SVĚŽÍ MADAME CHIC

SVĚŽÍ MADAME CHIC

MadameChic perexPoodhalit život Francouzek, jejich neopakovatelné chování, kterým působí navenek, se snaží mnoho lidí. Co způsobuje jejich sebevědomé a vyrovnané chování, proč jejich oblečení má vždy „šmrnc“ a nosí se jako královny, proč jsou trochu záhadné a přitom viditelně šťastné? Ony si umí vážit sebe sama, znají svou moc, přednosti, hranici i slabosti. Ztrátu mládí dokážou nahradit elegancí, vytříbeným vkusem, inteligencí i moudrostí. Dávají přednost osobnosti s neustálým „roztáčením“ svého mozku a hlavně umí vychutnávat drobnosti každodenního života.

Mapovat jejich běžný život se pokusily dvě americké autorky, žijícím typickým americkým způsobem. V obou případech se v mnohém shodly a ukázaly, jaké Francouzsky opravdu jsou. Té starší J.C.Callanové , která měla kořeny ve Francií, přes svou babičku, se povedlo vyzpovídat spousty žen jak z měst tak i venkova a čtenářky měly možnost si o tom přečíst v její spíše vědecké knize „Jak Francouzsky hledají štěstí“. O generaci mladší spisovatelka, která měla to štěstí bydlet přímo v rodině je čtivá knížka „Madame Chic“.

Jennifer, studentka z Jižní Karolíny se do Paříže dostala v rámci výměnného studijního pobytu. Účelem bylo zdokonalit se v jazyce a absolvovat přednášky o umění. Netušila, že tento pobyt v typicky francouzské rodině jí ovlivní na celý život. Rodina Chic jak jí nazývá, ji naučila mnohem víc. Své zkušenosti z pobytu, rady, postřehy i vlastní trapasy zahrnula do své knížky, rozdělenou do tří částí, které napovídají, o čem bude „řeč“.

O Francouzích je známo, že rádi a dobře jedí. Proto hned první část je věnována „Jídlu a pohybu“. Francouzsky rády vaří, nakupují většinou potřebné suroviny každý den, protože mezi jejich zásady platí, používat čerstvé potraviny. Náhražky nepoužívají, většinou vaří podle starých osvědčených receptů. Důraz kladou na kulturu stolování, běžně používají to nejlepší nádobí. Snídaně je důležitým rituálem, kdy čaj se pije z misek a večeře vždy v přesný čas je o několika chodech. Pohyb patří k běžnému životu, i když tělo netrápí ve „fitku“, ale chodí každodenně jen pěšky po tržištích, malých obchodech a při domácích pracích. Se svým tělem, které jim bylo dáno, jsou spokojené, dietou ho netrápí a ani to neřeší, prostě umí ho nosit.

Druhá část je věnována „ Stylu a kráse“. Nahlédnete do jejich malé skříně, zjistíte, že si vystačí s několika kusy oblečení a že si nenechávají „to lepší na potom“. Zato více pozornosti věnují kvalitním doplňkům, které dodává oblečení právě ten jejich pověstný „šarm“. K jejich upravenému zevnějšku patří i nenápadné líčení. Většinou není poznat, zda žena je nalíčená, nebo ne. Pro ně platí, že nejdůležitější je „cítit se dobře ve své kůži, ať se děje, co se děje“. K tomu patří základní péče o pleť, které se velmi věnují, držení těla, jednoduchý slušivý účes a výběr „své vůně“.

Třetí část „Jak dobře žít“ vychází ze získaných poznatků, že „konzumní styl života“ člověku nic nepřináší. Francouzi se obklopují jen věcmi, které mají rádi a používají. Nic nehromadí, nic nenechávají „na potom“. Běžná večeře byla u Madame Chic společenskou událostí, zrovna tak, jako při častých návštěvách přátel. Vždy se jednalo o konverzaci s dobrým jídlem a hudbou. Jennifer se zúčastnila večírků i u Madame Bohemienne, kde se scházeli umělci. Nikdy se neřešilo, zda je jídlo přesně jak má být, ale vždy to tam byl velmi veselý večírek.

Jednotlivé části jsou rozděleny po kapitolách, což umožňuje dobrou orientaci, jestliže se k něčemu člověk rozhodne vrátit. Na závěr každé kapitoly je shrnutí toho nejdůležitějšího ve vlastním ozdobném rámečku. Autorka vychází nejen z toho, co v Paříži poznala a naučila se, ale uvádí i vlastní zkušenosti, které uplatňuje, které jsou sice více poplatné v USA, ale i u nás lze ledacos využít.

Francouzskou Chic po přečtení této knížky se asi málokterá stane, ale přece jen jsou tam zajímavé tipy pro běžný život. A pokud nepotřebujete žádnou změnu ve svém životě, tak alespoň nahlédnete, jak běžný život vypadá jinde a nebudete se při tom vůbec nudit.

Knížka je zajímavě, nápaditě, ale nevtíravě ilustrovaná a to i včetně obalu.
Prostě je to knížka CHIC.

Madame Chic

madameChic

Autor: Jennifer L. Scottová
Z anglického originálu Lessons from Madame Chic přeložila Jana Chartier
Ilustrace: Martina Pavlová
Žánr: pro ženy, které chtějí být chic
Nakladatelství: Mladá fronta
Počet stran: 240
Zdroj fota: Mladá fronta

( 3 hlasů )

Jiří Štěpnička miluje suché rohlíky

stepnicka ales cibulka toboganV knize Cibulka v pyžamu se setkáme s tuctem zajímavých respondentů, které si Aleš Cibulka pozval do pořadu Tobogan v pyžamu. Jedním z nich je herec Jiří Štěpnička, který Aleše...

Lastočka: Poutavý životní příběh z 20. století

lastocka200Lastočka je název poslední knihy Jitky Závodné, kterou si vydala vlastním nákladem. Pokud máte rádi spisovatelky jako je Alena Mornštejnová, tak byste si ji neměli nechat ujít!

...

Naše normalizace: Cenné vzpomínky, ale selektivně vybrané
ImageNa osobních výpovědích je postaven sborník Naše normalizace vydaný občanským sdružením Člověk v tísni. Záměru nelze co vytknout - konkrétní lidské prožitky přiblíží jakoukoli dob...

Moravské divadlo Olomouc uvede v dubnové premiéře muzikálový evergreen Sugar

sugar200Sugar – to je světoznámý muzikál, který vznikl podle scénáře k legendární filmové komedii Někdo to rád horké. Co všechno se může stát, když si dva muzikanti hrají s gangstery na schovávanou. V pátek 12. dubna ji uvede v premiéře Moravské divadlo Olomouc.<...

V kině se dějí zázraky nejen na velkém plátně. Valentýna tu totiž slaví nejen šťastně zadaní, ale i ti, kteří svou polovičku hledají. Nevěříte?

Rande jako z filmu 200Ať jste single nebo zadaní máme pro vás tip, jak skvěle strávit valentýnský večer a nesedět jen doma na gauči. Cinema City si totiž i letos pro své návštěvníky připravilo oblíbenou valentýnskou soutěž s názvem Rande jako z filmu...