Poznejte tvorbu animovaných filmů z druhé strany

Pixar 200Příběh studia PIXAR přineslo v dubnu svým čtenářům nakladatelství XYZ. Začtěte se do něj i vy a poznejte zákulisí filmového průmyslu.

Tento titul mě zaujal ze dvou důvodů. Za prvé si o Pixaru pamatuju z audioknihy o Georgu Lucasovi a za druhé mě podobné příběhy zajímají z profesního hlediska – vystudovala jsem marketingové komunikace.

Vypravěčem příběhu je Lawrence Levy, který v Pixaru pracoval od roku 1994 do jeho prodeje Disneymu v roce 2006. „Tato příležitost byla jedním z největších privilegií mého života. Ačkoliv se toho o legendárních postupech tvorby a produkci studia Pixar napsala spousta, já se na jeho příběh dívám z jiného úhlu. Z úhlu strategických a investičních nevyhnutelností, které celý ten rozmach umožnily,“ píše v úvodu.

Kniha je rozdělena celkem do čtyř částí. Ta úvodní popisuje čtenáři, jak Lawrencovi zavolal Steve Jobs a změnil mu tak život. Z pozice právníka se před ním tak otevřely úplně nové dveře, což ho vedlo k nejrůznějším rozhodnutím. Musel se naučit vycházet jak se samotným Stevem Jobsem, tak pochopit fungování jak stávající společnosti, tak celého filmového průmyslu.

Druhá část je pak více ekonomická a popisuje nové vize Pixaru a veškerá úskalí fungování. Třetí část je pak optimističtější a věnuje se jak tvorbě dalších filmů, tak vztahu společností Pixar a Disney. Poslední část knihy se zabývá posunem autora k východní filozofii. V samotném záběru knihy najdou čtenáři závěr, poděkov ání, rejstřík a informace o autorovi.

Od knihy jsem čekala trochu něco jiného – těšila jsem se na příběhy jednotlivých filmů a pohled pod pokličku. Ten jsem opravdu dostala, byť z jiného pohledu, a to tedy toho ekonomického. Přiznávám, že jsem vůbec nebyla zklamaná a příběh Lawrence Levyho jsem opravdu hltala. Svět investorů v Sillicon Valley mi přišel opravdu fascinující, žasla jsem, kolikrát šli do rizika a co vše jim vyšlo.

Vyprávění se točilo kolem Příběhu hraček, který byl pro Pixar přelomový. Člověk se na něj po přečtení rázem dívá úplně jinak. Pro nás je to zdánlivě samozřejmost, další americký film, na který muselo mít studio spoustu peněz, a ono to přitom bylo vše jinak. Je za ním jak spousta práce, tak také nervů a nejistoty.

Kdo má rád příběhy významných značek, tak by měl po tomto určitě sáhnout!

Lawrence Levy studoval na Indiana University a na Harvardu. Je někdejší právník a ředitel ze Silicon Valley, kterého v roce 1994 osobně přijal Steve Jobs na místo finančního ředitele a člena úřadu prezidenta společnosti Pixar Animation Studios. Levy měl na starosti podnikatelskou strategii a IPO Pixaru a řídil transformaci společnosti ze ztrátové zabývající se grafikou na studio zábavního průmyslu v hodnotě několika miliard. Když z firmy odešel, začal se věnovat východní filozofii a meditaci – nyní o tom přednáší a píše. S manželkou žije v kalifornském městě Palo Alto.

Pixar

Příběh studia PIXAR
Jak jsem se Stevem Jobsem přepsal dějiny filmu
Autor: Lawrence Levy
Překlad: Jiří Žák
Žánr: populárně naučná, finance, film
Nakladatelství: Motto, Albatros Media
Rok vydání: 2020
Počet stran: 328
Hodnocení: 83 %

Švihadlo: “Nacpat česká slova do reggae rytmů není jednoduché.”

svihadlo petr sturmaJak se u nás v dnešní době hraje reagge? Jak Češi reagují na Jamajčany? Kam spěje česká hudba? Nejen o tomhle jsme si povídali se zpěvákem a kytaristou skupiny Švihadlo, Petrem Šturmou.

Benjamin Kuras: Jak zabít civilizaci

civilizace900Co k tomu říct? Čekala jsem historické čtení odlehčeného rázu. Ale výsledek byl ten, že jsem zůstala po přečtení asi tak dvě hodiny jako opařená. Je to kniha, od které jen tak neodejdete: Jak logické, jak psychologické, jak zákonité. Ve zkr...

Nevěřte svému sousedovi

Jeden z nas perexŽivot na poklidném newyorském předměstí se nese ve znamení míru a klidu, které naruší až anonymní dopis doručený do jednoho z domů. Jeho pisatelka se v něm omlouvá za to, že se jejich syn do domu vloupal a ujišťuje, že se to už n...

První rande v Městském divadle v Brně

první rande perexNe, to není nějaká schůzka v divadle. Tak se jmenuje muzikálová komedie Alana Zachary, Michaela Weinera a Augustina Winsberga, která měla světovou premiéru v USA v roce 2012.. Tento typ příběhu je opravdu v dnešní době víc jak akt...

Vyšla výpravná monografie o Jiřím Brdečkovi

brdecka perexNení pochyb, že noblesní, jemně ironický kreslíř, výtvarník, scenárista a zejména režisér animovaných filmů Jiří Brdečka (1917-1982) se trvale zapsal do dějin české kinematografie. Do diváckého povědomí vstoupil díky nápaditým, parodicky styliz...