Oslavte patnáctiny oblíbeného seriálu

Oslavte patnáctiny oblíbeného seriálu

ulice 200Oblíbený seriál Ulice slaví 15 let a u této příležitosti vyšla v nakladatelství Ikar kniha My z Ulice obsahující plno zajímavostí.

Kniha začíná předmluvou ředitelky výroby TV Nova Moniky Hassmanové a dále se dělí na tři části: Takoví jsme byli…, Dveře do ateliéru a Jak se píše Ulice. Nejobsáhlejší je právě první část, která se zaměřuje celkem na 17 rodin z Ulice – od Jordánových až po Magdu a Zdenu Procházkovy. Úplně mi tady však chyběla rodina Blanky Volákové a také její matky Marie Vránové, nebo alespoň nějaké informace o nich. Pokud kniha vznikala loni, tak není důvod je tam nezahrnout.

Vypravěčem v těchto kapitolách je vždy jeden z členů rodiny, který na řádcích popisuje, co se mu v seriálu stalo, s čím se musel potýkat a podobně. To je doplněno také několika souvisejícími fotografiemi. Díky tomu si čtenář může zavzpomínat, co se v seriálu dělo. V závěru každé kapitoly jsou pak vyjádření samotných herců.

Například Adrian Jastraban představitel Bedřicha Lišky zdepíše, že: „Když se řekne Ulice, jako první se mi vybaví spousta probdělých nocí, kdy se učím texty, časté brzké vstávání a cesty na natáčení. Zároveň je to pro mě parta lidí, se kterou nás sice začala spojovat práce, ale z našich vztahů se postupně zrodila přátelství. Ulice mě spojila s lidmi, se kterými bych se jinak nepotkal.“ (str. 42)

Dveře do ateliéru se zaměřují především na obrazový materiál. Čtenáři zde najdou první klapku z 6. června 2005, fotografie ze stavby ulice nebo natáčení, ale také zajímavosti například o dětech, věkových rozdílech, sourozencích, známých tvářích nebo o interiérech. Třetí část s názvem Jak se píše Ulice mě osobně zajímala nejvíc, ale čekaly mě necelé čtyři strany, ze kterých jsem se dozvěděla třeba to, že počet jednotlivých autorů odpovídá zhruba počtu dějových linek v seriálu.

Kniha My z Ulice je určena fanouškům tohoto seriálu, ale těžko říct, jestli právě ti nečekali více. Já sama bych uvítala více informací o jejich přípravách a líbilo se mi nakouknout ještě více pod pokličku. Těšila jsem si na nějaké zážitky z natáčení, na popis zajímavých nebo netradičních scén, ale toho se mi bohužel nedostalo. A také vyjádření herců mohlo být podle mě mnohem více. Zkrátka si myslím, že se z toho všeho mohlo takzvaně vytřískat mnohem více a přijít s nadupanější publikací s mnohem větší cenou pro cílovou skupinu.

ulice

My z Ulice
Autor: Iva Chřibková
Žánr: beletrie
Nakladatelství: Ikar, Euromedia Group
Rok vydání: 2020
Počet stran: 200

Petr Klemeš: „Program nám letos narostl o několik set procent.“

chillibrani 200Festival milovníků pálivého Chillibraní se bude konat 5. září 2015 na brněnském koupališti Riviéra. Připraven je celodenní program pro děti a dospělé, kterému dominuje soutěž Mistrovství ČR a SR v pojídání pálivého - Chilližrout 2015. O to...

Nakladatelství Brána vydalo faktografickou knihu o Heleně Vondráčkové

helenaV červnovém týdnu, kdy zpěvačka Helena Vondráčková oslavila životní jubileum, se na pultech nejen českých, ale i slovenských knihkupectví objevila výpravná kniha s názvem Helena v proudu času, která mapuje bohatou uměleckou dráhu zpěvačky. Výpravnou publika...

Rose pod palbou bojuje za svobodu

rose200Nakladatelství CooBoo přináší především náctiletým čtenářkám další román americké spisovatelky Elizabeth Weinové Rose pod palbou, který se opět odehrává v období druhé světové války.

...

„Pravde veriť, pravdu žiť a pravdu brániť.“

masaryk stefanik 200Městské divadlo Zlín chtělo oslavit letošní významné výročí 100 let vzniku Československa originálně a velkolepě a také tak, aby se nejednalo o jednorázovou akci. Pustili se tedy do spolupráce s Divadlem Aréna Bratislava a za...

V druhém dílu bambitky zaujmou především nové postavy

Tajemství staré bambitky 200Již podruhé mohou milovníci pohádek odhalovat Tajemství staré bambitky. Hlavní herci zůstávají, přidávají se i noví. Bude to přesto stačit na úspěch nebo populární pistoli brzy zahalí prach zapomnění?

...