velorexům, které sbírá. Záliba v dálkovém běhání je zjevná, k tomu ale Jan Pirk ještě lyžuje, hraje pozemní hokej, sjíždí řeky a vyzkoušel dokonce i jachting, Můžeme jen žasnout, co všechno stihne a kolik mu stále ještě zbývá energie. Zjevnou předností pana Pirka je věrnost, a to jak ve vztahu partnerském, tak profesním. Je to zkrátka běžec na dlouhou trať. Má báječnou rodinu, obdiv si zaslouží jeho manželka, která mu je velkou oporou. Samotný název knihy - Srdcař v cílové rovince - sice naznačuje něco o konci kariéry i lidského bytí, ale v případě Jana Pirka je, doufejme, cílová páska ještě hodně daleko.

Krásné, pohodové a inspirativní čtení s vyváženým obsahem pro všechny, kteří umí ocenit kvalitu. Jak tu profesní, tak lidskou.

Srdcar

Srdcař v cílové rovince
Autor: Jan Pirk a Tomáš Poláček
Žánr: rozhovor
Počet stran: 232
Datum vydání: 21. 10. 2021
Nakladatelství: BizBooks ve společnosti Albatros Media

( 1 hlas )

Rozhovor s Robertem Vanem

200rozNarodil se na Slovensku, emigroval do Spojených států a po sametové revoluci se vrátil do Prahy. V komerční sféře patří k vyhledávaným módním a portrétním fotografům. Krom toho, jako jeden z mála, využívá ve své vlastní tvorbě techniku rozšířenou v 19. ...

Jan Guillou popisuje plíživé kroky vedoucí k válce

cervena 200Jan Guillou se rozhodl popsat zběsilé dvacáté století v osmidílné sérii. Na projektu usilovně pracuje a v Česku jsme se nyní dostali ke třetímu dílu. Do doby, kdy se země pomalu dostávaly z trosek po první světové válce a téměř nevědomky se hnaly k...

Kniha pro diváky Zahradních proměn

miluj svou zahradu200Miluj svou zahradu: Zahrady inspirované přírodou je název knihy bratří Richových, které i český divák může znát z televizních obrazovek. Jsou totiž jedni z architektů v pořadu Zahradní proměny vysílaného na Televizi Seznam.

Mirotické setkání loutek a hudby na ostrově u Dolejšího mlýna

miroticke setkani hudby a loutekChcete zpestřit prázdniny dětem i sobě? Přijeďte tedy v srpnu do Mirotic!  Od 9. do 11.srpna se zde totiž koná divadelní a hudební festival pro malé i velké: Mirotické setkání loutek a hudby

Sedm statečných se vrací

sedm statecnych200Při honbě za divácky atraktivními náměty filmaři hledají „zlatou rybku“ také v úspěšných, dokonce ikonických dílech minulých desetiletí – takže jen letos se nové verze dočkali Ben Hur i Vinnetou, nyní následováni SEDMI STATEČNÝMI. Rež...